الحلقة 6

4.8K 107 2
                                    

بنت من الأرياف

ﺍﻟﺤﻠﻘﻪ ٦
ﺣﻴﺎﻩ ﺑﺼﺖ ﺷﺎﻓﺖ ﻣﻴﺮﻓﺖ ﻭﻫﻲ ﻓﻲ ﺣﻀﻦ ﺟﻤﺎﻝ ..
ﺷﻬﻘﺖ ﺑﺼﺪﻣﻪ ﻣﺶ ﻣﻌﻘﻮﻟﻪ ﺍﻛﻴﺪ ﻓﻴﻪ ﺣﺎﺟﻪ ﻏﻠﻂ ﺑﺼﺖ ﺗﺎﻧﻲ ﻋﻠﺸﺎﻥ ﺗﺘﺎﻛﺪ .. ﺷﺎﻓﺖ ﻣﻴﺮﻓﺖ ﻭﻫﻲ ﺩﺍﺧﻠﻪ ﺍﺳﺘﺨﺒﺖ ﻣﻨﻬﺎ ﺑﺨﻮﻑ ....
ﻣﻴﺮﻓﺖ : ﺩﺍﺧﻠﻪ ﺗﺘﺴﺤﺐ ﻟﻤﺎ ﻭﺻﻠﺖ ﺍﻭﺿﺘﻬﺎ .. ﻭﺑﻌﺪﻫﺎ ﺧﺪﺕ ﻧﻔﺲ ﻋﻤﻴﻖ ﻭﺍﺑﺘﺴﻤﺖ ﻟﻤﺎ ﺍﻓﺘﻜﺮﺕ ﺍﻭﻗﺘﻬﺎ ﻣﻊ ﺟﻤﺎﻝ ..
ﺣﻴﺎﻩ : ﻭﺻﻠﺖ ﺍﻭﺿﺘﻬﺎ ﻭﻋﻼﻣﺎﺕ ﺍﻟﺼﺪﻣﻪ ﻭﺍﻟﺬﻫﻮﻝ ﻋﻠﻲ ﻭﺷﻬﺎ ... ﻃﻨﻂ ﻣﻴﺮﻓﺖ ﺑﺘﺨﻮﻥ ﻋﻤﻲ ﻓﺆﺍﺩ ﻃﺐ ﻟﻴﻪ ... ﻓﻀﻠﺖ ﺗﻔﻜﺮ ﻫﺘﻌﻤﻞ ﻳﺎﺗﺮﻱ ﻫﺘﻘﻮﻝ ﻟﻌﻤﻬﺎ ﻭﻻ ﻫﺘﺘﺼﺮﻑ ﺍﺯﺍﻱ ﻭﻏﺼﺐ ﻋﻨﻬﺎ ﺩﻣﻮﻋﻬﺎ ﻧﺰﻟﺖ .. ﻭﻫﻲ ﻗﺎﻋﺪﻩ ﺍﻟﺒﺎﺏ ﺧﺒﻂ
ﺣﻴﺎﻩ : ﺑﺨﻀﻪ ﻣﻴﻦ؟؟؟ !!!
ﻓﺆﺍﺩ : ﺍﻧﺎ ﻋﻤﻚ ﻓﺆﺍﺩ ﻳﺎ ﺣﻴﺎﻩ ..
ﺣﻴﺎﻩ : ﻣﺴﺤﺖ ﺩﻣﻮﻋﻬﺎ ﺑﺴﺮﻋﻪ ﻭﻗﺎﻣﺖ ﺗﻔﺘﺢ ﺍﻟﺒﺎﺏ ...
ﻓﺆﺍﺩ : ﺑﺤﺪﻩ ﺻﺎﺣﻴﻪ ﻟﻴﻪ ﻟﺤﺪ ﺩﻟﻮﻗﺖ ﻭﻛﻨﺘﻲ ﻓﻲ ﺍﻟﺠﻨﻴﻨﻪ ﺑﺘﻌﻤﻠﻲ ﺍﻳﻪ ... ؟؟ !
ﺣﻴﺎﻩ : ﺑﺼﺪﻣﻪ ﻫﻮ ﺍﻧﺖ ﺷﻮﻓﺘﻨﻲ ﻭﺍﻧﺎ ﻓﻲ ﺍﻟﺠﻨﻴﻨﻪ ﺍﺯﺍﻱ ..
ﻓﺆﺍﺩ : ﺍﻧﺎ ﺍﻟﻠﻲ ﺳﺄﻟﺘﻚ ﺍﻳﻪ ﺍﻟﻠﻲ ﻣﺼﺤﻴﻜﻲ ﻟﺤﺪ ﺩﻟﻮﻗﺖ ﻭﻧﺰﻟﻪ ﻓﻲ ﻭﻗﺖ ﻣﺘﺎﺧﺮ ﺍﻟﺠﻨﻴﻨﻪ ﻟﻴﻪ ...
ﺣﻴﺎﻩ : ﺑﺼﺖ ﻓﻲ ﺍﻻﺭﺽ ﺣﻠﻤﺖ ﺣﻠﻢ ﻭﺣﺶ ﺟﺪﺍ ﺣﺴﻴﺖ ﻧﻔﺴﻲ ﻣﺨﻨﻮﻗﻪ ﻭﻋﻠﺸﺎﻥ ﻛﺪﻩ ﻧﺰﻟﺖ ﺍﺷﻢ ﻫﻮﺍﺀ ..
ﻓﺆﺍﺩ : ﻗﺮﺏ ﻣﻨﻬﺎ ﻭﺧﺪﻫﺎ ﻓﻲ ﺣﻀﻨﻪ ﻭﺑﺤﺰﻥ ﻃﺎﻏﻲ .. ﺍﻧﺎ ﻋﺎﺭﻑ ﺍﻧﻚ ﺍﻟﻔﺘﺮﻩ ﺍﻟﺠﺎﻳﻪ ﻫﺘﻜﻮﻥ ﺍﺻﻌﺐ ﻓﺘﺮﻩ ﻋﻠﻴﻜﻲ ﺑﺲ ﺍﻧﺎ ﻣﻌﻨﺪﻳﺶ ﺛﻘﻪ ﻓﻲ ﺣﺪ ﻏﻴﺮﻙ ﻋﻠﺸﺎﻥ ﻋﺎﺭﻑ ﺑﺘﺤﺒﻴﻨﻲ ﻗﺪ ﺍﻳﻪ ﻭﻫﻮ ﺑﻴﺘﻜﻠﻢ ﻏﺼﺐ ﻋﻨﻪ ﺩﻣﻌﻪ ﻧﺰﻟﺖ ﻣﻨﻪ ﺍﻧﺎ ﺣﺎﺳﺲ ﺍﻧﻲ ﻓﻲ ﻛﺎﺑﻮﺱ ﻳﺎ ﺣﻴﺎﻩ ..
ﺣﻴﺎﻩ : ﺣﺴﺖ ﺍﻥ ﻋﻤﻬﺎ ﺷﺎﻑ ﻣﺮﺍﺗﻪ ﻭﻋﻠﺸﺎﻥ ﻛﺪﻩ ﺣﺎﻟﺘﻪ ﻣﺪﻣﺮﻩ ...
ﻋﻤﻲ ﺍﻧﺎ ﺟﻨﺒﻚ ﻭﻣﺶ ﻫﺴﻴﺒﻚ ﻭﻻ ﻋﻤﺮﻱ ﻫﺘﺨﻠﻲ ﻋﻨﻚ ..
