Bermula di rumah..
Papa Ismail tak dpt pulang ke rumah kerana ada tugasan di luar yg perlu diselesaikan so aq hnya boleh msj nye sahaja....Message from dad.
Dad: Tomorrow is your first day of school are get ready girl?
Me: Yeah, but i think i'm not ready yet pa🙁hmmm...
Dad: Why my dear?
Me: Hmm scare la pa.... I scare if i do that again😣.
Dad: It's okay u can do it i believe in u so fighting! 💪💪💪
Me: Okay pa i try.
End Massage.
So nk cite la an ni mcm mna uncle Ismail ni boleh kenal aq so gini citenye...
Pada umur 13 tahun aq lari dri umah sbb x tahan asyik kena marah je ngn ayh aq lari umah dgn x bawak ape2nye kecuali wang yg cukup untung tambang teksi je but at the end aq putuskan untuk g umah kawan aq yg berada di Shah Alam. Tapi masalah lak kat situ aq dh lupa mana satu umah dye tu hmm payah la cmni so aq pikir sesuatu so aq pon jalan je la enth mana smpai kat perkarangan rumah2 besar aq check satu2 but aq still lupa yg umah Anis tu kat mana 🤔🤔🤔
Pusing2 tmpat sama aq mula rasa gelabah dlm hati berkata "weh aq kat mna ni? 😭😭" sehingga mlm aq still pusing2 kat dpn umah2 besar tu smpai lah aq pengsan kat depan pagar rumah besar tu. Yelah sbb ape sbb tak makan ngn minum seharian. Tapi minum la gak cuma aq rasa air tu mcm x elok je tapi nk wat cmne an minum je la nk dpt tenaga untk aq cari umah Anis tu."Aik sapelak ni yg terbaring ni? "Kata pemandu itu.
"Cer tgk sape tu mat"Kata pakcik yg ddk dibelakangnya itu.
"Baik Tuan Ismail"Kata pemandu yg bernama mat tu smbil menganggukkan kepala.
Si mat tu g dekat ngn aq yg sedang terbaring kat atas lantai tersebut.
"Adik...... Oh dik... Dik.... Bangun dik jgn tidur sini dik. "Kata pemandu tu.
Tetapi aq still tak bangun tapi aq berkata.. "Airr~~~laparr"kataku tersekat-sekat.Tuan Ismail keluar dri perut kereta dan mendekati ku juga dan sambil melihat muka ku yg pucat teruk mcm org xmkn seminggu.
"Tuan nk saya buat ape ngn budak ni Tuan? "Kata pemandu itu.
"Bawak dye masuk dlm kesihan dye mcm x mkn je ni... "Kata Tuan Ismail.
"Ok baik Tuan. "Katanye sambil mengangkat aq masuk ke dlm umah.
"Kereta tu jgn lupa lak masuk dlm sekali kang ada org curi payah aq tau"kata Tuan Ismail.
"Baik baik saya akn buat lepas saya letakkn budak ni kat sofa yg Tuan. "Kata mat smbil tersenyum.
Tuan Ismail ni sangat baik hati smpai bgi aq tinggal kat umah dye selama yg boleh tapi mesti ada syarat la klau nk tinggal kat umah dye ni... Syaratnya adalah kena jadi maid alang2 tu dye bagi aq gaji sekali an hahaha but ada satu perkara yg aq x suka bila ada kat umah Tuan Ismail ni anak lelaki dye omg weh apak jahat do srs ala padahal Tuan Ismail ni mana ada anak ni just anak angkat je bkn nye btul pon but srsly apak kurang ajar ingat dye sape wahh nk thu dye wat ape kat aq ni kenalah baca part seterusnya 😊☺️
YOU ARE READING
Dream Story: Who Is Adrianna?
FantasíaKisah ini mengenai seorang budak perempuan yg memiliki kuasa yg luar biasa. Tiada siapa yg pernah melihatnya sedangkan dia sendiri tidak melihatnya, it little bit scary but she must make sure this power will be safe to people because she must save t...