Tři nejhorší lidé historie

305 20 3
                                    

Mao Ce-tung
   Když v 82 umíral, Číňané ohromně truchlili. Svět přitom opustil muž, který se pokusil vymazat veškerou čínskou kulturu z povrchu zemského. Mao se totiž v roce 1958 pokusil o „Velký skok vpřed“. Mělo jít o to, aby se zaostalá Čína během pětiletky dostala na úroveň světových velmocí. Mao chtěl zničit tradiční vazby. Chtěl zlikvidovat institut rodiny, peníze a soukromé vlastnictví. Čínu rozdělil do desetitisíců komun. Každá komuna měla plnit rozkazy a plány. Neplnila-li, byli lidé v komuně označeni za odpůrce režimu a popraveni. Šílenost dosahovala takových rozměrů, že například všechny komuny měly vytvořit vysoké pece za účelem produkce oceli. Pak měly plnit plán produkce, přičemž nikoho moc nezajímalo, že žádná pec nemá přísun železné rudy. Plán je ovšem plán a kdo chce zemřít, že? Proto lidé v ohni plněném dřívím ze svých vlastních domů tavili své vlastní nástroje a všechno co roztavit šlo, jen aby plnili plán. Později však zákonitě nebylo čím obdělávat pole, čímž se zásadně snížila produkce jídla. Bylo pak například zakázáno dělat jídlo doma. Jídlo bylo zadarmo a tak všichni jedli v komunitních jídelnách. Brzy se však vše vyčerpalo, což Čínu stálo 40% mrtvých obyvatel, kteří zahynuli na hladomor. Kanibalismus byl na denním pořádku. Lidé dokonce kvůli Maovi jedli kaolin, což jim zaplnilo žaludek a zároveň jim zajistilo dlouhou a bolestivou smrt. Mao se pak v roce 1966 potřeboval vymanit z politického úpadku, který zapříčinily právě neúspěchy z Velkého kroku. Proto spustil Velkou kulturní revoluci, kterou nadobro zničil odkazy nejmocnějšího a nejvyspělejšího asijského impéria. Chtěl zničit vše kapitalistické. Pokud se u někoho našla kniha v jiném, než čínském jazyku, byl zavřen. Pokud někdo uměl jiný jazyk, než čínský, byl zavřen. Pokud někdo za dobu svého života pobýval v zahraničí, byl označen za škůdce a byl zavřen. Většina zavření končila mučením, doznáním a pak popravou. Hledali se nepřátelé lidu a každý se předháněl, jak Maovi udělat větší radost množstvím krve na svých rukách. Krom lidí se doformovala i kultura a umění. Vypalovaly se tisíce chrámů. Zakázána byla víra. Pokud existuje něco jako námět pro vaše noční můry, bude to režim, který vytvořil Mao Ce-Tung. Režim, který se na nic neptal. Prostě činil. Ztráty jsou nejen pro Čínu, ale pro celé lidstvo, nepředstavitelně obrovské.

Vtip: Přijde ministr k Mao Ce-Tungovi a hlásí: "Vůdce, Češi nám vyhlásili válku

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

Vtip: Přijde ministr k Mao Ce-Tungovi a hlásí: "Vůdce, Češi nám vyhlásili válku." "Češi? A kolik jich je?" zeptal se Mao. "Asi 10 miliónů," odpověděl ministr. "A v kterém hotelu bydlí?"

Adolf Hitler
Na světě není známějšího demagoga, než jakým byl Adolf Hitler. Je to člověk, který největší měrou může za nejhrůznější konflikt v lidských dějinách. Z jeho rozkazů byla zahájena invaze do Polska a spuštěna 1. Září 1939 v pořadí druhá velká válka 20. století. Toto rozhodnutí stálo svět přes 60 miliónů obětí. Právě Hitler vytvořil v Německu vůbec nejdůmyslnější mašinérii zla na planetě. Jeho vláda na rozdíl od ostatních mužů v tomto článku nebyla postavena na experimentech, ale na nastolení přísně efektivních pravidel průmyslové výroby. Hitler prostě od začátku věděl, že války se nevyhrávají na bojištích, ale v továrnách. Do inovací dal ohromné množství peněz. Myslel prakticky na všechno. Od vytvoření společného nepřítele pro obyvatele Třetí říše, přes výchovu mladých lidí v Hitlerjugend až po demagogické vytvoření potřeby většího prostoru pro budoucí Germanii. Jeho plány byly budovatelské a jak byly obrovské, tak byly hrůzné. Hitlerova nenávist vůči Židům, Romům, a všeho pro něj nedokonalého, zničila desítky miliónů lidských životů. Mrazivé přitom je, že se k moci sice dostal několika podvody. Víceméně však demokraticky. Smutné na tom pak je to, že kdyby jej v mládí vzali na Vídeňskou uměleckou školu, mohl být Hitler slavným malířem, nikoliv jedním z největších tyranů historie.