ﻓﺆﺍﺩ : ﻋﺎﺭﻑ ﻳﺎ ﺣﻴﺎﻩ ﺍﻧﻚ ﺩﻳﻤﺎ ﺣﻨﺒﻲ ﺣﻀﻨﻚ ﺩﻳﻤﺎ ﺑﻴﻔﻜﺮﻧﻲ ﺑﺤﻀﻦ ﺍﻣﻲ ﺍﻟﻠﻲ ﺍﺗﺤﺮﻣﺖ ﻣﻨﻪ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﺴﺒﺐ ﺳﻔﺮﻱ ﺍﻟﺪﺍﺋﻢ
ﻭﺟﺮﻱ ﻭﺭﺍﺀ ﻭﻫﻢ ﻭﺳﺮﺍﺏ ....
ﻋﻨﺪ ﺍﺩﻡ ﻓﺎﻕ ﺍﻟﺼﺒﺢ ﻋﻠﻲ ﺭﻧﻪ ﻣﻦ ﺗﻠﻔﻮﻧﻪ
ﻣﺮﺍﺩ : ﺻﺒﺎﺣﻴﻪ ﻣﺒﺎﺭﻛﻪ ﻳﺎ ﻋﺮﻳﺲ ﻛﻞ ﺩﻩ ﻧﻮﻡ ...
ﺍﺩﻡ : ﺑﺎﺑﺘﺴﺎﻣﻪ ﺍﻟﻠﻪ ﻳﺒﺎﺭﻙ ﻓﻴﻚ ﻭﻋﻘﺒﺎﻟﻚ ﻳﺎ ﻣﺮﺍﺩ ﻟﻤﺎ ﺍﻓﺮﺡ ﻓﻴﻚ ...
ﻣﺮﺍﺩ : ﻻﺍﺍﺍﺍﺍ ﻳﺎ ﻋﻢ ﺑﻌﺪ ﺍﻟﺸﺮ ﺍﻭﻋﻚ ﺗﺪﻋﻲ ﻋﻠﻴﺎ ﺍﻟﺪﻋﻮﻩ ﺩﻱ ﺍﻟﻠﻪ ﻳﺨﻠﻴﻚ ..
ﺍﺩﻡ : ﺑﻀﺤﻚ ﻭﺍﻟﻠﻪ ﺍﻧﺖ ﻓﺎﻫﻢ ﺍﻟﻔﻜﺮﻩ ﻏﻠﻂ ﻣﻔﻴﺶ ﻓﻲ ﺍﻟﺪﻧﻴﺎ ﺍﺣﻠﻲ ﻣﻦ ﺍﻟﺠﻮﺍﺯ ..
ﻣﺮﺍﺩ : ﻻ ﻣﻌﻠﺶ ﺍﻧﺎ ﻣﺶ ﺑﻔﻬﻢ .... ﺍﻣﺎﻝ ﺍﻟﻌﺮﻭﺳﻪ ﻓﻴﻦ ﻟﺴﻪ ﻧﺎﻳﻤﻪ ...
ﺍﺩﻡ : ﺗﻘﺮﻳﺒﺎ ﻓﻲ ﺍﻟﺤﻤﺎﻡ ﺗﺨﻠﺺ ﻭﺍﺧﻠﻴﻬﺎ ﺗﻜﻠﻤﻚ ...
ﻓﺼﻞ ﺍﺩﻡ ﺍﻟﻔﻮﻥ ﻣﻊ ﻣﺮﺍﺩ ﻭﺑﻌﺪﻫﺎ ﺍﺑﺘﺴﻢ ﻟﻤﺎ ﺍﻓﺘﻜﺮ ﻟﻴﻠﺘﻪ ﻣﻊ ﻣﺎﻫﻲ ...
ﻣﺎﻫﻲ : ﺑﺮﻗﻪ ﻣﺼﺘﻨﻌﻪ ﺻﺒﺎﺡ ﺍﻟﺨﻴﺮ ..
ﺍﺩﻡ : ﺗﻨﺢ ﺍﻭﻝ ﻣﺎ ﺷﺎﻓﻬﺎ ﻭﺷﺎﻑ ﺟﻤﺎﻟﻬﺎ
ﺍﺩﻡ : ﺻﺒﺎﺡ ﺍﻟﺠﻤﺎﻝ ﻭﺑﺼﻠﻬﺎ ﺑﺎﺳﺘﻐﺮﺍﺏ ﺍﻧﺘﻲ ﻟﺒﺴﻪ ﻛﺪﻩ ﻟﻴﻪ ...
ﻣﺎﻫﻲ : ﻗﺮﺑﺖ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺷﺪﺗﻪ ﻣﻦ ﺍﻳﺪﻩ ﻳﻼ ﻗﻮﻡ ﺑﻄﻞ ﻛﺴﻞ ﻻﺯﻡ ﻧﻠﺤﻖ ﺍﻟﻄﻴﺎﺭﻩ ...
ﺍﺩﻡ : ﺑﺼﺪﻣﻪ ﻃﻴﺎﺭﻩ ﺍﻳﻪ ...
ﻣﺎﻫﻲ : ﺑﻬﻴﺎﻡ ﺍﻟﻄﻴﺎﺭﻩ ﺍﻟﻠﻲ ﻫﻨﺮﻭﺡ ﺑﻴﻬﺎ ﻋﻠﻲ ﺑﺎﺭﻳﺲ ﻧﻘﻀﻲ ﺷﻬﺮ ﺍﻟﻌﺴﻞ ﻳﺎﺑﻴﺒﻲ ..
ﺍﺩﻡ : ﻣﺘﻨﺢ ﻭﻣﺶ ﻋﺎﺭﻑ ﻳﻘﻮﻝ ﺍﻳﻪ ﺑﺲ ﺷﺪﻫﺎ ﻋﻠﻴﻪ ﻟﻤﺎ ﺑﻘﺖ ﻓﻲ ﺣﻀﻨﻪ .. ﻫﻮ ﺣﺒﻴﺒﻲ ﻧﺎﺳﻲ ﺍﺣﻨﺎ ﻣﻴﻨﻔﻌﺶ ﻧﺴﺎﻓﺮ ﺣﺎﻟﻴﺎ ﻭﻛﻤﺎﻥ ﻧﺎﺳﻴﻪ ﻫﻘﻮﻝ ﺍﻳﻪ ﻟﺒﺎﺑﺎ ﻋﻠﻲ ﺳﻔﺮﻱ ...
ﻣﺎﻫﻲ : ﺑﻌﺼﺒﻴﻪ ﻭﺍﻧﺎ ﺫﻧﺒﻲ ﺍﻳﻪ ﺍﻧﺎ ﻋﺮﻭﺳﻪ ﻭﻣﻦ ﺣﻘﻲ ﺍﻓﺮﺡ ﻭﺍﻗﻀﻲ ﺷﻬﺮ ﻋﺴﻞ ﺯﻱ ﻛﻞ ﺍﻟﺒﻨﺎﺕ ... ﻣﺶ ﻛﻔﺎﻳﻪ ﻭﺍﻓﻘﺖ ﻋﻠﻲ ﺍﻟﻮﺿﻊ ﺩﻩ ﻛﻤﺎﻥ ﻋﺎﻳﺰ ﺗﺤﺮﻣﻨﻲ ﻣﻦ ﺣﻘﻮﻗﻲ ...
