5. Inte m

109 5 1
                                    

Noels perspektiv
Julie stack för ett tag sen, jag ringde hit Ludde typ direkt efter. Det var ett tag sen vi hängde och sen är han lätt och prata med om "sånthär". Jag bad han också att ta med pizza hit eftersom jag va så jävla hungrig, klockan är just nu 20:00.

Efter ungefär fem minuter plingar det äntligen på dörren, fan va tid det tog då. Ska det ta 50 minuter att hämta fucking pizza, visst att han bor i Huddinge medans jag bor på söder men ändå? Det tar max 25 min att åka hit. Jag pallrar mig iallafall upp till dörren och direkt jag öppnat tar jag pizzorna från Ludde och börjar gå mot köket.

"Eh, KUL ATT SE DIG MED?" Ropar Ludde efter mig. Jag hör hur han kastar av sig skorna sen hur steg går mot köket där jag står och tar fram bestick och cola.

"Ah hej" säger jag och kollar mot Ludde som ler mot mig som trycker fram ett leende tillbaks. "Ta me pizzorna" säger jag och han nickar och tar upp pizzorna sen går vi till vardagsrummet och sätter oss i soffan.

Efter en stund utav tjålande så har vi ätit upp pizzorna och kollat två avsnitt av en kass serie.

"Har det hänt något?" Frågar Ludwig lite plötsligt och kollar på mig frågandes. "Alltså du verkar typ fett off" lägger han till.

"Kan man väll säga, Alessa och Dante sov här i natt" svarar jag.

"Va? Varför de då?" Frågar Ludde

"Jo men hitta dem utanför Marie Levau å dem var asfulla, jag ville inte lämna dem där utan nånting så jag tog med dem hem eftersom dem tappat bort nycklar å sånt så fick dem sova hos mig." Jag pausar lite och tar ett andetag "sen skickade Julie sms om att hon kysst en annan senare på natten, det konstiga med det var att jag inte vart ledsen ledsen liksom?"

"Alessa då? Vad känner du för henne?" Frågar Ludwig efter att ha bearbetat allt jag sagt.

"Fan Ludde, jag älskar henne" säger jag och för första gången erkänner jag det för mig själv.

"Du måste prata med Alessa." Säger han och jag suckar.

"Jag har redan gjort det, vi åkte dagen efter och hämta deras grejer och efter Dante hoppat ur bilen så prata vi om... allt typ.. jag frågade liksom varför hon stack och sa att du berättat redan" andas " sen så hade Alice tydligen sagt till henne att jag höll på med Julie innan hon stack? Jag sa såklart att det inte var sant"

"Wow, fyfan för Alice. Du vet väll att hon alltid gillat dig?" Jag spärrar upp ögonen förvånat.

"VA? Nej?"

"Ehhh va jag trodde du visste det? Hon sa till mig att hon sagt det till dig?", wtf nej det har då fan heller sagt. Men då förstår jag ju varför hon vill sabba mellan mig och Alessa.
~~~~~~~
Kort kapitel oså men har inte haft nån skriv lust alls på skitlänge nu men tror jag ska göra en sms bok för det känns typ roligare och skriva, så ja e brb när det kmr ett nytt kapitel här eller en ny bok, puss

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 09, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Inte mycket som finns kvar som går att ta tillbaks- Noel FlikeWhere stories live. Discover now