05

122 27 11
                                    

Yoongi pov

Selepas meninggalkan kantin aku menuju kekelas naerin untuk mengambil bekal makanannya.

Tiba-tiba telefonku berbunyi bermaksud ada post baru masuk dari instagram.

Ting!!

Aku pun mengambil telefonku dalam poket seluar lalu membuka instagram dan melihat post terbaru.

Lil_kitten

❤🗨like by Minjipark_, Baekie_cute, chanpang_park, and 24,091,400 others

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

❤🗨
like by Minjipark_, Baekie_cute, chanpang_park, and 24,091,400 others

Lil_kitten Rindu neko💕😢😭

#Nakbalik

View all comment

Minjipark_  Yah!! Kau pergi mana risau aku btw aku pun rindu neko.❤💕 @Lil_kitten

Lil_meow Kyepota!!! Noona saya fan neko.💕💝 Boleh saya nak jumpa neko @Lil_kitten

Wifeyoongi_ Kyaa!! Sama macam yoongi oppa.💕💕 @Lil_kitten

Baekie__cute Hai!! Awak boleh berkenalan.😉💕 @Lil_kitten

Lil_kitten Aku ada kat kantin ni kalau rindu datang rumah @Minjipark_ Hehe. Boleh je. Mesti neko suka.😄 @Lil_meow Dia pun kucing ke tapi kenapa nama manusia.😅 @Wifeyoongi_ Nak kenal saya jumpa oppa saya dulu.🐱 @Baekie_cute
_________________________________________

"Eh!! Eh!! Yeoja ni boleh pula dia sama kan aku dengan kucing."Kataku sendiri mengetap gigi menahan geram.

"Sapa pula lah username lil_kitten ni. Banyak juga orang like gambar dia post."Kataku lagi lalu menyimpan telefonku dalam poket seluar. Aku pun menuju ke kelas naerin dan mengambil bekal makanannya.

End pov
_________________________________________

Setelah aku mengapost gambar kucing kesayangan aku. Aku pun melihat comment dan membalas.

"Kenapa baekhyun sunbae nak kenal dengan aku." Bisik hatiku membuat dahi aku berkerut.

"Naerin! Awak ok."Tegur Seokjin sunbae dengan nada risau.

"Aa. Saya okay."Kataku lalu tersenyum manis.

Tiba-tiba

"Nah!! Bekal kau."Kata seseorang yang ku agak kenal sambil menghulurkan bekal makananku.

"Aaa. Gomawo yoongi sunbae."Kataku mengucap terima kasih lalu tersenyum manis kearah yoongi sunbae.

"Hmmm.."Jawabnya malas lalu duduk disebelahku.

"Korang nak tak rasalah kimbap oppa saya buat. Sedap tau oppa saya masak."Kataku menawarkan mereka makanan aku.

"Nak!!"Kata Jungkook ingin mengambilnya tapi dihalang seokjin sunbae membuat aku ketawa kecil.

"Apa ni hyung!! Kook nak!!"Bentak Jungkook ingin menangis.

"Tak elok makan bekal orang."Kata seokjin sunbae kepada Jungkook.

"Takpe naerin tak kisah. Agio Jungkook ah jangan lah nangis Jungkook kan namja. Namja tak nangis."Kataku memujuk Jungkook supaya tidak menangis lalu menolak bekalku ke arah Jungkook.

"Yeah!!"Kata nya gembira sambil mengelap air mata yang keluar.

"Nak juga!!"Kata mereka serentak kecuali yoongi sunbae.

"Yoongi hyung! Tak nak ke."Kata Jimin menawarkan kimbap kepada yoongi.

Yoongi hanya menggelengkan kepalanya.

"Naerin nak satu."Kataku meminta satu dari seokjin sunbae.

"Nah!!"Katanya memberi satu kimbap kepada ku lalu menyuruh yoongi sunbae buka mulutnya.

"Sunbae buka mulut."Suruhku

"Ta-"Kata-kata yoongi sunbae tergantung disebabkan aku menyumbat kimbap kedalam mulutnya.

Dia memandang aku dengan pandangan tajam. Aku hanya tersenyum dan ketawa kecil.

"Hehe. Janganlah mar-"Kata-kata ku tergantung disebabkan yoongi sunbae menyumbat kimbap ke dalam mulutku. Aku memberi jelingan.

"Padan muka."Katanya tanpa disedari dia tersenyum gembira kerana dapat membalas dendam.

"Katanya tanpa disedari dia tersenyum gembira kerana dapat membalas dendam

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Clik!!

"Yah!! Hyung padam gambar tu."Marah yoongi sunbae menyuruh seokjin sunbae padam gambar yang diambilnya.

"Bluek!! Tak nak. Sweet apa korang berdua."Kata seokjin membuat pipi aku membahang.

"Agio pipi naerin merah."Kata namjoon sunbae membuat pipi aku makin merah.

"S-saya masuk kelas dulu."Kataku lalu bangun dari tempat duduk dan menbongkokkan badan tanda hormat. Aku pun terus berlari meninggalkan kantin lalu menuju ke kelasku.

Tiba-tiba badan ku tak sengaja terlanggar badan seseorang.

Buk!!

"Aduh!! Kenapalah nasib aku kena langgar."Kataku sendiri memandang orang yang ku terlanggar.

Crush aku wei.-bisikku

Baekhyun sunbae.

"Kau okay."Tanya nya menghulurkan tangannya ke arahku lalu aku menyambut hulurannya.

"S-saya ok, Baekhyun sunbae. Mianeh sebab terlanggar sunbae."Kataku memohon maaf darinya.

"It's sokay sweet heart."Katanya sambil tersenyum manis membuat pipiku membahang dan jantung aku berdegup kencang.

Dup dap dup dap

"Hmm... s-saya masuk kelas dulu."Kataku meminta diri lalu membongkokkan sedikit tubuh.

"Jumpa lagi sweet heart."Laung Baekhyun sunbae dari jauh.

Balik ni aku nak meroyan puas-puas sebab apa.

Crush notice wei. Ko hado tak da kan.🌚

Sjsjsjsjsj

❤❤❤

Tbc

Enjoy.

Vote & comment

Hambar & merapu

INSTAGRAM:MYGWhere stories live. Discover now