ﺍﺩﻡ : ﺍﺑﺘﺴﻢ ﺑﻤﻜﺮ ﻻ ﻛﻞ ﺍﻟﻠﻲ ﺣﻘﻮﻗﻚ ﺍﻧﺎ ﺑﻘﺪﺭ ﺣﻘﻮﻕ ﺍﻟﻤﺮﺍﺀﻩ ﺟﺪﺍ ﻭﻣﻊ ﻛﻞ ﻛﻠﻤﻪ ﻛﺎﻥ ﺑﻴﻬﻤﺲ ﺑﻴﻬﺎ ﺑﻄﺮﻳﻘﺘﻪ ﺍﻟﺨﺎﺻﻪ ﻛﺎﻥ ﻟﻴﻬﺎ ﺗﺄﺛﻴﺮ ﻋﻠﻲ ﻣﺎﻫﻲ ﻭﺑﻌﺪﻫﺎ ﻏﺮﻗﻮ ﻣﻊ ﺑﻌﺾ ﻓﻲ ﺑﺤﺮ ﺧﺎﺹ ﺑﻴﻬﻢ ...
ﻋﻨﺪﻓﺆﺍﺩ ﻗﺎﻋﺪ ﻓﻲ ﻣﻜﺘﺒﻪ ﻣﻌﺮﻓﺶ ﻳﻨﺎﻡ ﻣﻦ ﻛﺘﺮ ﺍﻟﺼﺪﻣﺎﺕ ﺍﻟﻠﻲ ﻋﺎﺭﻓﻬﺎ .. ﻣﺴﺢ ﻋﻠﻲ ﻭﺷﻪ ﺑﻀﻴﻖ ﻟﻴﻪ ﺗﻌﻤﻠﻲ ﻛﺪﻩ ﻳﺎ ﻣﻴﺮﻓﺖ ﻃﻮﻝ ﻋﻤﺮﻱ ﺑﺤﺒﻚ ﻭﻣﺤﺒﺘﺶ ﺣﺪ ﻗﺪﻙ ﺑﻴﻌﺖ ﻛﻞ ﺍﻟﺪﻧﻴﺎ ﻋﻠﺸﺎﻥ ﻟﻴﻪ ﻟﺪﺭﺟﺎﺩﻱ ﺑﺘﻜﺮﻫﻴﻨﻲ ... ﻓﺎﻕ ﻋﻠﻲ ﺻﻮﺕ ﺣﻴﺎﻩ ﻋﻤﻲ ﺍﻧﺖ ﻛﻮﻳﺲ ...
ﻓﺆﺍﺩ : ﺑﺎﺑﺘﺴﺎﻣﻪ ﻛﻮﻳﺲ ﻳﺎ ﺣﻴﺎﻩ ﻓﻜﺮﺗﻲ ﻫﺘﻌﻤﻠﻲ ﺍﻳﻪ ﻓﻲ ﺍﻟﻠﻲ ﻗﻮﺗﻠﻚ ﻋﻠﻴﻪ ..
ﺣﻴﺎﻩ : ﺧﺪﺕ ﻧﻔﺲ ﻋﻤﻴﻖ ﻓﻜﺮﺕ ﻳﺎ ﻋﻤﻲ ﻭﻫﻘﻒ ﺟﻨﺒﻚ ﻭﻛﻤﺎﻥ ﻣﺶ ﻫﺘﺨﻠﻲ ﻋﻦ ﺣﺒﻲ ﻻﺩﻡ ﻭﺍﻭﻋﺪﻙ ﻫﺤﺎﻭﻝ ﺍﻧﻔﺬ ﺍﻟﻠﻲ ﻗﻮﻟﺖ ﻋﻠﻴﻪ ...
ﻓﺆﺍﺩ : ﺍﺑﺘﺴﻢ ﻭﺧﺪﻫﺎ ﻓﻲ ﺣﻀﻨﻪ ﻛﻨﺖ ﻋﺎﺭﻑ ﺍﻧﻚ ﻣﺶ ﻫﺘﺨﺬﻟﻴﻨﻲ ...
ﻣﻴﺮﻓﺖ ﻛﺎﻧﺖ ﻭﺍﻗﻔﻪ ﻭﺳﻤﻌﺖ ﺣﻮﺍﺭﻫﻢ ... ﺑﻘﻲ ﻛﺪﻩ ﻳﺎ ﻓﺆﺍﺩ ﺑﺘﺘﻔﻖ ﻋﻠﻴﺎ ﺍﻧﺎ ﻭﻭﻻﺩﻱ ﺍﻧﺖ ﻭﺑﻨﺖ ﺍﺧﻮﻙ ﺍﻇﻬﺎﺭ ﺍﻧﻚ ﺑﻘﻴﺖ ﺧﻄﺮ ﺍﻭﻱ ﻭﻻﺯﻡ ﺍﺷﻮﻓﻠﻚ ﺣﻞ ﻓﻲ ﺍﻗﺮﺏ ﻭﻗﺖ .
ﻋﺪﻱ ﺍﺳﺒﻮﻋﻴﻦ ﺍﺩﻡ ﺑﻴﺤﺎﻭﻝ ﻳﻌﻮﺽ ﻣﺎﻫﻲ ﻋﻦ ﺷﻬﺮ ﺍﻟﻌﺴﻞ .... ﻛﻤﺎﻝ ﺣﺰﻳﻦ ﻋﻠﻲ ﺍﻋﻼﻥ ﻓﺆﺍﺩ ﺟﻮﺍﺯ ﺍﺩﻡ ﻣﻦ ﺣﻴﺎﻩ ﺍﻟﺨﻤﻴﺲ ﺍﻟﻘﺎﺩﻡ ..... ﺍﺣﻤﺪ ﻭﻓﺮﻳﺪﻩ ﺑﻴﺸﻮﻓﻮ ﻟﻮ ﺣﺎﺟﻪ ﻧﺎﻗﺼﻪ ﻓﻲ ﺷﻘﺘﻬﻢ ﻧﻮﺭ ﺩﻳﻤﺎ ﻣﻌﺎﻫﻢ ﺑﺘﺤﺎﻭﻝ ﺗﺴﺎﻋﺪﻫﻢ ﻭﺗﻘﺮﺏ ﻣﻨﻬﻢ ﻭﺧﺼﻮﺻﺎ ﺍﺣﻤﺪ ...
ﻋﻨﺪ ﺟﻤﺎﻝ ﺑﻴﻜﻠﻢ ﺍﻟﺒﻮﺹ ﺍﻧﺘﻲ ﺑﺘﻘﻮﻟﻲ ﺍﻳﻪ ﺍﻧﺎ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺭﻭﺡ ﻣﻌﺎﻩ ﻓﻲ ﺩﺍﻫﻴﻪ ..
ﻟﻮ ﺩﻩ ﺣﺼﻞ ...
ﻣﻴﺮﻓﺖ : ﺑﺼﺘﻠﻪ ﺍﺳﻤﻲ ﻣﻴﺮﻓﺖ ﻳﺎ ﺭﻭﺣﻲ ﻭﺑﻀﺤﻜﻪ ﺭﻧﺎﻧﻪ ﻋﻴﺐ ﻋﻠﻴﻚ ﺍﻧﺎ ﻣﻘﺪﺭﺵ ﺍﺿﺤﻲ ﺑﻴﻚ ﻭﻟﻮ ﺛﺎﻧﻴﻪ ...
