الفصل الاول :آيه بنت عندها 19سنه داخله اولا كليه بنت مسوتها المادي كويس عايشه مع اهلها باباها الحاج عادل ومامتها سناء واختها الاصغر منها الاء كانت ايه متفوقه جدا جدا في دراستها ومختلفه عن صحابها في تفكيرهم حاجه بسيطه بتأمن بالحب اوولي كان عندها صديقتين ساره ومريم هما اقرب اتنين ليها ومن تفكيرها كانت ايه مركزه جدا في حياتها الدراسيه.... لحد ما خلصت الثانوي ودخلت مع صحابها جامعه المنصوره كليه اسنان...... ومع اول يوم كليه..... واول محضره تقعد جنبها بنت رخمه جدا تحاول تضيقها ولكن آيه تقوم من جنبها هي وساره ومريم وتخلص المحضره وياخدوا بريك ويقعدوا في الكافيه يدخل ولد مع شلته ويقعدوا قدامهم........ الولد اسمه محمد شاطر بس طايش شويه ومع شويه برود وبيطنش اي بنت لان خد فكره ان البنات كلهم شويه سلع بتاخدها لما تعوز تتجوز وجذاب جدا ...
آيه :مريم هو مين اللي قاعد هناك ده تعرفيه.............. مريم :تقريبا اسمه محمد سنه 2ومعانا في الكليه سمعت من بنت جوه انه الاول علي الدفعه...... ساره:بتسالي ليه عجبك😂.......
.آيه :اتلمي نتي عارفه اني مليش في الهبل ده بس شكله مغرور كده مش اكتر.....
ساره:خلاص ي حجه مضيقيش نفسك اوووي كده كنت بهزر 😏.....
آيه :مش مضيقه انا هقوم اجيب عصير اجبلكم ((قامت لانها شافته قام))
ساره ومريم :هاتلنا معاكي..... تروح آيه لمكان محمد وتقف قريبه منه اووي فهو يلاحظ حد وراه فيبص هي بسرعه تبعد عنه وتطلب اي عصير فهو يبصلها ويضحك فهي تتفاجئ جدا وتاخد العصير وهي شارده في ضحكته وتقول لصحابها يلا نقوم نشرب العصير واحنا مشين وتمشي من نفس طريقه لحد ما يلاحظ وجودها فيبص وراه هي تبص الناحيه التانيه.... ساره :آيه! نتي اتهبلتي هنفضل مشين نبص يمين وشمال عندنا محاضره...... آيه:اي في اي خضتيني نسيت ان عندنا محاضره يلا نروح ويدخلوا المحاضره ويخلصوا يومهم الاول في الكليه وهما مروحين ركبوا اتوبيس مكنش في مكان فاضي غير لاتنين ساره ومريم يقعدوا وبعدين يبدلوا مع بعض كان قاعد وراهم محمد شافهم وهما مش عارفين يقعدوا قام هو وصحابه وطلب منهم يقعدوا مع بعض وراه وهما يقعدوا قدام ويبدلوا....
آيه:شكرا جدا.......
محمد :ده واجبي وضحك
وبعدين الفصل التاني بقا😊
#إسراء ابراهيم
#أرهاق الحب
أنت تقرأ
أرهاق الحب 💜
Romanceهي قصه تحكي عن ثلاث بنات اصدقاء تدور القصه عن قصه حبهم بشباب في الجامعه التابعه لهم وتدور القصه حول المشاكل التي تواجهم وبها أحداث كثيره مثيره ومفاجئات غير متوقعه وتغير كبير في ابطال القصه بعد وقعهم في الحب والمشاكل التي يتعثر بها الأبطال والإرهاق...