💎of Busted and a Heartbreak💎

44 4 4
                                    

Author's P.O.V

Pada hari kemudiannya,Guanlin keluar rumah sgtlah awal dri biasa

Jungkook:Beshe beshe je tu bossku
Author:Ehh biskut arnab ni.Dh tk lama hidup ni

Kk smbung...

Guanlin kata kat Jiu yang dia kene jumpe kawan dia.Jiu just angguk.Dia malas nak layan sbb dia mengantuk dan dia percayakan suami dia very much

V:The hell..Last last laki kau curang
Author: *bling kuali mark nct*

Beep Beep

"Haih..Spa la mesej aku timing camni" walaupun dia tak suka orang mesej dia tapi dia tetap kene tengok manalah tau ada mesej yg penting ke

Hooncutemiut
Jiu-ah,come to the xxx cafe now.It's emergency.I'm waiting for you.

Mesej yang ringkas tu berjaya membuatkan Jiu bangun dari tidonya.Dia terus pergi mandi dan bersiap.

Setibanya Jiu di cafe,dia nampak yang Jihoon sedang menunggunya di depan cafe dengan riak wajag yang marah.Apabila Jihoon perasan Jiu,dia terus menarik Jiu masuk ke dalam cafe dan menyorok di sebalik dinding.

Jiu memandang wajah Jihoon dengan blur sehingga blur itu hilang apabila Jihoon menunjukkan ke arah Guanlin dan Minji.Yang paling menarik sekali,diorang dapat dengar perbualan mereka berdua dengan jelas di sebalik dinding!

Sungwoon:Uyooo!Ayokk lin.Habis la rahsia kau akn terbongkar tak lama lagi.Lps ni blh la aku kawin dgn Jiu😍
Momo:Go die pleaseu

"Aku tau.Kalau bukan sebab dia cuba bunuh diri,aku takkan bersama dengan dia sampai sekarang.Im so tired of faking thing" kata guanlin itu membuatkan Jiu tersedak dan Jiu mahu pergi ke arah mereka berdua namun sempat di halang oleh Jihoon.

"Kesian baby i sorang ni.Its okay,you will always have me at the of the day" kata Minji sebelum memegang erat tangan Guanlin.

Kali ni Jiu tidak dapat lagi menahan perasaannya.Matanya sudah mula mengeluarkan air matanya,dia tolak Jihoon ke tepi.Dia pergi ke arah mereka berdua lalu dia menghentakkan tanggannya di atas meja itu.Guanlin dan Minji memandang Jiu dengan pandangan yang terkejut.

"Lai Guanlin.Kau-kau ingat perasaan aku ni mainan ke?" tanya Jiu tidak percaya

"Its not-"

"Shut the fuck and and hear me out.Ka-kalau aku tak cuba bunuh diri mesti kau akan dera aku lagi kan?If that so,then thank you for stopping even though you are just faking it.Thank you for being nice to me and grant my wish.Thanks you for being a perfect husband for me.Skrg...Aku...Kau...Ceraikan aku dan kawin dengan Minji.Its okay.Aku akn rindu kenangan kita waktu kecik dan moment manis yang fake tu.Thank you and goodbye.I will stil love you in my after life" kata Jiu sebelum lari meninggalkan mereka.Dia langsung tak berhenti ataupun tengok belakang sebab dia tau yang Guanlin tak akan kejar dia.

"Ke-kenapa semua ni terjadi kat aku?J-just when I thought that everything is p-perfect"

"This world,my world,is crumbling apart.Kalau aku betul betul mati kali ni,adakah dia akan cintakan aku dengan jujurnya.Adakah dia tak akn tipu aku lagi?" kata Jiu sambil jalan di tengah jalan yang sesak,dia mengabaikan kesemua hon yang diberi kepadanya.

Dia mengangkat mukanya apabila dia terdengar hon yang kuat sangat dan dia tersenyum.Dan semuanya bertukar menjadi gelap.Bagi Jiu,ni lah moment paling best sekali dalam hidup dia.Tapi bagi Guanlin,Minji dan Jihoon ia merupakan satu nightmare.

Guanlin,Minji dan Jihoon cuba mengejar Jiu tetapi sudah terlambat.Guanlin dan Minji hanya berlakon.Tapi ni salah diorang jugak sebab libatkan Jiu dan berpegangan tangan.Diorang berlakon untuk apa?Untuk assingment diorang.Tapi semuanya berubah apabila Jihoon membawa Jiu datang ke cafe dan dengar perbualan mereka.Jihoon mula berasa bersalah.Dia cuma mahukan yang terbaik untuk bestfriend nya tapi dia tak tau yang semuanya boleh berubah sampai macam ni.

"LAI JIUUUU!!!!" jerit Guanlin dan melutut di sebelah Jiu.Banyak darah mengalir keluar dari badan dan kepala Jiu.Ramai manusia yang mengelilingi mereka untuk saksikan apa yang sedang berlaku.Jihoon mendail nombor ambulance,air matanya tidak berhenti mengalir di pipinya.

"Please jangan tinggalkan aku!I really love you!Please wake up!" nangis Guanlin,dunianya ibarat berhenti apabila Jiu tak bernafas lagi.

Minji duduk perlahan lahan di sebelah Jiu untuk check nadinya.Dia menekup mulutnya,dia menggelengkan kepalanya tanda tidak percaya.Jihoon terlepaskan phone dari tangannya lalu duduk di sebelah Guanlin.Mereka bertiga meraung dengan kehilangan orang yang mereka sayang dan orang yang menyaksikan kejadian itu berasa simpati.

•••••••••

THE END

THANKS KPDA SEMUA READERS YANG SANGGUP BACA CERITA SAYA YANG MERAPU TAHAP BABI TERBANG.THANKS UNTUK YANG VOMMENT TU.SAYA SANGAT MENGHARGAIINYA.KALAU ADA JODOH KITA BERTEMU LAGI 😊

Yang Benar,
Whowhydhjae

©•^Ending My Life^• L.G.LWhere stories live. Discover now