ﺟﻤﺎﻝ : ﺍﻣﺎﻝ ﺗﺴﻤﻲ ﺍﻟﻠﻲ ﺑﺘﻘﻮﻟﻴﻪ ﺩﻩ ﺍﻳﻪ ..
ﻣﻴﺮﻓﺖ : ﺑﺨﺒﺚ ﺍﻧﺖ ﺧﺎﻳﻒ ﻣﻦ ﺍﻳﻪ ﻫﻮ ﺍﺣﻨﺎ ﺍﻭﻝ ﻣﺮﻩ ﻫﻨﻌﻤﻞ ﻛﺪﻩ ﻭﺑﻌﺪﻳﻦ ﺩﻱ ﻓﺮﺻﺘﻨﺎ ﻫﻮ ﻣﺎﺳﻚ ﻛﻞ ﺣﺎﺟﻪ ﻭﻫﻮ ﺍﻟﻮﺣﻴﺪ ﺍﻟﻠﻲ ﻫﻴﺸﻠﻬﺎ ..
ﺟﻤﺎﻝ : ﺑﺲ ﺍﻧﺘﻲ ﻧﺎﺳﻴﻪ ﺍﻧﻲ ﺷﺮﻳﻚ ﻣﻌﺎﻩ ﻓﻲ ﺍﻟﺸﺮﻛﻪ ...
ﻣﻴﺮﻓﺖ : ﻻ ﻣﺶ ﻧﺎﺳﻴﻪ ﺑﺲ ﻫﻮ ﺣﺎﻟﻴﺎ ﺭﺋﻴﺲ ﻣﺠﻠﺲ ﺍﻻﺩﺍﺭﻩ ﻭﻛﻞ ﺣﺎﺟﻪ ﺑﺎﺳﻤﻪ
ﻭﻗﺮﺑﺖ ﻋﻠﻲ ﺟﻤﺎﻝ ﺍﻧﺖ ﺧﺎﻳﻒ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺍﻻ ﺍﻳﻪ ﺍﻧﺖ ﻧﺴﻴﺖ ﺍﻧﻪ ﻫﻮ ﺍﻟﺴﺒﺐ ﻓﻲ ﺑﻌﺪﻧﺎ ﻋﻦ ﺑﻌﺾ
ﺟﻤﺎﻝ : ﺑﻀﻴﻖ ﻻ ﻃﺒﻌﺎ ﻣﺶ ﻧﺎﺳﻲ ﺍﻥ ﺍﺑﻮﻛﻲ ﻓﻀﻠﻪ ﻋﻠﻴﺎ ﻃﻮﻝ ﻋﻤﺮﻩ ﻭﺍﻛﻞ ﺍﻟﺠﻮ ﻭﻗﺪﺭ ﻳﻘﻨﻊ ﺍﺑﻮﻛﻲ ﻭﻛﻤﺎﻥ ﻋﻴﻨﻪ ﻣﺪﻳﺮ ﺍﻋﻤﺎﻟﻪ ﻟﻤﺎ ﺑﻘﻲ ﻏﻮﻝ ﻓﻲ ﺍﻟﺸﺮﻛﻪ ﻭﻣﺤﺪﺵ ﻋﺎﺭﻑ ﻳﻮﻗﻔﻪ ﻋﻨﺪ ﺣﺪﻩ ...
ﻣﻴﺮﻓﺖ : ﺧﻼﺹ ﻫﺎﻧﺖ ﻭﻧﺨﻠﺺ ﻣﻨﻪ ... ﺑﺲ ﻟﻮ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﺑﺘﻮﻉ ﺑﺮﻩ ﺳﺎﻋﺪﻭﻧﺎ ﻛﻠﻪ ﻫﻴﺒﻘﻲ ﺗﻤﺎﻡ .... ﻭﻧﺮﺗﺎﺡ ...
ﺟﻴﻪ ﺍﻟﻴﻮﻡ ﺍﻟﻤﻮﻋﺪ ﻭﻫﻮ ﻳﻮﻡ ﺍﻟﻔﺮﺡ
ﺍﺣﻤﺪﻭﻣﻬﺎ ﻣﻊ ﺑﻨﺘﻬﻢ .. ﺍﺣﻤﺪ ﺍﻧﺘﻲ ﻣﺘﺎﻛﺪﻩ ﻣﻦ ﻗﺮﺍﺭﻙ ﺩﻩ ﻳﺎ ﺣﻴﺎﻩ .. ﻭﻣﻘﻄﻨﻌﻪ ﺑﻴﻪ ..
ﺣﻴﺎﻩ ﺍﺑﺘﺴﻤﺖ ﻭﻗﺮﺑﺖ ﻣﻦ ﺍﺑﻮﻫﺎ ﺻﺪﻗﻨﻲ ﻳﺎ ﺑﺎﺑﺎ ﻋﻤﺮﻱ ﻣﺎ ﻛﻨﺖ ﻣﺒﺴﻮﻃﻪ ﻗﺪ ﺍﻟﻨﻬﺎﺭﺩﻩ ...
ﻣﻬﺎ : ﻗﺮﺑﺖ ﻣﻨﻬﺎ ﻭﺣﻀﻨﺘﻬﺎ ﺭﺑﻨﺎ ﻳﺴﻌﺪﻙ ﻭﻳﺮﻳﺢ ﺑﺎﻟﻚ ﻳﺎﺑﻨﺘﻲ ﻭﻳﺤﻔﻈﻚ ﻣﻦ ﻛﻞ ﺷﺮ ...
ﻓﺆﺍﺩ ﺩﺧﻞ ﻋﻠﻴﻢ ﺧﻠﺼﺘﻲ ﻳﺎ ﻋﺮﻭﺳﻪ ﻭﻻ ﺍﻟﺠﻤﺎﻋﻪ ﺩﻭﻝ ﻣﻌﻄﻠﻴﻨﻚ ﻓﻲ ﺣﺎﺟﻪ ...
ﺣﻴﺎﻩ ﻗﺮﺑﺖ ﻣﻦ ﻋﻤﻬﺎ ﻭﺣﻀﻨﺘﻪ ﻻ ﻃﺒﻌﺎ ﺍﻧﺘﻮ ﺍﻟﺘﻼﺗﻪ ﺍﻛﺒﺮ ﻋﻄﻠﻪ ﻗﺼﺪﻱ ﻫﺪﻳﻪ ﻓﻲ ﺣﻴﺎﺗﻲ ..
ﻓﺆﺍﺩ : ﺷﻮﻓﺖ ﺑﺘﻚ ﻳﺎ ﺟﻤﺎﻝ ﺑﺘﺼﻴﻊ ﻋﻠﻴﻨﺎ ﻣﺘﺎﻛﺪﻩ ﺍﺣﻨﺎ ﺍﻟﺘﻼﺗﻪ ﺑﺲ ....
ﺣﻴﺎﻩ : ﺍﺗﻜﺴﻔﺖ ﻭﺑﺼﺖ ﻓﻲ ﺍﻻﺭﺽ
ﺍﺣﻤﺪ : ﺍﺑﺘﺴﻢ ﻋﻠﻲ ﺧﺠﻞ ﺑﻨﺘﻪ ﻭﺑﻌﺪﻫﺎ ﺑﺺ ﻟﻔﺆﺍﺩ ﺍﻧﺖ ﺍﺩﺭﻱ ﺑﻘﻲ ﻣﺶ ﺻﺤﺎﺏ
ﻭﺗﻌﺮﻑ ﻋﻨﻬﺎ ﺍﻟﻠﻲ ﺍﻧﺎ ﻣﺎﻋﺮﻓﻬﻮﺵ ...
