4

161 7 5
                                    

Emily's pov

Aku terjaga dari tidur kepala aku rasa berpusing-pusing mungkin akibat kurang tidur semalam aku kan...ehh baru aku teringat.ehh ni bukan bilik aku!.ni bilik siapa?

"Dah bangun?"

Pintu bilik dibuka aku mengecilkan mata untuk meneliti figura dihadapanku.

Oh baru aku teringat lelaki semalam!

"Semalam kau tidur lena sangat tak sampai hati aku nak kejut kau."

Aku cuba bangkit dari katil..baru saja aku ingin menjejakkan kaki ke tanah aku terjelepok di kakinya.aku nampak dia tersenyum sinis tidak membantu aku.

"What happen to you darl?"

"Saya nak balik"balas aku perlahan

Aku pelik melihatnya bukankah semalam dia cedera parah tapi hanya tangannya sahaja yang berbalut.sungguh pelik bin ajaib!

"Sure"ujarnya sepatah memberikan aku laluan untuk keluar dari bilik.

Dengan kudrat yang sedikit aku cuba menggagahkan diri untuk melangkah.tapi aku masih terjatuh.

Apa sudah jadi dengan aku!??kenapa aku rasa lemah??

"Kenapa?tak boleh bangun?relax sweety i think u need some rest"bisiknya perlahan di telingaku dan tiba-tiba aku rasa diri aku terapung tanpa sempat aku menghalang dia telah mengangkat aku

Aku tidak mampu meronta malah untuk berkata apa-apa sekalipun sedangkan diri aku sendiri pon tidak bertenaga.

"Sleep tight mi amor"aku mendengar suaranya yang sayup-sayup tidak sempat untuk aku menangkap kata-katanya aku merasakan pinggang ku ditarik olehnya dan mataku mula memberat dan akhirnya gelap

********************************

Bunyi yang agak bising mengganggu lenaku.aku memerhati sekeliling untuk melihat dimana diriku berada.Ahh aku masih disini lagi!keluh hatiku.

"Biar betul kau ni entah sape-sape budak tu ishh kau ni jangan cari pasal lah"

"Asal kau takut?kalau kau takut kau boleh pegi berambus."

suara dari luar bilik menarik perhatian aku lagi.

Aku cuba membuka pintu bilik tapi tidak berhasil.tiba-tiba pintu dibuka dari luar.

Sebaik saja pintu dibuka muka haris terpampang di hadapan bilik

"Hai emily"sapa rakan kepada lelaki yang aku bantu dengan senyuman

"Err hai encik"balas aku agak kekok kerana lelaki yang aku bantu semalam juga ada bersamanya  dia memandang aku dengan renungan yang tajam lalu meninggalkan aku dengan rakannya dengan jelingan.

"Hahahah jangan lah panggil saya encik rasa janggal pulak call me haris kalau nak lebih mesra panggil abang haris tapi kalau nak yang lagi sweet my bae"ujar haris sambil ketawa

Aku hanya tersenyum sahaja melihat ramahnya berbeza betul dengan lelaki tadi dengan muka berlagaknya. Eii tak suka betul.

"Hmm awak..awak ade powerbank ke or charger sebab phone saya dah matilah."

"Oh boleh sangat sekejap ek saya pegi amik dulu.sebelum tu jomlah sarapan dengan kami saya tau awak lapar semalam tak makan-makan ape lagikan?"soal haris lembut.

Aku mengerutkan dahi 'kami' macam ramai je.

"Eh takpelah saya mengganggu korang pulak nanti"tolak aku lembut

" tak menganggu ponlah dia orang ok je jom ikut saya"haris menarik tangan aku tanpa sempat aku tepis. 

"Hahahahah bodohlah kau" 

"Asal pulak? betul lah aku cakap"

Aku turun bersama haris menuju ke meja makan dan melihat sekumpulan lelaki yang ramai juga turut berada disitu. 

"hahahah yang kau pe..." kata-kata seorang lelaki yang berambut merah terhenti apabila memandang aku. 

Bukan dia sahaja yang memandang aku malah semua orang disitu jugak turut memandang aku.aku mengerutkan dahi. Asal dia orang senyap? Tadi kecoh sangat. Hanya seorang sahaja yang meneruskan makan siapa kalau bukan lelaki bongkak tu a. K. a orang yang tak reti nak membalas jasa budi aku heh! "

" wei ris awek mane yang kau kutip ni"soal seorang lelaki yang berada dihadapan pintu

"ha'ah tak pernah-pernah kau balik perempuan kat rumah ke....." dia mengetuk-ngetuk dagunya perlahan "kau kahwin lari dengan minah nii!!!!" soal seorang lelaki lagi yang berada di meja makan. 

Aku menggelengkan kepala melihat telatah mereka. Agak ramai jugak orang dilaman rumah lebih kurang 12 orang mujur rumah ni besar kalau tidak mesti dah melimpah keluar.Dan pusat kebajikan untuk mangsa banjir je.

"Eh bongoklah kau ni!! Aku muda lagi lah nak kahwin-kahwin ni "marah haris kepada rakannya.

"Kau buat ape kat sini"keningnya terjongket memandang aku sekilas lalu menyambung suapannya.

"Biarlah aku yang ajak dia sekali breakfast dengan kita"balas haris senada agaknya malas berbahas panjang

Ktingg!!

Rahang lelaki itu bergerak-gerak bagai menahan amarah.

Semua mata+mata yang berada di meja makan itu memandang ke arahnya kecuali haris.

"Eh mike kau nak pergi mana?"soal lelaki yang bermata hazel dan bertindik di telinganya

Ouh mikee nama mamat annoying ni islam ke?

Mike menghampiri haris tangan digenggam kuat membentuk seperti penumbuk.Tetapi haris buat bodoh dengan kehadirannya.

"You shouldn't served her like that,Je ne veux pas qu'elle se sente à l'aise et mal à l'aise avec nous!?(aku taknak dia berasa selesa dan tidak gentar dengan kita).Mike berbisik perlahan ketika berbahasa Inggeris dan nadanya mula kuat apabila berbahasa asing.

Nampak sangat menunjukkan kebodohan ku ahhh

Mike berlalu pergi sambil menjeling aku

Againn!!dia jeling aku eii dasar mamat tak kenang budii!!

"Dah lah princess biarlah si sewel tu dia memang macam tu tak mesra alam"ujar seorang lelaki berambut putih

Bila aku kira-kira balik rumah ini ade 6 orang termasuk that annoying guy

Aku mengangguk lemah menyertai mereka berlima sesekali tawa aku pecah dengan ragam mereka.

Tanpa aku sedari ada mata yang memerhati aku dari tadi

Someone's pov

"My rose once you meet with me i never give you space to lost from me and i will making your life trouble darl"

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 16, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

You Are My TraumaWhere stories live. Discover now