Bab 3

307 39 18
                                    

Jihyo berdiri di luar rumah bakal 'suami' nya, iaitu salah satu unit kondominium mewah di Gangnam.

'Hmm he must makes a lot of money.'  - Fikir Jihyo.

Dia betulkan dulu pakaian dan rambutnya, sebelum menekan butang loceng. Jihyo tak langsung rasa takut ke excited ke apa.. Dia cuma fikir pasal siapkan kerjanya dan terus balik rumah untuk tidur.

Afterall, a good sleep can make you stay away from the doctor..

Sementara itu, di dalam rumah Sehun...

"She's coming!" Jerit salah seorang crew selepas loceng berbunyi.

Apa lagi..habis semua kelam-kabut. Tak sampai seminit, masing-masing dah ready dengan kamera, mic dan segala alatan lain.

PD Nini pun kelam kabut. Berdebar jugak dia. Maklumlah, scene pertama ni agak penting sebab masing-masing masih belum tahu siapakah pasangan diorang.

Dia bagi signal dekat Sehun yang dah pun berdiri.

"Sehun ssi, ready?" tanya PD Nini.

Sehun angguk dan buat isyarat 'okay'.

Sebenarnya dia lebih dari ready.
Dia dah pun fikir dan plan macamana cara untuk dia stay relevant dalam industry. Dia tak mahu jadi idol yang asyik tenggelam timbul, tenggelam timbul.

Jadi salah satu cara yang menjadi pilihan Sehun sekarang ni adalah untuk menyertai reality show WGM. Sebab melalui show ni, dia dapat tunjuk lebih lagi his charm kepada penonton dan peminatnya.

"I'm going to be next Lee Dong Wook." Tekadnya.

(LDW is a cool and handsome guy, right? Knetz love him so much :D)

"Ok, camera! Ready!!"

.....

Bila rasa macam dah lama menunggu, Jihyo tekan sekali lagi butang loceng. Risau pulak dia kalau-kalau dia tersalah rumah. Jadi dia baca sekali lagi alamat yang diberi.

'Aish, dah betul dah ni. Apesal tak ada orang bukak pulak?'

Baru je Jihyo nak membebel..tiba-tiba, pintu pun terbukak dari dalam.

Perkara pertama yang Jihyo nampak di sebalik pintu tu adalah kelibat seorang lelaki. First second tengok, Jihyo rasa lelaki tu agak familiar tapi Jihyo tidak ingat siapakah dia.

Sehun pulak terkaku. Matanya seakan terbeliak saat dia melihat Jihyo.

"Hye..."

Baru saja Jihyo hendak menyapa, dia terus tutut pintu rapat.

Semua crew termasuk PD Nini terperanjat bila Sehun tutup semula pintu.

Dia biarkan je Song Jihyo macamtu??

"Sehun ssi, kenapa ni?" tanya PD Nini.

"PD nim, I thought my wife is coming." Sehun tanya dengan muka blur.

"Eh iyelah."

"But I saw actress Song Jihyo just now. What she's doing here? Dia tengah shooting Running Man ke? Am I supposed to be the guest? OMG, I'm not prepare for that!!"

Mode 'panic' Sehun is activated.

Tengoklah, betapa penting populariti dan reputasi padanya. Dia tidak boleh tampil di hadapan khalayak ramai melainkan dia betul-betul bersedia. He just can't lose his cool side.

PD Nini hampir je nak hentuk kepala Sehun dengan benda yang keras, tapi dia tidak mahu datangkan kecederaan dan dipecat. Lagi pulak, Sehun adalah bias nya. Huhu..

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 08, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

USWhere stories live. Discover now