-jungkook

2.4K 196 2
                                    

Akhirnya , Jungkook dapat bersua dengan sahabatnya . Dia berjaya bangkit setelah lama dia terduduk .

Dia sudah dapat menerima apa yang telah berlaku . Dia baru sedar , dia perlu menerima semua yang berlaku .

" Aku dah tak menangis bukan sebab aku lupa kau tau . Aku tak menangis sebab aku sayang kau . Aku tanak kau  sedih . Kau sedihkan kalau aku nangis . Hehehe , dah lah tak sabar nak jumpa kau . " Beberapa kuntum lily putih ditiliknya.

Cantik .

Padanlah sahabatnya suka sangat dengan lily . Jungkook tersenyum .

" Jom ! "

———

" Uit , Myun . Aku datang ni . " Jungkook menyapa sahabatnya .

Kotak kaca di hadapannya diusap .

" Aku rindu kau . " Jungkook mencebik .

" Weyh , weyh . Aku en . Aku dah boleh terima dengan pemergian kau . Aku dah boleh terima dengan hati yang terbuka . Aku tahu , aku tak sepatutnya frust menonggeng . Eip ! Itu tak bermaksud aku dah tak ingat kau ! Kau sentiasa ada dalam hati dan fikiran aku . "

" Jujur aku cakap , aku memang masih sedih . Kau jahat . Kau tak bagitahu pun aku yang kau nak pergi .  Kau tak bagitahu pun kau sakit . Kau jahat . Sangat jahat . Kalau aku tahu kau dah nak pergi ,,, " Jungkook menghela nafas . Sebaknya ditahan sehabis boleh .

" Aku mesti dengan kau 24 jam . Mungkin aku akan jadikan kau isteri aku . Aku nak kau jadi milik aku yang sah . Aku nak tempuhi hidup ni dengan kau . Aku — aku nak buat semua benda dengan kau . Hiks . Ah , maaf . Aku tak boleh nak tahan lah . " Air mata yang menuruni pipi diusap . Matanya dikipas beberapa kali .

" Aishh , aku tak boleh lah . Hiks . Kenapa kau tinggalkan aku ? Kenapa kau tinggalkan aku masa aku masih perlukan kau . Kenapa , Myun ? " Air matanya masih lagi mengalir .

Janjinya untuk tidak menangis dimungkiri sendiri .

Dia gagal .

" Huh . Okey okey aku stop nangis eh . " Air mata diusap ke sekian kalinya .

" Ahn Myuna . Aku sayang kau tau . Ingat tu . Sampai bila bila aku sayangkan kau . Walaupun kau dah takde kat dunia ni , kau tetap sentiasa ada dalam hati aku . Kaulah wanita yang pertama dah curi hati aku lepas omma aku . Aku tahu kau tak pernah tahu yang aku cintakan kau .

Aku cintakan kau sangat sangat . Kau sahabat aku . Kau cinta pertama aku . Aku rindu kau sangat ... Dahlah aku tanak sedih sedih . Kau tak suka kan ? Aku nak balik dulu lah . Nanti aku datang lagi . Bunga lily ni aku ganti tau . Dah layu dah yang dulu tu . Kita jumpa dekat sana nanti ya , sayang . Kau tunggu aku tau . Selamat tinggal . " Bunga lily putih diletak ditepi gambar sahabatnya .

Diusap gambar tersebut .

" Aku sayang kau , Myun . Rest well . "

Dengan perasaan berbelah bahagi , Jungkook keluar daripada tempat tersebut .

.

belum habis lagi ")

❀ Jungkook - ah ; jjk [COMPLETED] Where stories live. Discover now