KLIA 2 // MALAYSIA.
Tepat jam 3 pm , Adene sudah berdiri di pintu pelepasan.
"Oh baaaaarbieeeeeee"
Bisik Adene perlahan. Matanya melilau mencari kelibat Elyna.
"Khinzir punya orang,janji macam bangla. Batang hidung pun tak nampak" sempat dia mengutuk .
Adene meneruskan langkah menuju ke satu kerusi. Matanya menatap screen telefon sambil mengheret dua beg rodanya.
Belum sempat punggungnya mendarat...seseorang menyapanya perlahan.
"I'm sorry but...Don't wanna talk..."
aip aip aip salah dialog *gelak setan*
"SALAM! eh uhuk...uhuk salam..." Lelaki tinggi lampai ni membetulkan nada suaranya.
Adene masih membatu. Terkejut,terksima,terkaku,terpesona semua ada.
"Pinjam fon boleh?" soal lelaki tadi sambil tersengih.
"Weh. Mak kau Selena gomez ke? Ayah kau mesti Lee Min Ho kan?" Laju mulut Adene bertanya.
"Mende sial...Bukan Selena dengan Justin ke? mana datang Min Ho nye" Lelaki tu tergelak kecil.
"Kau dari ceruk mana ,Justin dah kahwin ngok. Selena tu single so matching ah dia dengan Min Ho" balas Adene.
"Apa kaitanlah diorang dengan aku haih"
"Takde ah..Kau bagai cahaya neraka yang memancar memasuki lapisan mata aku. Sakit sangat." Selamba Adene sambil menyilangkan tangannya.
"Whoa whoa...jap, kita tak kenal each other pun kan? Selamba gila kau. Kagum aku" Lelaki tadi mula mengingati tujuannya menegur Adene.
"Eh sikit-sikit je. Aku tau aku baik hohoho" Jari-jemarinya ditiup bangga.
"Ya, aku tau kau sebenarnya nak cakap aku ni kacak kan? Hahaha sikit-sikit je" Lelaki itu mengajuk. Rambutnya diulus penuh riak.
"Butoh dia..." bisik Adene .
"Hah? Bende kau cakap? Ulang balik" Matanya merenung nakal anak mata Adene.
"Takde ape, cuma terfikir. Aku kenal kau ke?" Adene mengulus lembut dagunya. Cuba mencari maklumat tentang lelaki tu dalam memori sempitnya.
Lelaki tu mengeluh.
'Kemain lama borak bende haram baru dia nak tanya ke' kutuknya dalam hati.
"Tak. Ni first time jumpa kau. Aku tegur sebab nak pinjam fon kau tu ha. Nak cari fon aku yang cicir kat mana tah time aku gi tandas tadi" jelas lelaki tu.
"Kenapa aku?" soal Adene blur.
"Ah kau! jangan buat muka blur. Tu sebab kau pun user iphone!" - Jelasnya lagi.
"Eh eh kau, tak payah la jerit-jerit. Babap kang" menyempat.
Adene menghulurkan Iphone-nya. Bibirnya menjuih.
"Lap tangan sebelum pegang. Kata tadi dari toilet. Entah kau sempat cuci ke tak tadi. Jijik aku puih" - Adene.
"Nanak nanak, manede manede. Boboi cuci tauuu" spontan lelaki tu membalas. Iphone Adene dicapai.
"Macam cik sajat gila suara kau wuekkkkk! Dasar gay LGBT" seleroh Adene.
"Lantak kau la nak kutuk ape. Ni, password." screen telefon dihala ke arah Adene.
"Easy. Just need to say..."
"I'm so cute today"
"Eee syok sendiri." Lelaki tu membelakangi Adene .Terpaksa jugaklah dia hadap voice password si Adene.
Perlahan dia menyebut password yang diberi Adene tadi.
"Er..I'm so cute today..."
"Oi orang depan, tengah puji diri ke~" Adene seronok mengenakannya.
"Sengal.."
"Alo cian dia. Meh la aku bukak" Adene mengambil kembali Iphone-nya.
"Kau patut offer dari awal cibai" Lelaki tu memandang geram.
"Tak seronoklah nanti" tawa Adene meletus.
Dalam hati lelaki tu ,berbakul-bakul kutukannya pada Adene.
Beberapa minit masa diambil untuk mencari semula fon lelaki itu. Adene mengikut lelaki di hadapannya ke kaunter pertanyaan KLIA.
"Lega aku. Finally dapat balik fon ni" Lelaki tu mengusap kasih Iphone kesayangannya.
eiw...
"Dah dah, bagi balik Iphone akuu" Pinta Adene.
"Hahah,thanks ah .Kalau jumpa lagi, Aku bagi kau hadiah"
"Pape lah, bagi fon aku" pinta Adene lagi. Nadanya malas! penat!
Sempat lelaki tu melihat kembali screen lock fon Adene sebelum menyerahkannya. Bibirnya mengukir senyuman.
'Adene Nina' diulang nama gadis di hadapannya.
"OK , aku gerak dulu la. Kawan aku dah sampai lama dah" Terus Adene mengorak langkah meninggalkan lelaki tadi.
Lelaki tu hanya tersenyum. Iphone miliknya berdering .Terpapar nama yang dinantikannya.
"Assalamualaikum, aku dah sampai ni kat gate 1. Kereta Audi silver" - ?
"Waalaikumussalam ,jap aku otw." balas lelaki tu.
Panggilan ditutup.
"Audi silver...tak berubah taste kau, Iz" bisiknya.
Tinggalkan jejak anda dengan vote! *gelak*
YOU ARE READING
QAIRYN [ EC ]
Fanfiction[ on going ] Adene dan Elyna masing² mempunyai keluarga sendiri sementara Raykal masih menghukum diri.... "Ray, terima Lynn. Lupakan dia." - Sham. "Dia dah takde, kau tunggu ape lagi ha?? Hargai orang yang ada dengan kau sekarang ! Yang sayang kau...