'Buku bertemu dengan ruas'
Sally menguntum senyuman sambil fikirannya melayang pada 'insiden' tidak sengaja yang berlaku di antara dia dan Pekin beberapa hari yang lalu.
------------------------------------------------------
Aplikasi LipBook dibelek, diskrol ke atas ke bawah skrin telefon pintar itu. Tiada yang menarik. Sudut membawang hanya menyajikan gossip murahan artis Malaysia. Kahwin, cerai, curang, pakai seksi dan kena tangkap basah.
Terdapat beberapa new friend request daripada orang yang tidak dikenali olehnya. Malas nak layan. Gambar profil yang digunakan oleh mereka amat menakutkan Sally.
"Mehhhhh.. " Sally mengeluh. Telefon pintar itu dilempar lemah di sisinya. Wajah comel itu disembam ke atas bantal busuknya. Kedua betisnya menggedik digerakkan ke atas ke bawah. Tubuhnya ikut bergoyang kerna lantunan spring tilam bersaiz Queen itu.
'Boringnyaaa.. '
Ting! Bunyi nyaring terbit dari telefon pintarnya. Sally masih bermalasan sambil tangan kanannya mencapai telefon yang kesepian tergolek sendiri.
Satu mesej dari Pekin.
'Hoh??! Pekin mana plak nie.. Gambar profil macam misteri ja...Mmm..'
Sally membuka peti mesej LipBooknya. Tiada rasa teruja sangat pun. Cuma dia memang tertarik dengan nama dan gambar profil manusia itu.
Pekin : Hai...
Sally : Hai
Pekin : Nak tanya boleh... Bibir tu, bibir real awak ke atau cemana?
Sally terdiam. 'Eh, mamat nie! Memangla bibir aku kot! Takkan nak cari kat google atau curi mulut oranglain kot? What da heckk??'
Sally telah menggunakan bibirnya yang ranum sebagai gambar profil. Tapi dia tak menyangka pulak, seorang lelaki sanggup menghantar mesej kepadanya untuk bertanyakan tentang itu.
Sally : Yup.. Bibir aku lah. Kenapa?
Lama Sally menunggu jawapan daripada lelaki bernama Pekin itu.
Pekin : Woww.. So sexy... Mmmm... Melting saya...
Sally : Errrr... biasa-biasa ja.. Bibir je kot. Hahaha!
Pekin : Adakah awak akan block saya, maki hamun saya atau ignore saya...Kalau saya tiba-tiba tersilap cakap?
Sally merenung skrin telefonnya dengan dahi berkerut. Apa maksud mamat nie ya?
Sally : Apa maksud kau? Silap cakap cemana?
Pekin : Tak adala.. macam tiba-tiba mengusik awak lebih-lebih ker..
Sally tersenyum sendiri. Motif tetiba sopan mamat Pekin nie? Hahaa! I loike!
Sally : Jangan ajak aku wat seks dengan kau kat hotel sudahla..
YOU ARE READING
ADDICTED [18+]
RandomHitam Putih Kehidupan. Pilih Jalan yang Gelap dan Hitam Penuh Kelalaian ATAU Jalan yang Bersinar dan Penuh Kebaikan? Himpunan CERPEN tentang ketagihan yang dihadapi oleh manusia sejagat. Enjoy guys! -------------------------@@@...