Hoofdstuk 1

11 0 0
                                    

Italië is nu al een lange tijd geleden en nog weet ik niet hoe we sommige dagen een taxi zijn ingestapt of een bus hebben genomen. Mijn herinneringen van overdag of toch wanneer het licht was zijn er nog, maar alle avonden zijn een grote waas in mijn hoofd. Nu het vandaag zo warm is doet het me wel weer denken aan de maand die ik in Italië heb doorgebracht, samen met de anderen op het strand met een cocktail in de hand. Het waren mooie en pijnlijke dagen, voor anderen al iets letterlijker dan voor anderen. Vandaag is het de opzet van onze jaarlijkse scouts fuif, het is het laatste jaar dat ik een gids ben het is raar om er zo over te denken. Ik ben gewent om aan te horen wat ik moet doen, om te weten dat er altijd iets is om te doen en volgend jaar zal ik dit zelf moeten beslissen. Ik zal zelf leiding moeten geven, verantwoordelijkheid moeten nemen en voor kinderen zorgen. Ik weet dat ik goed begeleid zal worden door andere leiding uit de scouts maar toch is het steeds moeilijk om te denken dat ik binnen een paar maanden niet meer aan de kant van de "kinderen" zal staan. Dat er geen mysterie meer is rond wat er zal gebeuren, en dat alle inspiratie uit mij zal moeten komen. Gelukkig ben ik niet de enige uit mijn leeftijd die volgend jaar zullen leiding worden, we zijn met 4 waarvan ik zeker weet dat ze leiding zullen worden volgend jaar dat zijn mezelf, mijn beste vriendin Tine en de twee broers Louis en Lander. De broers zijn precies 12 maanden uit elkaar geboren, dus 1 ding weten we zeker: Het zijn goede zwemmers. In de laatste 2 jaar zijn Tine, Louis en Lander en mezelf heel goed bevriend geraakt omdat wij vaak de enige zijn van onze leeftijd die naar de scouts komen.

Woensdag zijn we begonnen met de tenten opzetten dit jaar waren het er 3, de witte tent met daarin de typisch "fuif" muziek, dit is de grootste uit de drie tenten die aanwezig zijn op de fuif in deze tent staat ook de bar zodat mensen als het zou regenen binnen staan. Hier staan altijd een grote 200 man in te feesten en mee te zingen met de nieuwste muziek.

Dan hebben we de tweede tent maar je kan het eigenlijk niet echt een tent noemen want het is meer een grote shelter. Onder de shelter zal er veel bamboe staan omdat deze fuif draait rond het jungle thema.

Het enige wat nu nog maar opstaat van de fuif zijn de drie tenten, de planten die voor het jungle thema moeten zorgen en natuurlijk de wc's . Dus wat moet er nog allemaal gelegd worden?

1. De planken die de verbinding maken tussen de tenten.

2. De hekkens in de tent om de bar te maken.

3. De hekkens rond de tenten zodat niet iedereen binnenkant.

4. De sjorringen voor de ingang.

5. De tenten voor de bonnetjes, de vestiaire en het frietkot.

6. Cocktail moet nog gemaakt worden (vodka, fruitsap en passoa)

Gewoon eigenlijk nog veel dingen die moeten gebeuren tegen vanavond.


Nachten in ItaliëWhere stories live. Discover now