ﻋﻨﺪ ﻣﻴﺮﻓﺖ ﻭﺍﺩﻡ ..
ﺍﺩﻡ : ﻫﻲ ﻣﺮﺣﺘﺶ ﻛﻮﻓﻴﺮ ﻟﻴﻪ ...
ﻣﻴﺮﻓﺖ ﺑﻀﻴﻖ ﻃﻠﺒﺖ ﻭﺍﺣﺪﻩ ﺗﺠﻠﻴﻬﺎ ﻫﻨﺎ
ﺍﺩﻡ : ﺑﻌﺼﺒﻴﻪ ﺩﻱ ﺍﺧﺮﺗﻬﺎ ﻳﺎﻣﺎﻣﺎ ﺍﺗﺠﻮﺯ ﻭﺍﺣﺪﻩ ﺯﻱ ﺩﻱ ﻃﺒﻌﺎ ﻫﻜﻮﻥ ﻣﺴﺨﺮﻩ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﺍﻟﻨﻬﺎﺭﺩﻩ ...
ﻣﻴﺮﻓﺖ : ﻣﻌﻠﺶ ﺑﻜﺮﻩ ﺍﺣﻀﺮﻟﻬﺎ ﻣﺼﻴﺒﻪ ﺗﺨﻠﻴﻪ ﺗﻨﺪﻡ ﺍﻧﻬﺎ ﺗﺘﻌﺪﻱ ﻋﻠﻲ ﺍﺳﻴﺎﺩﻫﺎ
ﺍﺩﻡ : ﻃﻴﺐ ﻭﺑﺎﺑﺎ ﻫﻴﺴﻜﺖ ﻋﻠﻲ ﻛﺪﻩ ...
ﻣﻴﺮﻓﺖ : ﺑﺘﻤﺜﻞ ﺑﺼﺮﺍﺣﻪ ﻳﺎ ﺍﺩﻡ ﻣﻦ ﻛﺎﻡ ﻳﻮﻡ ﻛﺪﻩ ﺳﻤﻌﺖ ﺍﺑﻮﻙ ﻭﻫﻲ ﺑﻴﻘﻮﻟﻮ ﻛﻼﻡ ﻣﺶ ﻣﻔﻬﻮﻡ ﺑﺲ ﺍﻟﻠﻲ ﻓﻬﻤﺘﻪ ﺍﻧﻬﻢ ﺑﻴﺨﻄﻄﻮ ﻟﺤﺎﺟﻪ ﻛﺒﻴﺮﻩ ﻣﺶ ﻋﺎﺭﻓﻪ ﺍﻳﻪ ﻫﻲ ﺑﺲ ﺍﺑﻮﻙ ﺑﻴﺪﻋﻲ ﺍﻟﻔﻀﻴﻠﻪ ﻫﻮ ﺑﻨﺖ ﺍﺧﻮﻩ ﺑﺲ ﺍﻟﺒﺎﻃﻦ ﻋﻜﺲ ﻛﺪﻩ ...
ﺍﺩﻡ : ﺑﺼﺪﻣﻪ ﻳﻌﻨﻲ ﺍﻳﻪ ﻣﺶ ﻓﺎﻫﻢ ..
ﻣﻴﺮﻓﺖ : ﺍﻧﺎ ﻫﻔﻬﻤﻚ ... ﻭﺑﺪﺃﺕ ﺗﺒﺦ ﺳﻤﻬﺎ ﻓﻲ ﻭﺩﻥ ﺍﺑﻨﻬﺎ ﻭﺗﻜﺮﻫﻪ ﻓﻲ ﺍﺑﻮﻩ ﻭﻋﻴﻠﺘﻪ ..
٦ﺍﺣﻤﺪ ﻭﻛﻤﺎﻝ ﻣﻊ ﺑﻌﺾ
ﺍﺣﻤﺪ : ﺍﻳﻪ ﺭﺃﻳﻚ ﺣﻠﻮ ﻛﺪﻩ ﻭﻻ ﻧﺎﻗﺺ ﺣﺎﺟﻪ ..
ﻛﻤﺎﻝ : ﺑﺼﻠﻪ ﻭﻣﻨﻄﻘﺶ ..
ﺍﺣﻤﺪ : ﻭﺑﻌﺪﻳﻦ ﻣﻌﺎﻙ ﻳﺎ ﻛﻤﺎﻝ ﺍﻧﺴﻲ ﺑﻘﻲ ﺩﻱ ﺧﻼﺹ ﻛﻠﻬﺎ ﺳﺎﻋﺎﺕ ﻭﺗﺒﻘﻲ ﻣﺮﺍﺕ ﺻﺎﺣﺒﻚ ﻭﻗﺮﺏ ﻣﻨﻪ ﻭﺑﺤﻨﺎﻥ ﻣﺴﺢ ﻋﻠﻲ ﺿﻬﺮﻩ ﺑﻜﺮﻩ ﺗﻘﺎﺑﻞ ﺍﻟﻠﻲ ﺗﺴﺘﺎﻫﻠﻚ ﻭﺗﺴﺘﺎﻫﻞ ﺣﺒﻚ ﻭﻛﻤﻞ ﺑﻀﺤﻚ ﻣﻦ ﺍﻣﺘﺎ ﻭﺍﻧﺖ ﺑﻴﻔﺮﻕ ﻣﻌﺎﻙ ﻛﺪﻩ ﺍﻣﺎﻝ ﻓﻴﻦ ﺳﻮﺳﻮ ﻭﺗﻮﺗﻮ ﻭﺍﻟﺸﻠﻪ ﺑﺘﺎﻋﺘﻚ ﺍﻟﻬﺒﻠﻪ ﺩﻱ ..
ﻛﻤﺎﻝ : ﺑﺤﺰﻥ ﻓﺎﺭﻕ ﻣﻌﺎﻳﺎ ﻋﻠﺸﺎﻥ ﺣﺒﺘﻬﺎ ﺑﺠﺪ ﻋﻠﺸﺎﻥ ﻫﻲ ﻣﺨﺘﻠﻔﻪ ﻋﻦ ﻛﻞ ﺍﻟﻨﺎﺱ
ﺍﺣﻤﺪ : ﺑﻌﺼﺒﻴﻪ ﻭﺍﻧﺎ ﺑﻘﻮﻟﻚ ﺍﻧﺴﻲ ﻋﻠﺸﺎﻥ ﺍﺍﻟﻲ ﺍﻧﺖ ﺑﺘﻔﻜﺮ ﻓﻴﻪ ﺩﻩ ﺻﻌﺐ ... ﻭﻫﻤﺎ ﺑﻴﺘﻜﻠﻤﻮ ﺍﻟﺒﺎﺏ ﺧﺒﻂ .. ﺍﺣﻤﺪ ﺭﺍﺡ ﻳﺸﻮﻑ ﻣﻴﻦ ﻟﻘﻲ ﻧﻮﺭ ﻭﺑﻨﺘﻬﺎ ...