 Smutné na tom pak je to, že kdyby jej v mládí vzali na Vídeňskou uměleckou školu, mohl být Hitler slavným malířem, nikoliv jedním z největších tyranů historie

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

Vtip: Víte, proč Hitler neudělal řidičák? Protože, když se ho zeptali, kde je plyn, řekl třetí dveře z prava.

Josif Stalin
Hitler byl zlo. Jeho činy byly hrůzné. Pokud bychom se ale měli zamyslet nad dlouhodobým dopadem, o stupínek horším člověkem byl v historii lidstva Josif Stalin. Stalinův režim totiž nebyl o nic méně hrůznější, než ten Hitlerův. Už před druhou světovou válkou zahynulo díky jeho rozhodnutím více Sovětských obyvatel, než kolik na straně SSSR zemřelo v samotné válce. Sovětskému svazu vládl prakticky od roku 1922. Svou moc upevnil odstraněním svých rivalů, přičemž na konci svého přerodu v pevného diktátora v roce 1928 už neměl sebemenší konkurenci. Sovětský svaz byl jeho a on mohl začít s tím, co dlouho avizoval. Kolektivizace zemědělství byla tím nejšílenějším. Stalin rolníkům zabral vše. Pokud vzdorovali, byli posláni na Sibiř, nebo popraveni. Sebral jim i osivo na další rok, což vyvolalo obrovské hladomory, které stály desítky miliónů obětí. Uměle vyvolaný hladomor na Ukrajině nepřežilo 3-7 miliónů lidí. Hrůzná čísla to jsou především proto, že šlo o vlastní obyvatele jednoho státu. Po kolektivizaci provedl Stalin "Velkou čistku ve straně". Popraven byl každý, kdo pro Stalina mohl být nějakou hrozbou. Třeba S. M. Kirov si svou kulku zezadu do krku zasloužil údajně proto, že ve volbách ÚV KSSS dostal více hlasů, než Stalin. Stalin vytvářel pracovní tábory, které byly z velké míry likvidační. Do světa pak vstoupily hrůzy světové války. Stalin jako správný stratég byl domluven s Hitlerem, že na sebe nebudou útočit. Hitler však tuto dohodu jak známo porušil, čímž pro Rusko vznikla Velká vlastenecká válka. Po jejím ukončení Sovětský svaz získal kontrolu nad státy jako je Polsko, Československo, nebo Jugoslávie. A právě do těchto zemí importoval tu nejhrůznější formu komunismu, jakou si můžeme představit. Nařizoval pravidelné čistky ve stranách. V praxi to znamenalo, že se často museli vraždit i nejlepší kamarádi navzájem (Gottwald – Slánský). A když v roce 1953 zemřel, mnoho lidí se začalo modlit, aby někoho podobného svět už nikdy nemusel poznat. Nahlas to mohli říct až několik desítek let poté.

Vtip: Jaký je rozdíl mezi automatickou pračkou a Stalinem? 

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

Vtip: Jaký je rozdíl mezi automatickou pračkou a Stalinem? 
.
Stalin i věšel.

..............

Dlouho jsem přemýšlela o tom, jaký udělat speciál a jestli vůbec nějaký udělat. No.... a když jsem projížděla fotky v telefonu, našla jsem tohle:

 a když jsem projížděla fotky v telefonu, našla jsem tohle:

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

A tak jsem trochu zapátrala, poupravila noooo... a takhle nějak to dopadlo. Jsem si vědoma toho, že ne každý s tím musí souhlasit a akceptovat mou volbu a proto budu ráda, když svůj názor, či volbu napíšete do komentářů.

Černý humorKde žijí příběhy. Začni objevovat