🍀bab 5🍀

4 0 0
                                    

No edited
Writing mistakes are.anywere.anytime.


"Hardy, Orked buat apa kat sini?" Seoramg lelaki menegur kami. Seorang lagi dihadapan aku dipandang pucatt omaigaddd kenapa abah kat sinii.

"Kita..kitaorang berbuka. Means Orked teman kan Fateh berbuka?Ayah pulak buat apa kat sini?" Pak arab menyelamatkan prasangka yang akan wujud nanti.

Whatt ayah seriouslahh aduh kau ni Orked memang cari maut. Bapak orang dah mari hadui. Ni abah ni tah habis ii senyum. Kenapa apa yang lawak.. biasa bukan abah marah ke kalau aku kuar dengan laki. Ni apa. What's going onnnnnnnnnnn!?

"Ayah? Ayah biasa la. Keluar dengan kawan ni takkan tak ingat? Selepas ayah meeting ayah ajak la hamzah makan. Sementara tunggu isyak." Ayah pak arab yang tadi mengenalkan dirinya malik. Dan boleh pulak dia suruh aku panggil dia ayah. Dan ayah hanya mengganguk. Hmm

"Orked dah lama kenal dengan Fateh?" Abah mulai bersuara.

"Orked ba.." aku memandang pak arab dan tangannya digoyang perlahan taknak diorang nampak. Dua? Dua apa?. "Ba..eh dah kenal 2.. 2 minggu lepas?" Aku teragak agak. Aku memandang pak arab mukanya berkerut. Salah ek. Haha. Lepas ni kalau ada program 'mari meneka dengan tangan' jangan panggil aku. Fail!.

"Kitaorang dah kenal lama 2 tahun macam tu. Tapi masatuh kitaorang kenal macam itu aja tak tegur. Ni pun sebab tempat kerja Orked dekat dengan cawangan kita kat sini." Pak arab menipu dengan jayanya hish.

Lamanya dua tahun nak menipu agak ii la .kenal tak sampai sebulan ada hati nak dua tahun. Pigida.

"Abah balik dulu la ye. Orked jangan balik lewat sangat. Nanti Fateh hantarkan Orked balik ya?" Lemah lembut abah bersuara dengannya. Sampai aku lembu pon bertempiaran.

"Lepas .FATEH. solat maghrib nanti kitaorang BALIK." Saja aku tekankan dan membesarkan mata pada pak arab. Geli geleman aku bila menyebut nama orang tuh. Rasa pelik. Aishhh.

"Pergi sambung makan sana. Sorry la Orked ganggu pula kamu berdua. Ayah balik dulu la ya.

Pemergian ayah pak arab dan abah hanya dihantar dengan Pandangan. Selera makan ku terbantut. Aku pandang pak arab. Dia juga memandang aku. Terasa ada tenaga elektrik. Terus aku pandang tempat lain. Kacau betul.

"Nak cakap apa? Kau cakap dulu." Pak arab macam faham i sahaja tapi.

"Aaa.. macam mana eh. Aishh.. kau la cakap dulu. Aku nak bina ayat kejap." Alu menongkat kepala dan memandangnya sambil tangan menguis ii makanan.

Pak arab mengangkat kening dan melepaskan keluhan.

"Minta maaf. Tak tahu pula ayah nak datang sini. Tersalah pilih tempat pula. Ni tempat favorite ayah dengan ibu. Tadi katanya nak keluar. Tak sangka pula dia nak kesini. Sorry Orked?" Dia bersuara lembut.

"Perlu ke minta maaf macam tu sekali. Tak apa la. Tak ada apa yang nak dimaafkan. Bukan ada apa pun. Apa salah kau. Aku yang salah tadi. Salah teka heheh. Sokay." Saja je manusia ni nak cair kan aku.

"So? Kau dah lama kenal abah?" Aku meniru lagak abah tadi.

Pak arab sedikit tersenyum.

Cinta Untuk Yang Terakhir [SLOW UPDATE]Where stories live. Discover now