hoofdstuk 2

10 1 0
                                    

De volgende ochtend brak aan. Leyla keek nog een keer haar Nederlands samenvatting over voordat ze naar school ging. Dit keer ging ze fietsen, want ze bedacht zich dat frisse lucht haar misschien kon helpen voor concentratie. Het is namelijk een lange zit van 90 minuten, want het hele Nederlands boek komt erin voor. Ze rijdt haar fiets uit de schuur, stapt op en rijdt de tuin uit. Aangekomen op school staat Kimberley haar op te wachten.'hoezo ging je niet met de bus?' vraagt ze. 'ik dacht dat frisse lucht wel goed zal doen voor me.' Zegt Leyla terwijl ze haar boekentas uit haar fietsmand vist. 'wat is dat nou weer voor bijgeloof, dat helpt echt niet hoor. Waarschijnlijk maak je hem alleen maar slechter.' zegt Kimberley stug. 'nou sorry hoor, met het verkeerde been uit bed gestapt?' Vraagt Leyla terwijl ze richting de ingang loopt. Kimberley negeert Leyla en loopt richting het lokaal. 'dan niet.' denkt Leyla en ook zei loopt richting het lokaal. 

70 minuten zijn verstreken, Leyla schudt haar handen en kijkt snel om zich heen. Ze ziet Kimberley haar pen zowat kapot kauwen van stress. 'die heeft vast niet goed genoeg geleerd.' denk Leyla en hierna gaat ze weer verder aan haar werk. Naar 90 minuten roept mevrouw Leenhout: 'pennen op tafel! Niet meer verder schrijven!' Leyla legt haar pen op tafel en kijkt tevreden naar haar blad. Ze kijkt achterom en gebaart naar Kimberly een duim omhoog en een duim omlaag. Kimberley doet een duim omlaag, als teken dat ze hem slecht heeft gemaakt. Naar 5 minuten wachten mogen ze het lokaal uit. Leyla en Kimberley lopen samen naar de kantine en bestellen en beker koffie. Ze praten niet veel, Leyla bekijkt haar instagram tijdlijn, en Kimberley is druk aan het appen. 'nieuwe lover?' Vraagt Leyla aan Kimberley. 'soort van.' antwoord ze terug. 'laat zien dan!' Leyla buigt zich naar voren om naar Kimberley's telefoon te kunnen kijken, die hem snel wegtrekt. 'laat dat!' zegt ze. 'ohw nou sorry hoor, ben gewoon benieuwd.' Zegt Leyla verbaast. 'ja sorry, ik wil het gewoon nog geheim houden. Ik moet trouwens weg, zie je morgen.' Kimberley staat op en loopt richting de uitgang. 'weird.' denkt Leyla. ze bekijkt haar telefoon weer. Ze ziet 1 melding bij whatsapp staan.

Anoniem: nieuwschierig doen is lang niet zo handig als je denkt, Leyla.

'wtf.' denkt Leyla. Ze kijkt om haar heen. Iedereen zit op zijn mobiel in de kantine, daar vind ze niets nuttigs mee. 'het moet Kimberley wel zijn.' bedenkt ze zich en ze appt Kimberley.

leyla ♥: hee kimberly, waarom kan je me gewoon niet zo appen dat je het niet leuk vind dat ik meekeek op je mobiel? Ik wordt niet boos hoor.

Kimberly ♥: waar heb je het over, als ik boos was had ik je wel geappt toch?

Leyla ♥: heb je dat niet gedaan dan?

Kimberley ♥: wat heb ik niet gedaan?

Leyla ♥: ohw joh, ik raak helemaal in de war van de examens, laat maar zitten ik zie je morgen!😝

Kimberley ♥: okee? Tot morgen!😁

Leyla kijkt nog is om haar heen. 'wie kan mij nou hebben horen praten met Kimberley?' Bedenkt ze zich, maar lang denkt ze er niet over na. Ze pakt haar tas en loopt richting haar fiets. Ze gooit haar tas in de mand en fietst naar huis. Aangekomen thuis is er nog niemand, dus Leyla pakt haar laptop en kijkt op haar wattpad om te zien of ze nieuwe volgers heeft. Opeens verschijnt er een icoontje van een mail onder in haar scherm. Ze klikt hem aan.

Van: Anoniem 

voor: Leyla Mcullers

Ik zie je wel hoor, lekker relaxt op de bank. Als ik jou was zal ik die laptop verkopen, want ik weet alles wat erop staat.😈 kusjes.

'wat the fuck!' Leyla gooit snel haar laptop van zich af en kijk naar buiten. Niemand. 'hoe weet diegene dat ik achter mijn laptop zit! ze klapt snel haar laptop dicht en sluit alle deuren, je weet immers maar nooit. Zal ze de laptop nog gebruiken. Het zal vast niet waar zijn, maar Leyla weet niks zeker, dus ze laat de laptop een dagje rusten. Ze pakt haar leerwerk en gaat leren. Om 5 uur zijn ook haar ouders weer thuis. Leyla had alvast macaroni klaargemaakt en ze gingen het samen eten. Het was hetzelfde ritueeltje, haar moeder vroeg hoe haar examen ging, haar vader zei top en ze praten nog verder over andere normale dingen zoals werk. Na het eten ruimt Leyla haar borden op en ze pakt haar mobiel. 'moet je niet leren?' vraagt haar moeder. 'nee, ik heb morgen een lees examen van duits, dus dat hoef je niet te leren.' vertelt Leyla. 'ohw oke, hopen dat je hem maar goed maakt!' en hierna verlaat haar moeder de woonkamer. Leyla kijkt tot half 10 tv met haar vader, en dan gaat ze naar boven. Ze trekt haar pyjama aan, poetst haar tanden en loopt dan richting bed. Ze zet haar telefoon uit, niet omdat ze bang is voor berichten, maar gewoon omdat ze dan niet afgeleid raakt en rustig kan slapen. 

Klokslag 12 uur. Iedereen ligt te slapen. 'nu is het mijn kans.' denkt Ben in zichzelf. hij opent het raampje van Leyla en klimt naar binnen. Leyla mag niks horen, ze mag nooit weten dat hij een ingehuurde stalker is. Snel legt hij het briefje op haar bureau en hij klimt het raam weer uit. 'nog een goede nacht, Leyla.' zegt hij nog voordat hij het raam sluit. 

al een beetje spannend? mwah.. jullie weten nu wel wie de stalker is, hehe ik kon het niet meer stilhouden :) maar het blijkt dus dat het een ingehuurde stalker is! wie zou hem hebben ingehuurd?

GestalktWhere stories live. Discover now