RUMAH BTS
Mereka semua turun nak sarapan bersama kecuali Taehyung .
T.DON: Mana Tae ?
JIN: Er... Dia masih tidur . Katanya nanti dia turun kalau rasa lapar .
JIMIN: Betul tu . Appa , jangan risaulah .
JUNGKOOK: Hyung tu dah besar .
T.DON: Yalah . Lepas ni , Appa nak keluar . Nak jumpa kawan lama .
JIN: Ok . Tapi jangan lewat balik .
JUNGKOOK: Nanti risau kami tau .
T.DON: Yalah .
Lepas Appa mereka keluar , terus mereka naik atas nak tengok keadaan Taehyung .
JIMIN: Tae , bangunlah dah pagi .
Badan Taehyung digoncang perlahan . Taehyung berasa sakit kepala , mungkin kesan ubat tu masih berkesan .
V: Apa dah jadi semalam ?
JUNGKOOK: Hyung tak ingat apa-apa ke ?
V: Tak . Kepala aku masih rasa sakit .
JIMIN: Sebenarnya Jennie yang hantar kau balik .
Taehyung sedikit terkejut .
JIN: Jennie yang ambil risiko nak selamatkan kau daripada orang jahat tu .
JIMIN: Betul tu . Jennie cakap ada orang bawa kau ke hotel .
JUNGKOOK: S... Sebab orang tu nak 'layan' kau . Bahaya betul perempuan sekarang .
Taehyung terkejut atas apa yang berlaku semalam .
V: Orang tu siapa ?
JIMIN: Entah dia tak cakap pula .
V: Korang semua keluar dulu lah . Aku nak rehat .
JIN: Ok . Kalau rasa lapar , makan tau .
V: Yalah .
JIN: Oklah kami keluar dulu .
Mereka keluar untuk biarkan Taehyung rehatkan diri .
'Macam mana Jennie boleh tau semua ni ? Patutlah dia suruh aku hati-hati . Rindu pula aku dengan dia . Aku akan cuba pujuk kau .' Taehyung terus tertidur .
BIG HIT SCHOOL
Member BTS dah sampai sekolah dulu sebelum member Blackpink . Datang pula perempuan nenek kebayan . Hyeri mendekatkan dirinya dengan Taehyung .
HYERI: Oppa , pergi mana semalam ?
V: Oppa balik awal . Sebab ada emengency . Ada sesuatu yang berlaku ke semalam ?
Hyeri berasa yang Taehyung tak tau apa-apa . Nasib dirinya tak kantoi . Baru je Blackpink masuk , kena cari pasal pula .
YURA: Hoi ! Lama tak jumpa ye .
LISA: Hari-hari kita jumpa kat sekolah , takkan tak nampak . Ke dah buta ?
YURA: Jangan cari pasal boleh tak ?
ROSE: Korang yang mula dulu .
JISOO: Sudahlah . Takkan hal kecil pun nak ajak gaduh .
SOOJIN: Benda boleh gaduh , buat apa bincang .
LISA: Main kasar nampak . Korang ni tak penat ke kacau kitorang .
BTS POV
Mereka hanya tengok dari jauh . Masalah perempuan memang sukar nak masuk campur .
JIMIN: Takkan kita nak biarkan diorang macam tu ?
JUNGKOOK: Ini bukan masanya nak tunjuk hero .
JIN: Eish kau ni . Kalau mereka nak mula gaduh besar baru boleh tolong .
END POV
JENNIE: Eh ? Hyeri dah baik semula ke ?
HYERI: A... Apa... Apasal tanya ?
JENNIE: Manalah tau . Rancangan kau dah berjaya .
HYERI: Apa maksud k... kau ?
MINAH: Cerita tu jangan nak diputar belitkan .
SOOJIN: Kau jangan nak tuduh sebarangan ye !
JENNIE: Kalau ada bukti , buat apa nak menafikan .
Mereka berempat terdiam . Hyeri berasa cemas .
JENNIE: Kenapa ? Takut ke . Jangan risaulah , bukannya ada apa-apa pun .
YURA: Minta penampar kau ya !
Yura nak tampar dia tapi dihalang oleh Taehyung .
YURA: Op... Oppa ! Oppa jangan salah faham tau .
V: Apa kata korang pergi dari sini ! Menyemak je .
Mereka berempat cepat-cepat pergi dari situ sebab takut akan teking nya .
V: Jom ikut aku . Nak cakap sikit .
Jennie ditarik tanpa Jennie setuju . Jennie meronta untuk melepaskannya .
JENNIE: Kau nak apa ?! Kat kelaskan boleh bincang .
V: Hari tu , kau ada pergi belakang sekolah kan ?
JENNIE: Aku tak faham maksud kau . Kau salah orang agakanya .
V: Jangan nak tipu aku boleh tak ? Aku tau itu kau .
JENNIE: Yes ! Memang aku . Puas hati kau .
V: Kenapa tak datang kat aku ?
JENNIE: Takde masa nak ganggu orang tengah date .
V: Kalau cemburu cakap je .
JENNIE: Buat apa ?! Kalau kau cuma nak cakap ni , aku balik kelas dulu .
V: Jap . Aku nak tanya sesuatu . Kenapa kau selamatkan aku semalam ?
JENNIE: Kau tak perlu tau !
V: Kalau macam tu , kenapa kau nak selamatkan aku ?
JENNIE: Aku rasa kau tak perlu tau . Cukuplah yang kau tahu dah terlepas dari perangkap nya .
V: Kau risaukan aku kan ? Cakaplah Kim Jennie ! Susah sangat ke nak cakap . Jujur je lah .
Jennie berasa nak nangis je bila nak meluahkan .
JENNIE: Yah ! Kalau kau masuk perangkap perempuan tu , kau terpaksa bertanggungjawab ke atas dia walaupun kau tak tau apa-apa ! Kau nak ke khawin muda dengan perempuan yang kau tak cintai ! Kau nak ke zaman remaja kau hancur ! Kau tu yang tak alert bila terjadi apa-apa bila menimpa pada diri kau . Memang aku risaukan kau . Sepanjang masa aku fikirkan untuk selamatkan kau ! Kau pula terleka dengan perempuan yang tak kau kenali sangat . Aku buat semua ni semata-mata nak selamat kau ! Sudahlah malas aku nak cakap . Penat . Kalau kau tak nak aku selamatkan kau lagi . Fine ! Kita tak perlu bersapa lagi bagus .
Jennie terus pergi dari situ sambil menangis . Cukup perit untuk diluahkan . Taehyung cukup terkejut dengan luahan nya . Rupa-rupanya banyak kesalahannya selama ni .
Sepanjang belajar , Taehyung tak fokus sangat sebab asyik tenung Jennie . Dia akan berusaha pujuk perempuan tu walaupun degil .
BERSAMBUNG ...
VOTE✔
COMMENT✔*MAAF KALAU ADA KESILAPAN TATABAHASA*
YOU ARE READING
LOVE IS NEVER GONE (BTS×BLACKPINK)✔
RomanceDi sekolah Big Hit , ada empat sekawan yang sangat digilakan ramai pelajar perempuan , tak lain tak bukan iaitu Jin , V , Jimin dan Jung Kook tapi tidak pada Jisoo , Jennie , Rose dan Lisa . Sesuatu yang akan berlaku lepas ni tapi apa ye ? Silakan M...