Kapitel 3

51 2 2
                                    

-Kommer du gumman? Säger Jake ifrån köket. En god lukt sprider sig i rummet när Emma öppnar ugnen.
Jag hoppar snabbt ner från soffan och springer in i köket där Emma och Jake är. Dem har ställt fram all mat på bordet och just nu står dem och kramas.
Jag är inte riktigt van vid att se sånt här, ingen kärlek på 6 år, ganska sas om man tänker efter.
Emma kollar mot där jag står och räcker sedan ut handen. Jag springer in i deras kram och dem kramar om mig. Jag känner min älskar, det är den bästa känslan som finns.

Vi satte oss runt det runda bordet och det var mycket gått på bordet.

-Sååå berätta! Hur var det där du Bodde innan? Frågar Jake och jag sväljer köttet jag precis tuggat klart.

Jag drog tröj ärmen över munnen, men Emma täcker snabbt fram papper som jag istället kunde använda.

- Inte så bra, svarar jag ärligt och Jakes blick set bekymrad ut

- Hur menar du? Frågar Jake försiktigt och lägger ner besticken på bordet igen.
-Berätta hur det var.

- Vi fick mat på morgonen och kvällen, vi åt alltid gröt. Dem slår dem som inte för som dem säger, senast jag såg det var när en tjej grät för hon åkande sin pappa, oftast slår dem en med linjal. Berättar jag och Emma kollar chockat på mig och lägger ena handen för munnen.

BarnhemmetWhere stories live. Discover now