Amsyar bangun dah lambat ni nak ke sekolah...Kejap mommy lagi 5 minit Am bangun okay..
Tak ada maknanya 5 minit baik kamu bangun sebelum mommy panggil daddy kamu..
Ye la Am nak mandi solat dulu kejap lagi Am turun..
******
Zahirah bangun dah lewat ni hari ni hari firstkan masuk sekolah..
Ye ira dah bangun ni ibu .. Kejap lagi ira turun makan okay...
Cepat sikit papa kamu dah turun tu kejap lagi pergi dengan Pak Hamid
Amsyar dalam keadaan tergesa - gesa terus ke cafe yang telah dijanjikan oleh rakan - rakannya...Sorry geng aku lambat tadi aku.. Terlajak sikit je tadi..
Kai ni terlajak apa pula Am kau ni ada saja la alasan yang kau nak bagi..
Sorry la bro kali ni memang betul - betul aku terlajak tidur ..
Kita orang tahu la kau ni ketua pengawas..
Hye Amsyar aku rasakan hari nikan ada pelajar baru kata Harris..
Idlan: Ha la Ris siapa kau kenal ke?
Mna la aku tahu aku tak tengok lagi awek tu mesti cunkn kata Naufal kepada Harris
Haha cun tu cun la juga tpi kalau perangai mcm si Tanisya, Balqis and the geng dia hmm aku minta simpang siap-siap...
Eh kau ni Harris jangan la minta mcm tu mna tahu dia tu baik ke kata si haikal .
Hmm ye la.. Ye la.. Dah la jom gerak masuk kelas ..
******
Mana aku nak pergi office ni dah la tak tahu jalan .. Ya allah tolong la hamba mu ini.. Dah la papa tak boleh datang hantar aku .. Apa - apa pun kau kena chill ira..
Tengah Haikal jalan - jalan menuju ke kelasnya dia ternampak ada seorang pelajar duduk ditepi pondok..
Ha kau buat apa sini ? Kau ponteng eh?
Ha tak saya sedang mencari office untuk laporkan diri ke sekolah ni.. Boleh tak kau tunjukkan dekat mna bilik pengetua..
Ouh kau pelajar baru la .. Okay jom aku tunjukkan dimana bilik pengetua..
Skip..
Ha ni office kau masuk dalam jumpa pengetua dulu aku nk masuk kelas dulu..
Tok!! Tok!! Tok!!
Ye masuk .. Pengetua ada pelajar nk jumpa pengetua.
Ha Ye panggil dia masuk..
Assalamualaikum ...
Waalaikumsalam masuk ..
Ha kamu ke ira masuk la nanti uncle panggil kerani tolong tunjukkan kelas kamu ke kamu nk pergi sendiri..
Uncle bgi tahu je la ira cari sendiri nanti..
Skip...
C
ik ira jom saya tunjukkan kelas cik ira jom..
Emm tak pe la saya pergi sendiri kalau saya tak tahu kejap lagi saya tnya yg lain boleh tak..
Emm tpi pengetua ckp..
Tak perlu biar saya cari sendiri kan akak ada kerja lain tak apa saya pergi sendiri .. Ira mengambil bag galasnya dan berlalu tinggal kan pejabat..
Date: 18/6/2019
Time: 1130
YOU ARE READING
You Are My Love
ActionHy selamat pagi hari ni kamu semua ada kawan baru? Hm... Ira perkenalkan diri kamu kepada rakan ii kelas... Hmm...Cikgu saya bercadang nak jadikan Ira sebagai penolong ketua biro pengawas ....