Chapter 1

36 2 7
                                    

Flight delay
"Huh" Anatasya melepaskan keluhan berat. Tiap kali dia x sabar nk balik Malaysia , tiap kali tu jugak lh flight delay. "Kalau aq tahu flight nk delay, baik aq sambung je tidur tadi" rengek hatinya. Anatasya menyilangkan tangannya di dada sambil merenung ke luar airport.

Seorang gadis lingkungan 18 tahun berjalan ke arah Anatasya. "Pardon, are you Anatasya? The ambassador of Selyn scarf?" Tanya gadis itu kpd Anatasya dgn riak wajah yg excited.

Anatasya memandang gadis itu kehairanan. "Apasal lh pulak budak ni" desis hatinya. Anatasya mengangguk dan tersenyum. "Yes. But did i know you. Well I'm sorry because I can't remember people so well." Kata Anatasya sambil tergelak kecil bagi mengurangkan rasa kekok. Sungguh dia x selesa apabila didekati para peminat. Lebih ii lagi lelaki.

Gadis itu terjerit kecil. "Oh my god! Anatasya , I'm so happy to meet you here. I'm a fans of yours. Well if you don't mind, can we take a picture." Ujar gadis itu kegembiraan. Anatasya tersenyum. "Yeah, sure why not " Anatasya berdiri dan membetulkan tudung shawl yang dililitnya. Dia berdiri disebelah gadis tersebut sambil tersenyum manis.

"1,2,3" kira gadis itu sambil membuat gaya ii yang menarik dan lucu. Setelah beberapa keping gambar diambil gadis itu meminta diri untuk pergi. Sesekali Anatasya mengerling ke arah jam Bonia yang dipakainya. "Alaaa ada sejam lagi flight nak berlepas... Aq nk buat apa ye?" Soal Anatasya kepada dirinya sendiri. Anatasya mengambil keputusan untuk melihat gambar ii yang diambilnya sepanjang dia belajar di Netherland. Satu persatu gambar ditiliknya. Tiba sahaja di penghujung gallery telefonnya, terpapar gambar seorang lelaki yang tidak ingin dilihatnya. "Uhhh why i still keeping his photo in my phone?" Dengan pantas Anatasya memadam gambar itu. Masa yang selebihnya dihabiskan dengan bermain instagram sehinggalah flight dia sampai.

Anatasya mengambil tempat duduknya  yang terletak bersebelahan tingkap. "And here we again with the long journey " ujarnya tersenyum. Anatasya menikmati ciptaan Ilahi yang indah dan tertidur.

Cinta si pematah hatiWhere stories live. Discover now