" ohh , citer la sikit " hazlif mintak qisya cerita kenapa dia dah taksuke aqeef .
" qisya tahu , aqeef suka wardah tu , aqeef pon penah mengaku yang dia masih suke wardah yang dia belum lupekan wardah , sampai aqeef marah qisya . hm sebabtula , qisya tahu susah naklupekan orang yang satu sch ni " balas qisya panjang . qisya tahu aqeef still jugak cube untuk lupekan wardah , tapi tu bukan sebab utama qisya , qisya ade 3 sebab dia tinggalkan aqeef . ha kalau nak tahu kene bace jalan cerita dia .
" ouhh . " balas hazlif pendek .
" ha sambung balik qisya nak bagitawu hazlif ape tadi ? " tanye hazlif .
" em betulla yang hazlif agak tu . " jawab qisya sambil menundukkan kepalanya .
" yang qisya ni suke hazlif . " qisya jujur ngan hazlif pasal perasaan dia kat hazlif . qisya memang berani weh ! fuhh .
" ohh . " hazlif membalas pendek . hazlif mula menaip lame . mesti panjangg ni .
" Act hazlif hm tahlah hazlif dh buat perjanjian ngn diri hazlif tanak trima n buat pape relationships dgn pompuan smpai lah habis sek
So hazlif nk mintak maaf kt qisya sbb tak dpt nk trima qisya sory sesgt" act qisya ni baek orgnye lawo caring hm mmg same dgn ape hazlif inginkan but hm hazlif takleh nk langgar perjanjian hidop hazlif hm sory tau " hazlif menjelaskan kepada qisya .Qisya hanya diam . dia rase kecewa dan sedih tapi dia tahan . muka qisya still happy tapi jauh kat sudut hati qisya ya allah sakitnyaa . tapi qisya pun tak mengharap telalu tinggi . qisya pun sebenarnya taknak ade pape hubungan dah dia pon nak stop buat relay ngan memane laki .
" alaa sokaylaaaa qisya okayy je . qisya pun same taknak ade pape relay dah . qisya nak confess je ape yang ade kat hati qisya ni , hm lega sikit ") " jawab qisya lepas beberape minit diam .
" hm hazlif pun macam yang qisya nak . tapi tula kite punye alasan same " qisya memberikan senyuman manisnya sehingga kelihatan lesung pipitnya . sebalik senyuman manis qisya tula banyak kesedihan dia simpan .
hazlif membuat muka sedih , kerana dia tak sanggup nak langgar perjanjian hidup dia yang dia buat untuk diri dia . Qisya faham hazlif m jadi qisya tepakse pendam perasaan tu sendiri
********
" hm sejak ii ni aku takde nampak pulak geng ii hazlif , hazlif pon takde chat aku , takde tegur aku . " qisya cakap sorang ii di cafe .
kedengaran lagu without me by hasley di ip 8+ milik qisya .
' Hazlif ' qisya terlihat nama hazlif di skrin phonenya . dia menekan button accept .
" hello " sapa hazlif .
" hello , ye kenapa ? " tanya qisya
" tahu tak ni sape ? " tanya hazlif
" tahu " balas qisya
" nakcakap ni " jawab hazlif
" ape ? " tanya qisya .
" kenapa kau tipu aku ? nape kau tipu member ii aku ? " tanye hazlif dengan nada marah
qisya mula rase sebak , air mata di matanya mula bekaca dan melimpah ii ,qisya hati tisu , hati qisya lembut sangat , qisya rase sedih bile hazlif cakap ngan qisya macamtu , dahlah cakap camtu hazlif cakap qisya ni tipu pulaktu .
" qisya tipu ape ? " tanye qisya sambil mengawal suara nangisnya .
" ala dahlah tu , takcukup ii lagi ke kau menipu ? . kau cakap ngan aku lain , kau cakap ngan member aku lain " balas hazlif dalam keadaan marah .
YOU ARE READING
Sayang Terpendam
RomanceNadzbil Hazlif - Seorang yang pandai , penyayang , berwajah handsome , seorang yang tinggi dan kurus , bersifat baik hati dan ambil berat . Hazlif sering stalk seorang perempuan yang menjadi pengikutnya di instagram , tetapi Hazlif tidak pernah meng...