"Oh Sehunnie~ buat apa ni?"
Tegur Baekhyun. Dia terkejut melihat si maknae yang bertungkus lumus mengemas rumah. Dia letak plastik soju dan ramen yang dibelinya di atas meja makan.
Sehun yang sibuk ke sana ke sini dengan apron Mickey Mouse, penyapu dan juga batang mop, terus berhenti.
"Aye, hyung!"
Dia cepat-cepat datang untuk alihkan semula makanan tersebut ke atas table top di ruang dapur.
"Sehun baru saja lap meja makan ni tadi." Omelnya sebelum mengeluarkan kain lap dari poket apron, lalu dilapnya semula meja makan tersebut dengan berhati-hati.
"Tskk.. Ada apa sebenarnya ni?" Tanya Baekhyun yang tak puas hati dengan kelakuan pelik Sehun.
Sehun berhenti, dan tengok Baekhyun.
"Hyung, I'm going to be a husband."
Baekhyun terperanjat. "W-what?? Are you kidding me?!"
Sehun jongketkan bahunya. "Nahh."
"Sehun dapat projek baru ye? Movie ke drama? Oh tajuk apa tu? Don't worry, hyung akan support."
Kesian Baekhyun. Dia cuba berfikiran positif. Tapi bila Sehun geleng kepalanya, dia mula jadi cacing kepanasan.
"OMG, what happened to our maknae?! Did you just make someone pregnant with your son?! Suho hyung... Where is Suho?? Did he know about this?!"
Baekhyun pegang bahu Sehun.
"Jangan risau Sehunnie. Hyung akan tolong." Ujarnya prihatin.
Sehun gelak. "Relax hyung. I'm going to be a husband, yes. But not for real."
"Ehh..?" Baekhyun blur kejap.
Sehun capai sampul surat dan dia suakan kad di dalamnya dekat muka Baekhyun.
Baekhyun cuma sempat baca tulisan 'We Got Married'.. Dan laju je dia tekup mulutnya yang sudah pun ternganga.
"Sehunnie? Join WGM?"
"Yes, hyung."
"Tapi, kenapa?"
Sehun mengeluh. "I'm just thinking, sementara Exo in hiatus.. I need to find something new to show to my fans. Plus, I don't want to lost my popularity.. Especially to Vivi."
"Oh Sehun, you're popular! Heck, you're even popular than me!!"
Sehun kecilkan matanya. Dia tahu Baekhyun cakap macam tu sebab nak sedapkan hatinya saja.
"Okay, okay. Sehun tahu tak siapa yang akan jadi wifey?"
"Entah. Katanya.. It's going to be a surprise."
Baekhyun gelengkan kepalanya tidak percaya. "What if.. What if that wifey is someone yang annoying?"
Sehun telan air liur. Dia ada fikir jugak tentang kemungkinan tu. Macamana kalau perempuan yang bakal menjadi isterinya dalam WGM adalah seorang yang sangat menjengkelkan. Susah lah dia nanti.
YOU ARE READING
US
FanfictionHye everyone, this is Nini. Nini bercadang nak buat cerita Sehyo yang tak berat dan santai. US... Tak tahu kalau cerita ni boleh sampai ke penghujung atau tak, tapi Nini try.. Hehe. Start: 06/05/2019 End: --/--/----