Jag sätter mig upp i sängen med ett ryck. "Jaha" mumlar jag tyst för mig själv när jag ser att klockan bara är fyra. Det var en mardröm, igen. Jag orkar inte lägga mig och försöka sova igen så tvingar upp mig själv ur sängen och drar på mig en tröja. Jag startar min dator och sitter där ett tag, bara för att fördriva tiden.
Jag vaknar till en gång till, denhär gången med ansiktet på tangentbordet. "Ah, shit" säger jag tyst när jag ser att klockan redan hunnit bli sju. Jag går fram till min garderob och rycker åt mig kläderna som ligger på stolen. Samma kläder som jag hade igår. Ett par svarta jeans och en vit blus. Jag tar på mig min vanliga sminkning, lite vit eyeliner och mascara. Sen går jag ner. Hmm, få se. Vad ska jag ta till frukost? Eftersom att mamma och pappa är på weekend i Malmö (dom är på väg hem just nu faktiskt) så får jag ta precis vad jag vill. Eller inte vad jag vill, men jag gör det ändå eftersom att mamma och pappa ändå inte vet vad jag gör hemma. Jag får beslutsångest och tar därför bara en tallrik fil som vanligt. Efter frukosten tar jag på mig min skinnjacka, tar mina skolböcker, går ut och låser dörren efter mig.
Det är kallt ute. Minst minus 3 skulle jag tro. Jag fryser när jag går men det är ändå inte så långt till skolan. Sju minuters promenad så är jag framme.
När jag kommer fram sitter Alicia på en bänk och väntar på mig. Jag och Alicia har typ ett gäng, vi är vad man kan kalla dom "populära". Resten av gänget brukar ofta vara sena, dom tycker att "bad" är coolt.Och man är tydligen Bad om man kommer sent. Vad jag har fått höra.
Mattelektionen slutade dåligt. Läraren fick ett utbrott på klassen och skrek, och så fick alla utom Adam gå. Adam tror att alla tjejer kommer bli kär i honom om han är typ tuff och inte bryr sig ett skit av vad läraren säger. Många tjejer har fallit för honom, men inte dom tjejerna han satsar på eller hur man ska säga.
När vi kommer ut ur klassrumnet händer något annorlunda. Vi är sju tjejer i vår grupp. Det finns en annan "populär" grupp som är killarnas grupp också. Dom killarna brukar hänga med våran grupp ibland. Jag gillar inte killarna, för dom mobbar, och det är helt emot min hobby.
Nu hänger 5 tjejer från vår grupp, med killarnas grupp. Dom alla står i en cirkel runt något. Alla skriker och flabbar och skrattar åt något. Jag ser att några spottar på det som ligger på golvet. Jag börjar bli lite nyfiken och går närmare. Då ser jag att det inte är ett föremål, utan en människa.
Det är Samuel. Han är ett år äldre än mig. När jag ser hur dom beter sig mot honom samlas en massa ilska innuti mig. Det känns som att en blixt slår ner i mitt huvud. Helt okontrollerat skriker jag aggresivt ut så högt jag kan:
"NI HÅLLER KÄFTEN OCH BACKAR IFRÅN HONOM NU!!"
En ovanlig tystnad uppstår i korridoren och jag ser på Samuels ansikte att han är helt likblek och livrädd. Han har ett blödande sår under ögat
YOU ARE READING
Från bäst till sämst
Teen FictionJag heter Filippa och är 17 år gammal. Jag var en av skolans populäraste personer på gymnasiet, men mitt alltför snälla hjärta fick mig att förlora den titeln. Jag ångrar mig inte för mitt misstag. Det kanske jag borde göra, men jag ångrar mig inte...