ﺍﺣﻤﺪ : ﺍﺑﺘﺴﻢ ﺑﺈﻋﺠﺎﺏ ﺍﻳﻪ ﺍﻟﻘﻤﺮ ﺩﻩ
ﺭﻳﻢ : ﺑﺰﻋﻞ ﻭﺍﻧﺎ ﻣﺶ ﻗﻤﺮ ﻳﺎ ﻋﻤﻮ ..
ﺍﺣﻤﺪ ﻗﺮﺏ ﻣﻨﻬﺎ ﻭﺷﺎﻟﻬﺎ ﺍﻧﺖ ﺍﺣﻠﻲ ﻣﻦ ﺍﻟﻘﻤﺮ ﻳﺎ ﺣﺒﻴﺒﺖ ﻋﻤﻮ ...
ﺭﻳﻢ : ﻭﺍﺣﻠﻲ ﻣﻦ ﻋﺮﻭﺳﺘﻚ ...
ﺍﺣﻤﺪ : ﺑﻀﺤﻜﻪ ﺭﻧﺎﻧﻪ ﻭﺍﺣﻠﻲ ﻣﻦ ﻋﺮﻭﺳﺘﻲ ﻧﻮﺭ : ﺑﻀﺤﻚ ﺧﻠﺼﺖ ﻣﺤﺘﺎﺝ ﻣﺴﺎﻋﺪﻩ ..
ﺍﺣﻤﺪ : ﺍﻩ ﻳﺎ ﺭﻳﺖ ﻳﺎ ﻧﻮﺭ ﺍﻭﺿﺘﻪ ﺍﻟﻨﻮﻡ ﻛﻨﺖ ﻋﺎﻳﺰ ﺍﻭﺿﺒﻬﺎ ﻭﺍﻋﻤﻞ ﻣﻔﺎﺟﺄﻩ ﻟﻔﺮﻳﺪﻩ ﻭﻣﺤﺘﺎﺟﻠﻚ ﺗﺴﺎﻋﺪﻳﻨﻲ ﻓﻴﻬﺎ ...
ﻧﻮﺭ : ﺍﺑﺘﺴﻤﺖ ﺑﺤﺰﻥ ﺣﺎﺿﺮ ﻣﻦ ﻋﻨﻴﺎ ..
ﺍﺣﻤﺪ : ﺍﻧﺎ ﻫﺴﺎﻋﺪﻙ ﻋﻠﺸﺎﻥ ﻣﻔﻴﺶ ﻭﻗﺖ
ﺭﻳﻢ : ﻭﺍﻧﺎ ﻛﻤﺎﻥ ﻫﺴﺎﻋﺪﻙ ﻳﺎ ﻋﻤﻮ ..
ﺍﺣﻤﺪ : ﺑﺎﺳﻬﺎ ﻣﻦ ﺧﺪﻫﺎ ﺗﺴﻠﻤﻲ ﻳﺎ ﺣﺒﻴﺖ ﻋﻤﻮ ..
ﻧﻮﺭ ﻭﺭﻳﻢ ﺩﺍﺧﻠﻮ ﻣﻊ ﺍﺣﻤﺪ ... ﻛﻤﺎﻝ ﻗﺎﺑﻠﻬﻢ ﻣﺎﺷﻲ ...
ﺍﺣﻤﺪ : ﺭﺍﻳﺢ ﻓﻴﻦ ...
ﻛﻤﺎﻝ : ﻣﻌﻠﺶ ﻣﺨﻨﻮﻕ ﻫﻄﻠﻊ ﺍﺷﻢ ﺷﻮﻳﻪ ﻫﻮﺍﺀ ... ﻭﺳﺎﺑﻪ ﻭﻣﺸﻲ
ﻧﻮﺭ : ﻫﻮ ﻛﻤﺎﻝ ﻣﺎﻟﻪ ...
ﺭﻳﻢ : ﺑﺒﺮﺍﺋﺘﻪ ﺍﻃﻔﺎﻝ ﻫﻮ ﺯﻋﻼﻥ ﻋﻠﺸﺎﻥ ﻋﻤﻮ ﺍﺣﻤﺪ ﻫﻴﺘﺠﻮﺯ ﻭﻫﻮ ﻻ ...
ﻧﻮﺭ ﻭﺍﺣﻤﺪ ﺑﺼﻮﻟﻬﺎ ﺑﺼﺪﻣﻪ ﻭﺑﻌﺪﻫﺎ ﺿﺤﻜﻮ ...
ﻓﻲ ﻣﻜﺎﻥ ﻛﻠﻪ ﺩﺧﺎﻥ ﻗﺎﻋﺪﻩ ﻣﺎﻫﻲ ﻣﻊ ﺻﺎﺣﺒﺘﻬﺎ ﺑﻴﺸﺮﺑﻮ ﺳﺠﺎﻳﺮ ﻭﻣﻤﻨﻮﻋﺎﺕ ..
ﻟﻴﻦ ﺻﺎﺣﺒﺘﻬﺎ ﻣﺎﻟﻚ ﺍﻧﺘﻲ ﺯﻋﻼﻧﻪ ﻭﻻ ﺍﻳﻪ
ﻣﺎﻫﻲ : ﻭﻫﺰﻋﻞ ﻟﻴﻪ ﻓﻲ ﻭﺍﺣﺪﻩ ﻓﻲ ﺍﻟﺪﻧﻴﺎ ﺗﺒﻘﻲ ﻋﺎﻣﻠﻪ ﺍﻟﺪﻣﺎﻍ ﺩﻱ ﻭﺗﺰﻋﻞ ...
ﻟﻴﻦ : ﺑﻀﺤﻚ ﻋﻨﺪﻙ ﺣﻖ .... ﻃﺐ ﺍﻳﻪ ﺭﺃﻳﻚ ﺑﻘﻲ ﻟﻮ ﻧﻜﻤﻞ ﺍﻟﺪﻣﺎﻍ ﺩﻱ ﻭﻧﺮﻭﺡ ﺍﻟﺪﻳﺴﻜﻮ ﻭﻧﻔﺮﻓﺶ ﺷﻮﻳﻪ ....
ﻣﺎﻫﻲ : ﻳﻼ ﺑﻴﻨﺎ ...
ﻟﻴﻦ : ﺍﻳﻮﻩ ﺑﻘﻲ ﺍﺣﺒﻚ ﻭﺍﻧﺘﻲ ﺭﺍﻳﻘﻪ ..
.......
ﻭﻓﻲ ﺍﻓﺨﻢ ﻗﺎﻋﻪ ﺍﻓﺮﺍﺡ ﻓﻲ ﺍﻟﺒﻠﺪ ...
ﺍﺣﻤﺪ ﻭﻫﻮ ﻣﺎﺳﻚ ﻓﺮﻳﺪﻩ ﺑﺤﺐ ... ﻭﺍﺩﻡ ﻣﺎﺳﻚ ﺣﻴﺎﻩ ﺑﻔﻄﻮﺭ ...
ﺍﻟﻌﺮﺳﺎﻥ ﺍﻻﺭﺑﻌﻪ ﻋﻠﻲ ﺍﻻﺳﺘﻴﺞ ﺑﻴﺮﻗﺼﻮ ﺳﻠﻮ ... ﺍﺣﻤﺪ ﻣﻊ ﻓﺮﻳﺪﻩ ..
ﺍﺣﻤﺪ : ﺑﻐﻀﺐ ﻣﻠﺒﺴﺘﻴﺶ ﺍﻟﻔﺴﺘﺎﻥ ﺍﻟﻠﻲ ﺟﺒﺘﻬﻮﻟﻚ ﻟﻴﻪ ﻟﻴﻪ ﻓﺮﻳﺪﻩ ...
