O Kadın
Günlerden pazartesi, hadise I. Dünya Harbi . Seneyi anımsamıyorum o zamanlar yalnızdım çünkü . Yüksekçe bir tepenin üstünde oturmuş en sevdiğim dostumla uçakların yağdırdığı muhteşem yağmurları seyrediyorum . Gökkuşakları belirmiş gökyüzünde hepsi de kan renginde . Dünya Harbi diyorum bak bütün dünya burada tam başımın ucunda . O sıra bir kadın geçti mermilerin arasından . Tanrım kadını görsen bu savaşı tek celsede bitirirsin . Kadına avazım çıktığı kadar 'Ulan senin yaşadığın şu dünyada savaşların çıkması kadar anlamsız başka hiç bir şey olamaz' diye bağırmak istedim ama avazım utangaç olduğundan bağıramadım . Kadın nasıl mıydı ? Şu sevdiğim dostumun gözlerinden aktarıyorum sizlere, dinleyin . Saçları, yeryüzündeki bütün insanların yüreğini çocuk sevgisiyle doldurur yaşlardaydı . En temiz rüzgârlarla henüz tanışmıştı . Gözleri dünyaya umutla bakabilmek için tek pencere gibiydi . Ah hele kaşlarını görseniz aklınızın bütün simetrik ayarları alt üst olurdu . Sanki galaksilerin olağanüstü dizaynı onun kaşlarından esinlenip yaratılmıştı . Yani bi çatsa kaşlarını bi çatsa Evren yerle bir olacaktı . Yanına varıp bir kaç kesme şeker ikram etsem öpüşür müydü benimle ? En azından sarılırdı . Yahu hiç bir şey yapmasa tokat atardı ve onun ellerinin yüzüme değme ihtimali doğardı . Bunun için değerdi . Ama gidiyor, yahu gidiyor, ulan gidiyor be . İyi de ben sana en sevdiğim dostumun gözüyle bakmıştım . Önce dostça aşık olacaktım sana . Ne dedin şiirlere ferman mı çıkarmış padişah ? Yandı desene şairler, vurulacak en hüzünlü cümlelerin kelleleri . Tez kalemimi hazırla yaver, İnsanlığın ilanı için Mezopotamya'ya gitmem gerek . Şu canım beşiği sallayıp geleceğim hemen . Aslında bir kızım olsaydı bu kadar yalnız kalmazdım . Bu denli kırılmaz kırıldığım yerlerimden bile bu kadar usanmazdım . Katlanırdım be, gözümün önünde yaşanan bütün kıyımlara, sömürülere, açlıklara, sefaletlere, ölümlere ve yalnızlığın her biçimine katlanırdım . Bir kızım olsaydı bu kadar yalnız kalmazdım . Ve hiç bilmediğim diyarlarda hiç görmediğim ağaçların dalından düşen yapraklar bile acıtamazdı canımı . Acımazdı canım bir kızım olsaydı eğer .
🌺O Kadın -Bölüm-1🌺