الجزء الرابع

824 28 1
                                    

بعد الفصل الى اتعمل فى شروق واحمد من الراجل الى اتصل على شروق وقال ليها ان احمد قاعد مع حببته فى كافتريا .
وراحت وحصل مشكلة بينهم كبيرة ، لولا تدَخل هاجر وام احمد وحلوا الموضوع و اصر احمد على معرفة مين الى اتصل وعمل كدة فيهم🤨.
تانى يوم بعد ما خلصت شروق الشغل قعدت مع هاجر يفكروا فى الموضوع دة 🤔.
هاجر : الراجل اتصل عليكى تانى يا شروق؟
شروق : لا متصلش تفتكرى ممكن يتصل تانى يا هاجر 🤔؟!
هاجر : اكيد لو حس ان مفيش نتيجة لهدفه هيتصل تانى بس السؤال هنا هنعمل ايه ؟!
شروق : اممم 🤔 انا بفكر اساير فيه و استدرجه لحد ما اعرف مين وراه 🤨.
هاجر تسكت و تفكر كتير 🤔.
هاجر : والله فكرة حلوة يا بت يا شروق بس هى فيها ثغرة برضوا تخوف !!
شروق : ثغرة ايه وخايفه من ايه ؟
هاجر : خايفة ان الراجل دة يطلع مجرم. ويعمل حاجة فيكى 🤔🤨.
تسكت شروق شويه وبعدين ترفع وشها وتبص لهاجر بنظرة مترددة 🙄.
شروق : لا انا هقابله لو وافق وقدرت استدرجه هاقبله فى مكان عام وسط الناس .
هاجر: طيب اوك بس خليكى حذرة بردوا 😒
شروق : متخافيش خليها على الله بس مش عاوزين حد يعرف حتى احمد علشان نعرف هل كلامه حقيقي عن احمد و لا فى حد وراه.
مر يومين و محدش اتصل وفى اليوم التالت رن فون شروق وكان نفس الشخص ،
شروق : الو مين معايا ؟!
المتصل : انا يا استاذة شروق طبعا انتى عرفتى ان مش بكذب عليكى ،ولما قلتلك ان فى واحدة ست مع جوزك وفى حياته شفتى بعينك صح ولا. لااا
شروق : عندك حق بس هو قالى انها زبونه
و مقدرتش اعمل حاجة او اتصرف 🙄.
المتصل : طيب انا عندى معلومات خطيرة عن احمد ومش هيقدر ينكرها ابداً.
شروق : فعلا انا حاسة كلامك حقيقى بس خلى المعلومات دى مش هتنفع فى الفون
ممكن نتقابل فى مكان واسمع منك كل حاجة
المتصل : والله دة ملعوب منك و من الاستاذ احمد دة ولا ايه ، شيفانى عبيط،🤨.
شروق : يا استاذ ملعوب ازاى مش ممكن يكون كلامك صح ، يبقى مش من مصلحتى ان احمد يعرف على الاقل هعرف حقيقته . ولو غلط يبقى مش هخسر حاجة انا وعرفت انك كذاب ومش هسمع منك تانى🤔😎.
المتصل يسكت شويه يفكر فى كلامها 🤔
المتصل : ماشي معنديش مانع اقابلك و احكيلك بس انا الى هحدد المكان والوقت .
شروق : انا موافقة شوف كدة وقولى قبلها.
بعد انتهاء المكالمة تتصل شروق على هاجر .
هاجر: السلام عليكم ايوة يا شروق؟
شروق : وعليكم السلام ايوة يا قلبي الراجل لسه كان بيكلمنى دلوقت. ولسه قافله معاه.
هاجر : هااا و بعدين عملتى ايه قوليلى🤔
شروق : قلتله نتاقبل رفض بس اقنعته لانه كان خايف انه يكون ملعوب ليا واحمد فيه.
هاجر : يعنى هتشوفيه فين وامته؟!
شروق : هو الى هيحدد المكان والوقت .
هاجر : طيب خلى بالك من نفسك يا حببتى . تخلص المكالمة وفعلا شروق متقولش لاحمد
على موضوع الراجل وانها هتشوفه 😒.
بعد يومين يتصل الراجل تانى بشروق
المتصل : الو اخبارك يا استاذة؟!
شروق : الحمد الله. خير اتفضل سمعاك.
المتصل : بصي يا استاذة اشوفك بكرة الساعة 12 الظهر فى رمسيس عند مسجد الفتح .
شروق : اوك. وبعد ما اقف اوصل مسجد الفتح اعمل ايه هشوفك هناك؟!
المتصل : اوصلى انتى بس والباقى عليا 🤨.
وبالفعل تانى يوم تبلغ شروق هاجر بالموضوع و المقابلة وتروح علشان تشوفه .
توصل شروق المكان وتفضل تبص فى كل الوجوه. وتقول هو دة. لكن تعدى الناس من جنبها و محدش يكلمها 🤔😒.
بعد خمس دقايق يتصل الراجل من رقم غريب تانى و يقولها انتى وصلتى وانا شايفك كويس بأمارة ماسكة الفون بايدك الشمال وقدامك. عربية رقمها 863 . دلوقتى اركبي عربية تانى لحد كورنيش النيل 😎.
عند كوبرى قصر النيل ،
تبص شروق تحاول تعرف مين الى بيكلمها من الناس الكتير الى جنبها او فى المكان .
لكن تفشل 😔😏. بعدها تبتدى تتحرك. و تركب تاكسى لكورنيش النيل و الكوبرى🤔 .