ﻓﺮﻳﺪﻩ : ﻗﺮﺑﺖ ﻣﻨﻪ ﻣﻌﻠﺶ ﻳﺎ ﺣﺒﻴﺒﻲ ﻣﺎﻣﺎ ﺟﺎﺑﻴﺘﻪ ﻭﻣﺤﺒﺘﺶ ﺍﺯﻋﻠﻬﺎ ..
ﺍﺣﻤﺪ : ﺑﺰﻋﻞ ﺧﻮﻓﺘﻲ ﻋﻠﻲ ﺯﻋﻞ ﻣﺎﻣﺘﻚ ﻟﻜﻦ ﺍﻧﺎ ﻣﻴﻬﻤﻜﻴﺶ ﺻﺢ ...
ﻓﺮﻳﺪﻩ : ﻗﺮﺑﺖ ﻣﻨﻪ ﻭﺑﺤﺮﻛﻪ ﺟﺮﻳﺌﻪ ﻣﻨﻬﺎ ﺑﺎﺳﺘﻪ ﻣﻦ ﺧﺪﻩ ﺧﻼﺹ ﺑﻘﺎ ﻳﺎ ﻣﻮﺩﻱ
ﺍﺣﻤﺪ : ﺑﺼﺪﻣﻪ ﻣﻦ ﺍﻟﻠﻲ ﻋﻤﻠﺘﻪ ﻗﺮﺏ ﻣﻨﻬﺎ ﻭﺑﻬﻤﺲ ﺟﻨﺐ ﻭﺩﻧﻬﺎ ﻻ ﺍﻧﺎ ﻟﺴﻪ ﺯﻋﻼﻥ ﺻﻠﺤﻴﻨﻲ ﺗﺎﻧﻲ ...
ﻓﺮﻳﺪﻩ : ﺍﻧﻜﺴﻔﺖ ﻭﺑﺼﺖ ﻟﻼﺭﺽ .... ﻭﺍﺣﻤﺪ ﻟﻴﻪ ﻣﺎ ﻛﻨﺎ ﺣﻠﻮﻳﻴﻦ ﺩﻟﻮﻗﺘﻲ ﻭﺑﻨﺒﻮﺱ ...
ﻋﻨﺪ ﺍﺩﻡ ﻭﺣﻴﺎﻩ .... ﺍﺩﻡ ﻣﺪ ﺍﻳﺪﻩ ﻋﻠﻲ ﻭﺳﻂ ﺣﻴﺎﻩ ... ﻭﻗﺮﺑﻬﺎ ﻣﻨﻪ ﺣﻴﺎﻩ ﻛﺎﻧﺖ ﺑﺎﺻﻪ ﻓﻲ ﺍﻻﺭﺽ ﻭﻣﺶ ﻋﺎﺭﻓﻪ ﺗﺘﻨﻔﺲ
ﻭﻻ ﺗﺘﻜﻠﻢ ﺑﺲ ﺍﺗﺸﺠﻌﺖ ﻭﻟﻔﺖ ﺍﻳﺪﻫﺎ ﺣﻮﻟﻴﻴﻦ ﺭﻗﺒﺘﻪ ﻭﺑﺼﺖ ﻓﻲ ﻋﻴﻦ ﺍﺩﻡ ﺑﺤﺐ ...
ﺍﺩﻡ : ﺍﻭﻝ ﻣﺎ ﻋﻴﻨﻪ ﺟﺖ ﻓﻲ ﻋﻴﻦ ﺣﻴﺎﻩ ﺣﺲ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻏﺮﻳﺐ ﻣﺶ ﻋﺎﺭﻑ ﺍﻟﻠﻲ ﺣﺼﻠﻪ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺧﻼﻩ ﻓﻘﻂ ﺍﻟﻨﻄﻖ ﺑﺎﻟﻜﻼﻡ .. ﻓﻀﻠﻮ ﺑﺎﺻﻴﻴﻦ ﻟﺒﻌﺾ ﻭﻣﺎ ﺣﺴﻮﺵ ﺑﺎﻟﻮﻗﺖ ﻭﻻ ﺑﺎﻟﻌﻴﻮﻥ ﺍﻟﻠﻲ ﻣﺮﺍﻗﺒﺎﻫﻢ ...
ﻋﻨﺪ ﻣﻴﺮﻓﺖ ﻗﺎﻋﺪﻩ ﻣﻊ ﺻﺎﺣﺒﺘﻬﺎ ﻣﻦ ﺍﻟﻤﺴﺘﻮﻱ ﺍﻟﺮﻗﻲ ﻓﻲ ﺍﻟﺒﺲ ﻭﺍﻟﻤﻨﻈﺮ ﺑﺲ ﺍﻻﺧﻼﻕ ﻻ ....
ﺍﻟﺴﺖ١ : ﺍﻣﺎﻝ ﻓﻴﻦ ﻣﻌﺰﻳﻢ ﺍﻫﻞ ﺟﻮﺯ ﻓﻴﺮﻱ ﻳﺎ ﻣﻴﺮﻓﺖ ﻫﺎﻧﻢ ﻫﻮ ﻳﺒﻘﻲ ﻣﻦ ﻋﻴﻠﺖ ﻣﻴﻦ ﻓﻲ ﺍﻟﺒﻠﺪ ...
ﺍﻟﺴﺖ٢ : ﻟﻴﻪ ﻫﻮ ﺍﻧﺘﻲ ﻣﺘﻌﺮﻓﻴﺶ ﺍﻧﻪ ﻳﺘﻴﻢ ﻻ ﻭﻛﻤﺎﻥ ﻣﻮﻇﻒ ﻋﻨﺪﻫﻢ ﻓﻲ ﺍﻟﺸﺮﻛﻪ ...
ﺍﻟﺴﺖ٣ : ﻳﺎ ﺧﺒﺮ ﺑﻘﻲ ﻓﺮﻳﺪﻩ ﺑﻨﺖ ﺍﻟﺤﺴﺐ ﻭﺍﻟﻨﺴﺐ ﺩﻱ ﺗﻜﻮﻥ ﺟﻮﺯﺗﻬﺎ ...
ﺍﻟﺴﺖ٤ : ﻣﺶ ﻛﻔﺎﻳﻪ ﻣﺠﻮﺯﻩ ﺍﺑﻨﻚ ﻓﻼﺣﻪ ﺑﻘﻲ ﻳﺴﻴﺐ ﻣﺎﻫﻲ ﺑﻨﺖ ﺍﻛﺒﺮ ﺭﺟﻞ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﻭﺍﻟﻠﻲ ﺑﻘﻲ ﺻﻴﺘﻪ ﻓﻲ ﻛﻞ ﺣﺘﻪ ﻋﻠﺸﺎﻥ ﺩﻱ ﻭﻛﻤﻠﺖ ﺑﺘﺮﻳﻘﻪ ﺍﻻ ﺻﺤﻴﺢ ﻳﺎ ﻣﻴﺮﻓﺖ ﻫﻮ ﺍﻟﻔﺴﺘﺎﻥ ﺍﺍﻟﻲ ﻫﻲ ﻟﺒﺴﺎﻩ ﺩﻩ ﻛﺎﻥ ﺑﺘﺎﻉ ﺍﻣﻬﺎ ﺍﻟﻜﻞ ﺿﺤﻚ ﺑﺴﺨﺮﻳﻪ ﻋﻠﻲ ﻣﻴﺮﻓﺖ ..
