🧁 1

32 2 35
                                    



"Woi" Gyungmi menepuk perlahan belakang Wonwoo lalu melabuhkan punggung disebelahnya.

Wonwoo yang menghadap bukunya sejak tadi terus menjeling Gyungmi disebelah.

"Hmm kau nak apa?" tanya Wonwoo malas. Kacau dia study je.

"Aku... nak... k--" Belum sempat Gyungmi menghabiskan ayatnya, dia dipotong oleh seseorang. Lantas dia dan Wonwoo melihat 'manusia bertuah' itu.

"Wonwoo-ah, hai!" sapa gadis tersebut ceria.

Gyungmi memandang Laura atas bawah.

"hai, Laura" Wonwoo menghadiahkan senyuman buat gadis bernama Laura itu.

Gyungmi yang berada di tengah tengah hanya mampu menggulingkan mata. Annoying dengan Laura yang selalu 'culik' kawan baik dia. Macam sekarang.

"Awak nak ikut saya study kat library tak? " Laura dengan sungguh ayu berkata sambil memeluk bukunya.

"Boleh je, marilah" tanpa teragak agak Wonwoo menerima pelawaan Laura.

Gyungmi serta merta membulatkan matanya memandang Wonwoo yang dah kemas kemas buku yang dia baca tadi.

"Weh weh weh, kau nak pergi mana siut? " tanya Gyungmi. Lengan Wonwoo dipegang.

"Library lah. Kenapa? " Wonwoo membetulkan speknya.

"Kenapa kau tanya aku? Kau ingat aku nak ikut korang pergi library ke? Yah, Wonwoo ssi, kau nak tau tak aku penat giler bapak cari kau tau last last dah jumpa kau nak tinggal ak--" bebel Gyungmi.

"Takde pun cakap kau nak ikut ke tak." Wonwoo berdiri lalu berjalan meninggalkan Gyungmi yang terpinga pinga.

"tf... Kau ni kawan ke setan? " gumam Gyungmi keseorangan.

Dia meninggalkan kantin itu lalu berjalan menuju ke rooftop.

Dia mengeluh sambil duduk di bangku yang disediakan.

Kakinya dihayun hayunkan, "Perempuan tu takde kerja lain ke? Takde orang lain ke nak ajak pergi library? Asal kawan aku juga yang dia ajak? Dia tak nampak ke aku dengan Wonwoo tadi? HUWAAA" Jeritnya sepuas hati.

"Woi kau dah kenapa? " seseorang menghentikan tindakannya.

Dia menoleh belakang, "takpayah nak sibuklah. " dia mengalihkan pandangannya semula dari lelaki yang berjalan menghampirinya itu.

Lelaki itu duduk di sebelah Gyungmi lalu memerhatikan Gyungmi yang menunduk, menyembunyikan wajahnya.

"Muka elok perangai hampeh. Tak layak ada kawan macam Wonwoo yang sopan tu. Baik kau kawan dengan Makcik Yeon. " ujarnya sebelum berlalu dari rooftop itu.

Gyungmi mula sakit hati lepas mendengar kata kata Mingyu itu, "YAHH! KAU TAKDE HAK NAK CAKAP AKU CAMTU OKEY!"

𝒃𝒆𝒔𝒕𝒇𝒓𝒊𝒆𝒏𝒅 Where stories live. Discover now