4. Inte

90 7 0
                                    

Efter frukosten så skjutsar Noel oss till marie Levau eftersom våra busskort och allt var kvar där.

Jag kliver ur bilen och går in med Dante och Noel hack i häl bakom.

lite senare
Vi hade jävligt tur eftersom mobilerna bara fått nån liten spricka, IPhone levererar typ. Nu sitter vi i Noels bil eftersom han var så snäll att skjutsa hem mig och Dante. Alltså jag vet fortfarande inte riktigt hur jag och Dante hamnade hos Noel av alla människor? Kanske ska jag fråga Noel? nej nej nej, de vågar jag knappt. Han måste ju fortfarande ha massa frågor till mig, eller tänk om han glömt sina känslor för mig? Jag älskar ju han, skulle bli krossad om det var så. Pallar inte med mer sprickor i mitt lilla hjärta. Det har krossats för många gånger, jag är fortfarande så jävla ledsen och har sån ångest över det med Noel innan jag åkte. Varför var jag tvungen och kyssa hans bästavän och sen bara sticka? jag var så jävla dum i huvudet. Bilen stannar utanför Dantes lägenhet.

"Hejdå kåååmpisar" säger Dante medans han drar in mig i en skev sidokram eftersom vi sitter ner. Sen går han ur bilen och in i sin port.

Efter någon minuts stel tystnad så öppnar Noel käften

"Du?" säger Noel jag svarar bara med ett "mm".

"Jo vi behöver prata tror jag" säger han osäkert jag nickar till svar. Han tar ett djupt andetag och jag förberedder mig på frågan som jag vet kommer komma nu, "Varför stack du utan att säga något? Var ju orolig" säger han och jag suckar,

"Jag vet inte, Noel jag vet inte varför jag stack utan att säga något.." jag andas ut lite, "Det var väll för att jag var dum i huvudet , trodde att vi inte skulle klarat distans förhållande" säger jag och det blir tyst.

"Ludwig har berättat iallafall" säger han efter en stund jag suckar och nickar. Fan.

"Fast det gör väll inte jättemycket för dig längre, du har väll snart glömt det" säger jag fast ångrar mig lite efteråt.

"Va? Vad menar du?" Frågar han förvirrat.

"Jo, du har ju Julie?" Säger jag självklart, "eh... har fått höra av Alice att du höll på med Julie innan, när vi var tillsammans" säger jag och känner tårarna bränna.

Noels perspektiv
"eh... har fått höra av Alice att du höll på med Julie innan.. när vi var tillsammans" säger hon, VA? med Julie när vi va tillsammans? MEN NEJ, va?

"VA? nej nej nej nej nej jag höll inte på med henne när vi var tillsammans!" Säger jag förvånat. "Visste inte ens vem Julie var när vi höll på ju" fortsätter jag lite lugnare.

"Alice sa det" säger hon och en tår rullar ner för hennes kind. Jag kollar bak på henne där i baksätet.

"Tror du inte på mig?" Säger jag besviket.

"Ehhh... vet inte" säger hon osäkert och det rullar fler tårar ner för hennes kinder, Likadant på mina. Jag som aldrig gråter. jag startar bilen och börjar åka mot hennes lägenhet.

Hon tror inte på mig, det sårar, även fast jag inte vill erkänna det så sårar det. Jag stannar utanför hennes port och hon klivet ur. Jag viskar ett tyst "hejdå" även fast jag vet att hon inte hörde det. Jag åker vidare, jag måste först prata med Julie, suck.
Jag stannar bilen utanför min och Julies lägenhet och ser att Julie är hemma, eftersom att hennes bil står parkerad där.

Jag suckar och öppnar dörren och går in i trapphuset, jag släpar mina steg upp till vår lägenhet på 2 våningen. Jag öppnar dörren och Julie kommer och kramar om mig som om inget har hänt? Wtf. Jag puttar undan henne men hon ler bara.

"Jag har gjort mat" säger hon stolt och jag kollar konstigt på henne. Hon går in mot käket och jag sparkar av mig mina skor och går efter.

Julie försöker kyssa mig, men jag puttar undan henne.
"Julie, lägg av, vafan håller du på med?" Frågar jag argt. Vafan? Låtsats inte som att inget har hänt?

"Men baabe varför så sur?" Frågar hon och låtsats se ledsen ut.

"Seriöst, Julie vet du vad? Jag gör slut här och nu. Jag älskar någon annan" säger jag och hon suckar och himlar med ögonen, bitch.

"Är det den där horan utanför klubben eller?" Frågar hon surt, jag kokar av ilska.

"GÅ UT HÄR I FUCKING FRÅN JULIE!" Skriker jag. Hon går mot hallen.

"Kom inte till mig när hon har sårat dig igen sen" säger hon med ett flin, usch vilken människa, vad såg jag i henne?

~~~~~~~~~~~~~~~
Jo men hej, har ändrat Alessa till Kylie jenner ist för Amanda stand. Sry för kort kapitel också

Ig: piggelin.is.the.shit

Inte mycket som finns kvar som går att ta tillbaks- Noel FlikeWhere stories live. Discover now