BAB 5:DORM BARU

117 20 0
                                    

BTS bermain dengan kuasa mereka kecuali Namjoon dan Taehyung sebab mereka tak ada kuasa sesuai takkan nak teleport sana teleport sini buka portal sana sini situ nanti ada yang kena marah.

"Weh mana budak kecik keding tu aku bosan ni nak prank budak pikachu tu"ujar Taehyung selama beberapa jam siapa seorang pun tak bersuara.

"Entahlah Hyung rasa nak main dengan Blaze aku ingat lagi yang aku curi dia punya cakera api dia tu menakutkan betul"balas Jungkook kemudian dia memandang satu surat di atas meja.

"Mari sini semua Gempa tinggalkan surat baik korang cari dekat bilik korang sebab aku jumpa kertas ni atas meja"memang betul mereka jumpa kertas tu di dalam bilik mereka.

Suga jumpa dalam buku novel milik Hali,V jumpa dekat tingkap budak kepala angin tu yang tulis pakai marker,Jungkook dekat playstation,Jhope dekat cermin meja khas mereka,Jimin dan Namjoon dalam buku komik diorang terus masuk dalam bilik Jin.

"Aku dengar diorang pergi TAPOPS untuk hantar Deadbot supaya lebih selamat dengan bantuan pasukan tempur A. Lagi satu diorang kata pergi ke alamat ini kemas barang kami sekali dan packing barang semua dan dan terus ke alamat ini mungkin kami akan balik sana selepas dua hari sekian"Namjoon pergi packing barang mereka semua actually si Solar sorang je.

"Teleport ke dorm baru kami." Namjoon dan V membuka portal dan kuasa teleport supaya masa menjadi lebih cepat yang lain melompat masuk dalam portal.

Dalam dorm baru itu amat mewah macam banglo tiga tingkat keluasan ruang tamu itu sebesar padang bola sepak dan terdapat sofa L tv bersaiz sederhana melekap di dinding terdapat tangga untuk naik ke bahagian atas

Bilik Gempa dan Jin

Terdapat katil saiz king sebelum ni katil single berwarna coklat perang dan perang emas Jin mengambil katil berwarna coklat perang bilik itu berwarna kuning tema kuasa tanah dan matahari sebab tanah takkan hidup tanpa matahari.

Almari bersaiz sederhana berwarna emas dan dalam tu ada lambang tanah cadar dan selimut macam di bab 2. Walk ini closet ada beberapa baju dan sedikit kasut sport terlebih oversize. Jin meletakkan bagasi milik Gempa dan dia punya kemudian dia baring atas katil ke main selesa sampai tidur akibat penat.

Bilik Suga dan Halilintar

Bilik macam biasa macam padang sekolah katil Suga berwarna biru manakala Hali warna merah ruby macam mata dia.

Almari warna silver hitam dinding itu pula warna hijau campur sedikit merah nampak cool gila dengan warna merah darah.

Terasa sedikit seram kerana mereka berdua amat dingin lagi satu kalau boleh cadar katil mengikut lambang kuasa

Cadar Suga berwarna biru,silver dan warna favourite dia hitam Hali pula lambang kilat warna merah darah dan warna hitam cantik dan pergh macam tengah berkabung pun ada apalah hidup dan warna si pikachu tu.

Warna mereka semua seperti itu terima kasih kepada Bang PD kerana memberi dorm baharu itu bukan dorm tapi tu adalah rumah BBB itu semua

"Hai korang kitorang dah balik"Elemental duduk di atas sofa L kemudian tertidur penat

Nak tahu macam ni

Laksamana Tarung memanggil semua Elemental untuk membuat misi dan menyelamatkan power sphere yang bernama Timebot

"Kamu perlu pergi ke planet Raizen untuk mencari power sphere Timebot kuasa ini seperti kuasa Ying cuma dia tidak boleh memecut"arahan Laksamana kemudian Ochobot membuka kuasa teleportasi

Di sana ada raksaksa batu api yang berkawal ada satu tempat saiznya melebihi sebuah istana beberapa alien menyerang kawasan di situ

"Tu dia"Solar menunding jarinya ke arah belakang raksaksa batu api mereka pun menolong hari hampir malam

"Bye semua Lava tolong jaga tempat ni waktu aku tak ada selamat tinggal"

End FLASHBACK

Ahli BTS mengangkat roommate mereka masuk ke dalam bilik mereka membiarkan Elemental duduk di dalam bilik kerana penat.

"Hyung tengok ni ada mesej masuk dalam aku punya jam."ujar Suga kemudian dia berdiri meletakkan satu hologram terpacul.

"Hai BTS saya mempunyai satu tugasan untuk kamu."Laksamana Tarung muncul mereka berhubung melalui satu talian hologram milik Deadbot.

"Lindungi BBB dari satu alien yang bernama Shelili dan Shulili. Mereka adalah kembar yang amat berbahaya. Jika kuasa elemental mereka jatuh di tangan yang bersalah bumi akan dilanda bahaya."muncul hologram si kuih koci tu macam risau.

"Err laksamana Tarung"Jimin memanggil laksamana Tarung dengan dahi yang berkerut.

"Macam mana kami nak lindungi kalau kami pun sedang dijejaki oleh alien di luar sana."Bidas Suga diorang tahulah mereka pernah berlawan dengan satu alien nama dia Beyblue.

"Hah kamu pun sedang dijejak. Apa nama kamu dan kuasa kamu. Setahu aku manusia tidak mempunyai kuasa melainkan ada satu power sphere yang memberi kuasa kepada mereka."Kokoci masih lagi ragu ragu untuk meminta bantuan dari BTS.

"Betullah saya Rapmon kuasa saya racun dan portal dimensi"balas Rapmon

"Saya Suga kuasa saya air"

"Jin kuasa tanah"

"Hoseok kuasa angin"

"Jimin kuasa tumbuhan"

"V kuasa teleportasi dan healing"(ala Rapmon sampai tiga kita bagi satu dekat V)

"Jungkook kuasa api. Kami pernah berlawan satu alien ni nama dia Beyblue"terkejut mereka dengan nama itu

"Tidak mengapa yang penting jaga BBB untuk kitorang"pesan Kapten Kaizo kemudian hologram itu kosong tanpa warna

Elemental Bangtan Family(BBB&BTS) [OH]Where stories live. Discover now