Tiden bara flög iväg på agility banan men det märktes att Harmony älskade det! Hon flög över hindren. Hon hade jättefin balans och slalomen var nog favoriten, swosh sa det så var hon från ena sidan till den andra. Vilken hund!
Jag hade redan tagit ett foto och lagt upp det på min my story på både Snapchat och Instagram:Jag tar kopplet och kallar in Harmony som kommer springandes och sätter sig fot vid min vänstra sida. Jag kopplar henne och klappar. Det jag inte lägger märke till är att Luke kommer in till agility banan med en Border Collie som springer igenom banan i full fart.
- Duktig kille Flax! Hör jag Luke ropa.
Jag vänder blicken emot honom och känner hur jag stelnar till. Luke vänder blicken ifrån sin hund emot mig och ler smått. Han närmar sig.
- Hey Emily, visste inte att du var en hundperson. Får man klappa?
Han tittar emot Harmony. Jag nickar och han sätter sig på huk. Harmony tittar på honom sedan på mig och jag nickar. Hon reser sig och viftar glatt på svansen. Flax kommer springandes och sätter sig vid Luke med en viftande svans.
Jag tittar emot honom.
- Visste inte att du har hund heller? (Emily)
- åh, Nah (han skrattar till) det är min systers hund, men hon bad mig ta en sväng hit då hon tävlar i agility.
Luke reser sig och klappar Flax. Harmony och Flax tittar på varandra. Harmony skäller lekfullt och får ett svar från Flax. Jag skrattar till och tittar emot Luke igen.
- Så vem är skönheten? Visste inte att du hade hund heller. (Luke)
- Detta är Harmony (Jag ler) hon är inte heller min utan lånar henne. Men ja visst är hon en skönhet, jag vill ha en Australien Shepherd så denna dag är underbar.
Luke ler till och nickar.
-Ska vi köra en sväng tillsammans? (Luke)
Jag nickar och vi sätter igång. I några timmar framöver har vi roligt på agility banan och hundarna var superduktiga tillsammans, vilket team. Klockan flyger iväg och vi avslutar för dagen genom att pusta ut och ge hundarna vatten. Det är ganska varmt så vi sätter oss på en bänk i skuggan. Hundarna ligger en bit ifrån och dricker sitt vatten och nosar på varandra. Luke tittar på mig och jag kan inte låta bli att titta på honom.
- Förlåt för det där innan... jag har verkligen betet mig som ett svin utan förklaring. Men jag lovar att sköta mig om du ger mig en andra chans. (Luke)
- Jag kan förlåta dig (jag ler till) Vilken dag.. Bäst man rör sig hemåt så inte Harmonys ägare blir oroliga. (Jag suckar) Önskar hon var min, hon & Flax verkar ju funka ihop. Hade varit mysiga promenader och så...
Mer hann jag inte säga...
Innan Lukes ögon fastnar i min blick och han böjer sig fram. Sedan möts våra läppar och vi kysser varandra.. eller snarare han kysser mig 😳
//
Åh skit! Blev ett lite långt kapitel heh 😅
Hoppas ni gillar det iaf och röstar på boken, betyder så mycket <3
Love You all so much!
Xoxo Drakis🌺
YOU ARE READING
I wasn't suppose to fell in love 🥀 (Swedish book)
ParanormalInledning: Emily är precis som vilken 16 åring som helst, hon går i skolan, lever tillsammans med sin familj i ett fint hus ute på landet. Emily har en bästa vän vid namn Emma, men en dag flyttar hennes bästa vän ifrån henne och Emily vet inte hur...