بعد ما توصل شروق المكان و تقف مش عارفة تعمل ايه تانى و مستنية الراجل 🤔.
بعد شوية يتصل عليها الراجل تانى.
شروق:الو ..... انت فين ؟!
المتصل : فى شارع فى وش الكوبري امشي فيه شويه هتلاقى كافتريا اسمها النجوم ادخلى فيها واقعدى فى الطربيزة الى جنب الشباك رقم خمسة😎.
تمشي شروق و تدور على الكافية وبالفعل تلاقيه و تدخل على الطربيزة خمسه و تقعد،
على الجانب التانى الراجل دة لما وافق على المقابلة دى فكر انه يضرب عصفورين بحجر واحد 😎 اول شىء يقابل شروق و يوقع بينها و بين احمد 😂.
وتانى شيء انه خلى واحدة ست تتصل باحمد وتقوله إن مراتك على علاقة مع واحد غيرك. وهتقابلة الساعة 12:30 على النيل .
طبعا احمد مصدقش واتصل على المكتب ردت عليه السكرتيرة إن الاستاذة شروق راحت مشوار. 🤔.
كانت الست بتابع مع احمد زى ما الراجل تابع مع شروق علشان يوصل احمد فى لحظة معينة قبل ما شروق ترجع😎😈.
وفى الكافية وشروق. قاعدة على نار 😕
جه. شخص طويل و لبسه شيك جدا. ولابس نضارة سودة وقعد على نفس الطربيزة بتاعت شروق و سلم عليها وقال .
الراجل : انا اسف يا استاذة اتأخرت عليكى .
شروق تبص ليه. وتعرف من صوته انه الراجل الى كان بيكلمها فى الفون 😲😔
شروق : ممكن اعرف حضرتك مين بالظبط وعاوز ايه منى و من جوزى🤔.
الراجل يحط ايده على ايد شروق و يقولها .
الراجل : اهدى بس علشان نعرف نتكلم. تشربي. ايه الاول 😊.
تتعصب شروق وتسحب ايدها من تحت ايده بسرعة 😡 وتقوله احترم نفسك واتكلم من غير ما تمد ايدك احسن لك 😡.
الراجل : طيب اهدى انا اسف ممكن بقى تهدى علشان تعرفى حقيقة جوزك اية😎.
شروق: اتفضل اتكلم بسرعة عاوز ايه ؟!
الراجل : طيب ممكن تقربي شويه منى علشان محدش يسمعنا لان الكلام دة خطير .
شروق : لا حول ولا قوة الا بالله هتتكلم ولا امشى 🤔 انا عندى شغل خلص .
الراجل : مش هتكلم. الا. لما تقربي شوية .
تقرب شروق جسمها على الطربيزة للراجل .
شروق : اتفضل قول فى ايه ؟!
الراجل : جوزك بيشتغل مع. واحدة فى المخدرات و المكتب دة. صورة بس. لكن الحقيقة المجال الحقيقى تاجر مخدرات😎
شروق تبص ليه 😲 اووى و مستغربة وبعدين تضحك. اووى سخرية من كلام الراجل على المخدرات دى 😂 لانها عارفة احمد كويس وكل شغلها و وقتها معاه .
يبتسم الراجل هو كمان ويقول .
الراجل طبعا مش مصدقانى صح 😊
شروق : اه طبعا كدة انت كذاب و نصاب كمان
الراجل : طيب استنينى لحظة وراجع هثبتلك كل شيء بالادلة اوكى😎.
شروق اتفضل انا مستنية اشوف 🤔.
يقوم الراجل ويدخل جوه ويخرج من الباب التانى بهدوء 🤫😈.
قبل ما يقوم. كان فى شخص بيصور القعدة بالصور. وصور الراجل وهو بيحط ايده على ايد شروق. وصور لحظة وهى بتقرب ليه 🤭
ولحظة وهى بتضحك. اووى. وهو كمان 😎
و بعت الصور دى لاحمد هو فى الطريق على الواتساب 😈😎 . وقاله. شوف مراتك بتعمل ايه لو مش مصدق كلامى 😂😂😈.
و لما قرب احمد من المكان رنت على الراجل بالهزاز انه يمشي لان احمد قرب من المكان .
وبالفعل مشي الراجل من الباب الخلفى للكافيه. وبسرعة 😈.
دخل احمد الكفايه زى ما اتوصفة ليه و شاف شروق قاعدة على نفس المكان الى شاف فيه الصور على الواتس 😡😡.
احمد: ممكن اعرف بتعملى ايه هنا يا ست هانم 😡😡.
شروق تستغرب ان احمد فى المكان وعرف انها هنا 😲😫.
شروق : ابداً. كنت قاعدة انا و صاحبتى بس هى لسه ماشية حالاً😏
احمد: صاحبتك مين يا محترمة. وطلع تلفونه. و فتح الصور. و خلها تشوف صورها مع الراجل وهو حاطط. ايده عليها. وهما بيضحكوا. وهى بتقرب ليه 😲😲😭.
شروق : ايه دة. والله فى سؤ تفاهم و ملعوب.
احمد : والصور فيها سؤ تفاهم وملعوب الصور واضحة يا هانم كلكم زى بعض وبيرفع ايده علشان يضرب شروق على وشها 😡.
لكن حد مسك ايده من. ورا و منعه ⁦🖐️⁩
يا ترى مين الشخص الى مسك ايد احمد ؟!
وهيحصل ايه ؟
تابع

سلفتى صاحبتىحيث تعيش القصص. اكتشف الآن