De overlevers van de maze komen uitgeput de deur door. Voor hen is een soort lab gang die sommige zich kunnen herinneren door de grieversteek. Samen loopt de groep voorzichtig verder. Op de grond in de gang ligt een dode dokter, hij ziet er afgrijselijk uit. Zijn gehele buik ligt open met een vreemde wond. Niet van een mes of wat dan ook, het lijken wel..bijt klauw wonden?
Snel loopt de groep verder, verward om zich heen kijkend...Iemand loopt naar de computers toe. Op het scherm flikkerende woorden 'WCKD'. Hij klikt de computer aan en een scherm verschijnt. Alle namen van de Gladers zijn er op afgebeeld met plaatjes en meer info die tot nu toe nog onbekend voor hen was. De jongen fronst en wenkt de andere om ook te komen kijken als er achter hen een veel groter scherm aan sprint.
Iedereen draait zich om en kijkt naar het scherm. Een dame met wit blond haar dat in een knot zit kijkt de groep aan. Ze lijkt al wat ouder en draagt een witte lab jas.
Ze doet haar mond open en begint te vertellen..."Hallo, mijn naam is Dokter Ava Paige. Ik werk voor Wicked, wat staat voor World In Catastrophe Killzone Experiment Department. Als jullie dit zien hebben jullie het experiment succesvol behaalt. Ik hoopte dat ik er bij kon zijn om jullie te feliciteren, maar door omstandigheden is dat niet mogelijk. Ik snap dat jullie nu allemaal boos, bang en verward zijn, maar jullie moeten begrijpen. Alles wat jullie hebben mee gemaakt, en gedaan, was daar voor een reden."
JE LEEST
{Maze 12}
Fantasy~Een Rp gebaseerd op de Maze Runner~ { Alle credits gaan dan ook naar de bedenken van de maze runner en de foto's horen bij de film. Ik heb hier en daar wat dingen zelf bedacht, maar het is gebaseerd op de film en het boek }