“Hmm... Wujud ke Platform 9¾ ni, Hermione?Macam x wujud je.”Lily hanya memandang Hermione.“Wujud tapi muggle x boleh nampak cuma Wizard and Witch je boleh nampak!”Hermione memberi penjelasan kepada Lily.“Ouh!”Lily mengangguk tanda faham.
“Kita perlu tembus dinding ni baru boleh sampai ke Platform. Saya pergi dulu tau! Kalau takut saya cadang untuk awak lari.”Hermione menolak troli yang yg penuh dengan barangnya ke dinding itu.“Uwahhh boleh tembus ah!”Lily gementar sebenarnya 🤦🏻♀️.
• • •
“Ouh Hermione! Lama saya tunggu!”Seorang lelaki berjabat tangan dengan Hermione.“La ye ke? Hihi... Ni kawan baru saya Lily Orlando.”Hermione memperkenalkan Lily kepada lelaki itu. “Ouh! Lily yang terselamat tu kan? Saya Harry,Harry Potter pelajar tahun satu anak kepada James Potter”Harry memberi intro kepada Lily dengan bangga.
“Ouh saya Lily Orlando pelajar tahun satu.”Lily hanya tercengang mendengar penjelasan Harry itu. “Jangan bangga sangat,Harry!”Hermione menyakat Harry.“🙄”Harry hanya menjeling.“Jomlah naik train nanti lambat!”Lily cepat2 lari masuk train dan barang mereka bertiga diletakkan di tempat khas.“Jom!”Jerit Hermione dan Harry.
~
“Hati2 tau nanti di Hogwarts sebab penuh dengan misteri.”Hermione sengaja menakutkan Harry dan Lily.“Diam lah!”Harry sudah mula takut.“Pengecut!”kata Lily. “Ehem!Bleh saya duduk di sini? Tempat lain dah penuh.”seorang lelaki duduk di sebelah Harry. “Duduk je” Arah Hermione, Harry,Lily.“Nama saya Ron Weasly pelajar tahun satu.Ron memperkenalkan dirinya.
“Saya Lily Orlando!” “Saya Harry Potter!” “Saya Hermione Granger.” Mereka bertiga memperkenalkan diri.“Kamu berempat nak beli apa²?”Tanya penjual makanan ringan di dalam train itu. “Kami berempat nak Coklat Katak 4 dan Bertie Botts 4”Ron ni kuat makan😑.“Perisa ape je yg ada kat Bertie Botts ni?”Lily hanya makan relax.“Ada coffee,tofu,coklat strawberi dan BABAT,hati ayam,tahi hidung dan lain2.
Lily mengeluarkan Bertie Botts itu tadi. “Nape? Tak sedap ke?” tanya Ron.“Dah kenyang☺️.”Lily hanya memalsukan loya di tekaknya.‘Saya tahu awak loya kan dengan perisa tu? Hahaha’ bisik Hermione kat Lily. Lily hanya tersengih-sengih. “Lagi nape jam nak smpai Hogwarts ni? Bosan la...”Ngengada la plak Harry. “1 jam lah Harry sabar...”Ron hanya melihat perangai kawannya tu.
•
•
•
Sorry lah kalau pendek sangat😭❤️ hmm p/s busy la harini😔takpe nanti p/s uploud lagi kay? Bye!😊❣️✨
YOU ARE READING
Tahun Pertama di Hogwarts!
Short Story★"Wujud ke Platform 9¾ ni, Hermione?Macam x wujud je."Lily hanya memandang Hermione.