ﻣﻴﺮﻓﺖ : ﻣﻌﺮﻓﺘﺶ ﺗﺮﺩ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﻛﺘﻤﺖ ﻏﻀﺎﺑﻬﺎ ﺑﺎﻟﻌﺎﻓﻴﻪ ﻭﻗﺎﻣﺖ ﻭﺳﺎﺑﺘﻬﻢ ﻭﻫﻲ ﻋﻠﻲ ﺍﺧﺮﻫﺎ ....
ﻣﻴﺮﻓﺖ ﺩﺧﻠﺖ ﺍﻟﺤﻤﺎﻡ ﻭﻫﻲ ﻣﺘﻌﺼﺒﻪ ﺍﻧﺎ ﻣﻴﺮﻓﺖ ﻫﺎﻧﻢ ﻳﺘﻴﺮﻗﻮ ﻋﻠﻴﺎ ﻛﺪﻩ .. ﻫﻤﺎ ﻣﻴﻌﺮﻓﻮﺵ ﺍﻧﺎ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﻋﻤﻞ ﺍﻳﻪ ﺑﺲ ﺍﻟﺼﺒﺮ ﺑﻜﺮﻩ ﻳﻌﺮﻓﻮ ﻣﻴﻦ ﻫﻲ ﻣﻴﺮﻓﺖ ﺍﻟﺸﺮﻳﻒ ..
ﻋﻨﺪ ﺍﻟﻌﺮﺳﺎﻥ ... ﺍﺣﻤﺪ ﻭﻓﺮﻳﺪﻩ ﻃﻮﻝ ﺍﻟﻮﻗﺖ ﺑﻴﺮﻗﺼﻮ ﻭﻣﺒﺴﻮﻃﻴﻦ ﻭﻋﻴﻮﻥ ﺍﻟﺤﻘﺪ ﻭﺍﻟﻐﻴﺮﻩ ﻫﺘﻜﻮﻟﻬﻢ ... ﺍﻣﺎ ﺍﺩﻡ ﻭﺣﻴﺎﻩ ﻗﺎﻋﺪﻳﻦ ﻓﻲ ﻫﺪﻭﺀ ﺗﺎﻡ ﺑﺲ ﻓﻴﻪ ﺷﻮﻳﻪ ﺑﻨﺎﺕ ﺟﻢ ﺧﺪﻭ ﺍﺩﻡ ﻣﻦ ﺍﻳﺪﻩ ﻭﺑﺪﻭ ﻳﺮﻗﺼﻮ ﻣﻌﺎﻩ ﺍﺩﻡ ﻓﻲ ﺍﻻﻭﻝ ﺍﺗﺼﺪﻡ ﺑﺲ ﻟﻘﻲ ﺍﻣﻪ ﺑﺘﻐﻤﺰﻟﻪ ﺑﻌﻴﻨﻬﺎ ﻓﺒﺘﺴﻢ ﻭﻋﺮﻑ ﻫﻲ ﻋﺎﻳﺰﻩ ﺍﻳﻪ ... ﺑﺪﺍ ﻳﺮﻗﺺ ﻣﻊ ﺍﻟﺒﻨﺎﺕ ﻭﺣﻴﺎﻩ ﻛﺎﻧﺖ ﻣﺼﺪﻭﻣﻪ ﻣﻦ ﺍﻟﻠﻲ ﺷﺎﻳﻔﻪ ﺍﻟﺒﻨﺎﺕ ﺑﻠﺒﺴﻬﺎ ﺍﻟﻌﺮﻳﺎﻥ ﻭﻫﻲ ﺑﺘﺪﻟﻊ ﻋﻠﻲ ﺍﺩﻡ ....
ﻓﻴﻬﻢ ﻭﺍﺣﺪﻩ ﺭﺍﺣﺖ ﺗﺸﺪ ﺍﺣﻤﺪ ﻣﻦ ﺍﻳﺪﻩ ﺑﺲ ﺍﺣﻤﺪ ﺭﻓﺾ
ﻓﺮﻳﺪﻩ : ﺑﻀﻴﻖ ﺭﻭﺡ ﻳﺎ ﺣﺒﻴﺒﻲ ﺍﺯﺍﻱ ﺗﻜﺴﻔﻬﺎ ..
ﺍﺣﻤﺪ : ﺑﺎﺑﺘﺴﺎﻣﻪ ﺟﺬﺍﺑﻪ ﺍﺻﻠﻲ ﻣﺶ ﺑﺤﺐ ﺍﺭﻗﺺ ﻏﻴﺮ ﻣﻊ ﻭﺍﺣﺪﻩ ﺑﺲ ﻭﻗﺮﺏ ﻣﻨﻬﺎ ﻭﺑﻬﻤﺲ ﺟﻨﺐ ﻭﺩﻧﻬﺎ ﺑﻘﻲ ﺣﺪ ﻳﻜﻮﻥ ﻣﻌﺎﻩ ﺍﻟﻘﻤﺮ ﻭﺑﻴﺺ ﻟﻠﻨﺠﻮﻡ ....
ﻓﺮﻳﺪﻩ : ﺍﺑﺘﺴﻤﺖ ﺑﺤﺐ ﻭﺑﻌﺪﻫﺎ ﺑﺼﺖ ﻋﻠﻲ ﺍﺩﻡ ﻭﺣﻴﺎﻩ ﻭﺯﻋﻠﺖ ﻋﻠﻲ ﺍﻟﻠﻲ ﺍﺩﻡ ﺑﻴﻌﻤﻠﻪ
ﻣﻊ ﺣﻴﺎﻩ ....
ﻓﻲ ﺍﻟﺪﻳﺴﻜﻮ ﺍﻟﺒﻨﺎﺕ ﺑﻴﺮﻗﺼﻮ ﻭﺑﻴﺸﺮﺑﻮ
ﻛﻤﺎﻝ ﻛﺎﻥ ﻫﻨﺎﻙ ﻟﻤﺢ ﻣﺎﻫﻲ ﻭﻫﻲ ﺑﺘﺮﻗﺺ ﻭﻟﺒﺴﻬﺎ ﻣﻐﺮﻱ ﻻﻱ ﺣﺪ ﻳﺸﻮﻓﻬﺎ ﺍﺑﺘﺴﻢ ﺑﻤﻜﺮ ﻭﻟﻤﻌﺖ ﻓﻲ ﺩﻣﺎﻏﻪ ﻓﻜﺮﻩ ﻭﻋﺰﻡ ﻳﻨﻔﺬﻫﺎ ...
ﺗﻮﻗﻌﺎﺗﻜﻢ ﻛﻤﺎﻝ ﻫﻴﻌﻤﻞ ﺍﻳﻪ؟؟؟؟
ﻣﻴﺮﻓﺖ ﻭﺟﻤﺎﻝ ﺑﺪﺑﺮ ﺍﻳﻪ ﻟﻔﺆﺍﺩ؟؟
ﺍﺩﻡ ﻫﻴﻌﻤﻞ ﺍﻳﻪ ﻣﻊ ﺣﻴﺎﻩ ﻓﻲ ﺍﻭﻝ ﻳﻮﻡ ﺟﻮﺍﺯ؟؟؟ !!!

بنت من الاريافحيث تعيش القصص. اكتشف الآن