1

666 34 5
                                    

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Enjoy my new story!

"Jadi siapa yang akan jaga dia?"

Tanya seorang pemuda yang tertinggi di antara mereka berenam. Semua mata tertuju pada objek yang asyik membersihkan badannya tanpa menghiraukan tatapan dari mata-mata tersebut.

"Jungkook yang mesti tanggungjawab. Dia yang beria-ria nak bawa kucing ni balik. Jadi dia yang perlu jaga."

Jawab seorang pemuda yang berbahu lebar. Semua tatapan beralih pada pemuda yang bernama jungkook.

"Ermm..." jungkook menggaru kepalanya yang sedikit gatal akibat kutu dari kucing tersebut.

"Ok seokjin hyung, aku akan bertanggungjawab. Tapi dia akan tinggal di dorm kita, jadi apa salahnya kalau kita jaga dia sama-sama?"

Jawabnya sambil melihat kearah hyung-hyung nya yang lain dengan tatapan memohon.

Ceritanya, jungkook tadi keluar untuk berjoging. Mungkin sudah takdir, dia terlihat seekor kucing putih yang hampir dilanggar oleh sebuah basikal. Semestinya jungkook menyelamatkan kucing tersebut, maklumlah jungkook kan anak yang baik. Tanpa diduga, kucing tersebut mengikuti jungkook kemana sahaja. Jadi jungkook tanpa berfikir panjang terus membawa pulang kucing tersebut ke dorm mereka.

Dan sekarang dia harus berhadapan dengan hyung-hyung nya yang lain agar kucing itu dapat tinggal di dorm mereka.

Dia mengangkat kucing yang berbulu putih tersebut.

Ada erangan yang keluar dari mulut kucing itu tanda dia sedikit terganggu.

"Lagipun kucing ni comel sangat. Dia boleh jadi penghilang stress kita nanti." Kata jungkook lagi untuk menyakinkan hyung nya yang lain.

Sebagai yang termuda, dia tahu hyung nya akan mudah luluh dengan permintaan nya.

"Huh, baiklah jungkook. Kita akan sama-sama jaga dia asalka--"

"Taknak, aku tak suka kucing! Kalau korang nak jaga kucing ni jagalah, tapi aku tak nak"

Ucapan hoseok tiba-tiba sahaja dipotong taehyung. Dasar dongsaeng kurang ajar!

"Apa maksud kau tae? Bagi aku tiada salahnya kita jaga dia. Lagipun jaga seekor kucing bukannya susah."

Tanya jimin selaku teman rapatnya.

"Kau tahu kan aku tak suka sangat kucing. Aku lebih suka anjing, sebab anjing lebih pandai dari kucing yang bodoh ni"

Kata taehyung.

Kucing putih yang duduk di pangkuan jungkook melihat taehyung dengan tajam. Seolah -olah dirinya faham dengan ucapan taehyung.

"Apa?!" Kata taehyung kepada kucing tersebut.

"Grrrrrrr" kucing itu mula mengeluarkan kuku-kukunya.

"Eiitss...dah,dah."

Jungkook membelai kepala kucing tersebut. Kucing itu mula tenang dan nyaman dengan usapan jungkook.

"Baiklah kalau tae hyung taknak jaga takpe. Biar kami yang jaga, tapi hyung jangan menyesal bila jatuh dalam pesona kucing ni nanti okey?"

"Huh, tak sudi aku!"

Taehyung pun berlalu pergi dari ruang tamu dorm mereka ke dalam biliknya.

"Biarkanlah dia, jadi nama apa yang sepatutnya kita bagi dekat kucing comel ni?"

Hoseok mengangkat kucing itu lalu mendekatkan hidung nya ke hidung kecil kucing putih tersebut.

"Meow~" kucing itu nampaknya redha dengan perbuatan hoseok.

"Kalau....iron man?!" Jungkook beria-ria memberi cadangan nya. Matanya juga membesar dan tersenyum dengan lebar.

Plak.

"Aduh hyung~" jin memukul kepala jungkook dengan sayang.

"Aku tahu kau fanatik dengan iron man tapi tak perlulah sampai kucing pun kau nak namakan iron man, bodoh"

"Hehehe" jungkook hanya tersenyum.

"Baik kau namakan 'worlwide cutie cat', itu lebih baik" kata jin pula.

"Hyung kau sama bodoh jer dengan jungkook :')" balas jimin.

"Aishhh tapi tu kan lebih baik dari iron man"

"Dah lah apa kita namakan dia mochi?"-jimin

"Mochi tu kau"-jin

"Kalau swag cat?"-namjoon

"Tak sesuai"

"Honney?"

"Dia kucing bukan madu"

"Pluffy?"

"Alien?"

"Hiphop cat?"

"Kookie?"

"Sweetty?"

"Hulk?"
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Setelah sejam mereka berlima memberi cadangan tiada satu pun yang sesuai. Semuanya mengarut.

"Yoongi?" Kata namjoon. Dia sudah letih yang lain pun sama.

Letih mengarut.

"Meow~" akhirnya kucing tersebut bersuara.

"Huh? Yoongi? " kata namjoon lagi. Yang lain juga melihat ke arah kucing putih tersebut.

"Meow~meow~"

Kucing itu pergi ke arah namjoon lalu menempelkan badannya ke badan namjoon.

"Meow~"

"Hyung, nampaknya dia suka dengan nama yang hyung bagi. "
Kata jungkook.

"Hurmmm....mungkin"
"Yoongi....yoongiii"

"Meow ~~meow ~~meow ~~"

"Ahhh....akhirnya~~"

Kata mereka semua.

















🐱

Cat?! [YOONGI X BTS]Where stories live. Discover now