*cough*
*sneeze*
"Baekhyun ah...kau tetap nk pergi kerja juga??
"Aku kena pergi juga...*sneeze*
Aku ada meeting..."tangannya sibuk mengemas fail-fail yang terkeluar dari begnya."Tapi kau tak sihat..." jihyo tidak berpuas hati dengan jawapan baekhyun.
"This can wait...lagipun aku ada banyak kerja kat office tu..."membetulkan tienya dihadapan cermin.
"No,nanti bertambah teruk...aku rasa kau demam ni.."berdiri di belakang baekhyun dengan niat untuk menghalang laluan baekhyun ke pintu.
"Kenapa kau kisah pasal aku pulak tiba-tiba??"pusing meghadap jihyo.
"W-well y-you see..k-kau sakit?😕 dari tadi tk berhenti batuk dengan bersin jadi...takkan nak buat kerja dalam keadaan...you know...👉👈 zombie??😯
"You know what...this zombie can make every girls in that office going crazy...😏"merapatkan jaraknya dengan jihyo.
Gulp
He's really handsome walaupun dalam keadaan macam ni,no wonderlah dia ramai peminat kat office tu...d-d-dan t-terlalu dekat dengan aku😟,I can't breath😱...oh my god help me~~this is to embarassing..
Tick💥
"Hello earth to song jihyo..."smirk sambil memetik jarinya di hadapan jihyo.
"Huh??
"Are you done admiring my handsome face sweetheart??"dengan nada suara yang mampu membuat semua hati wanita cair.
"Oh shit...
"Oh did you just swearing baby??thats bad for you..."sambil membisikkannya di telinga jihyo.
"Oh stop it...I just worried about you"menolak baekhyun menjauhinya.
"Betul ke apa yang aku dengar ni...you worried about me??oww so sweet...*sambil mencubit pipi jihyo.
*cough*
"Tengok tu...kau masih nak berdegil lagi ke??"mengusap pipinya yang di cubit oleh baekhyun.
"Kau kena faham...aku ada banyak kerja..aku balik lambat malam ni..tak payah tunggu aku.."melepasi jihyo untuk pergi ke pintu.
Jihyo menahan baekhyun dari keluar dengan memegang tangannya supaya dia berhenti berjalan
"Please...kali ni je..😯
"No..
"Yes..
"No
"Pretty please??
"Never...
😧
Kena guna cara yg lagi baik,kalau orang cam dia hnya ada satu je cara...dan caranya ialah...
😤
"B-baby you're sick,come on..just today,take a break...let me take care of you..ok??
"Fine,just today..
"Yeah..just today...
Baekhyun membiarkan jihyo menariknya ke arah katil
"Baringlah dulu...aku nak masakkan kau bubur kejap.."baru sahaja jihyo hendak bangun,baekhyun segera menarik tangannya.
"*sneeze*Why do you care??*cough*
"Because,you're my husband..and I'm not going to let you go in this condition..so..can I??"menunjuk ke arah tangan yang memegang tangannya.
"Yeah,but please make it fast.."melepaskan tangannya dari tangan jihyo.
"Ok...
Skip
Jihyo masuk kedalam bilik dgn mwbawa dulang yg berisi semangkuk bubur,segelas air serta satu pil ubat
"Baekhyun,makanlah dulu sebelum tidur..."mengejutkan baekhyun yang hampir mahu melelapkan matanya.
"I can't...to tired..
"Sikit je...pastu tidurlah..
"Ok..."mahu mengambil mangkuk bubur dari jihyo tetapi ditepis dengan perlahan.
"Wae??
"Biar aku suapkan..."menghala sudu ke arah mulut baekhyun.
"Ok..."sambil merenung muka jihyo,muka baekhyun jelas menunjukkan yang dia sedang memikirkan sesuatu.
"Apa yang kau fikirkan tu??
"Nothing..."mengalihkan pandangannya dari muka jihyo dan memandang ke arah jendela.
"Kau tau kan..yang kau boleh beri tahu aku apa-apa yang menganggu fikiran kau??
"Hmm..."masih memandang ke arah tingkap.
"Jadi,jangan teragak-agak untuk beritahu masalah kau dekat aku ok..."mengusap tangan baekhyun dengan perlahan.
"Thanks...
"Huh??
"Thank you for everythings..."memandang tepat ke dalam anak mata jihyo sambil tersenyum sedikit sehingga membuatkan jihyo terasa sesuatu,sesuatu yang dipanggil keikhlasan.
"Anything for you...
Bersambung...
YOU ARE READING
Story Of My Life ❤B.B.H X S.J.H❤ (HIATUS)
Romancesong ji hyo yeoja yang keras kepala dipaksa berkahwin dengan seorang namja yang cold heart...ape akan jadi kalau mereka duduk serumah?? Credit Graphic by : itschurros 😄