POV- Sarah
Ik lig in mijn bed en word wakker door de wekker, wat betekend dat ik over een uur op mijn fiets moet zitten om naar school te gaan. Ik heb echt helemaal geen zin, maar ga toch maar uit bed om nog even te douchen voor ik naar school ga. Na het douchen kleed ik me snel aan en doe mijn haar goed. Dan ga ik naar beneden waar mijn vader en moeder zitten met een kop koffie. Papa zit de krant van vandaag te lezen.
'Lekker geslapen, schatje?' vraagt mijn moeder. 'Ja hoor.' eigenlijk heb ik helemaal niet lekker geslapen, omdat ik heel de tijd moet denken aan mijn verjaardag die over een week is en wat ik dan ga doen. Ik had het idee om misschien met Iris naar Rein van Duivenboden te gaan maar ik weet niet of zij dat ook wel wil en of dat van papa en mama mag. Maar goed dit zeg ik dus niet tegen m'n moeder omdat we eerst goede plannen willen maken voor we het aan onze ouders vragen.
Papa gaat gewoon door met het lezen van de krant, dus ik ga maar eens lekker ontbijten en zorgen dat ik naar school kan.
een halfuur later zit ik op de fiets naar Iris zodat we samen naar school kunnen fietsen. Op de fiets praten we meteen weer over de plannen om naar Rein te gaan. 'Kan je niet gewoon aan je ouders vragen of die ons naar Waalre kunnen brengen?' vraagt Iris opeens. 'Ik kan het proberen maar ik weet niet of ze dat wel willen hoor.' antwoord ik daarop. Dan komen we aan op school, we gaan maar snel naar de les want de bel is net gegaan. Het eerste uur hebben we wiskunde, ook wel genoemd 'wiskut' omdat het zo saai is. Onze klas heeft dan ook nog eens de saaiste lerares die er maar is, mevr. Blokjes, ja ik weet het hele rare naam maarja. Ik viel bijna in slaap tijdens de les maar eindelijk ging de bel. Nu op naar nederlands en daarna nog biologie, dan is het eindelijk pauze.
Het is pauze en ik ben samen met Iris op zoek naar de rest van mijn vrienden: Maxime, Amber en Loes. Als we ze eindelijk hebben gevonden gaan we met z'n vijven op een bankje in de zon zitten. We eten en praten wat maar veel bijzonders wordt er niet gezegd of gedaan. Dan gaat de bel alweer en moeten we weer naar de les we nemen afscheid van elkaar en gaan allemaal naar onze eigen klas.
Na school rij ik samen met Iris weer naar huis. Als Iris na een tijdje is afgeslagen naar haar eigen straat en ik nog een stuk door moet fietsen, ga ik zitten bedenken hoe ik aan mijn ouders ga vragen of Iris en ik samen naar Waalre mogen, waar Rein woont. Zal ik eerst beginnen over mijn verjaardag en dan doen alsof ik in een keer verzin dat we misschien wel naar Rein kunnen gaan of zal ik het gewoon meteen vragen aan m'n ouders en zeggen dat Iris dat ook heel erg graag wil... Ik besluit gewoon het laatste te doen want ik kan echt niet liegen tegen m'n ouders.
Eenmaal thuis aangekomen is er tot mijn verbazing niemand thuis dus ga ik maar wat tv kijken. Er is niks leuks op tv dus besluit ik maar vast aan mijn huiswerk te beginnen, ik heb namelijk 3 toetsen deze week waar ik wel goed voor moet leren.
Na een uur huiswerk te maken hoor ik mijn moeder thuiskomen. Ik bedenk of ik het nu al meteen ga vragen of straks bij het eten. Ik gun mezelf nog wat tijd om het voor te bereiden dus besluit ik het tijdens het eten maar te vragen. Ik ga nog even door met mijn huiswerk, maar ik kan me niet meer concentreren omdat ik steeds nadenk wat papa en mama ervan zullen vinden.
Na een tijdje roept mama eindelijk dat we kunnen eten, en ik ga aan tafel zitten.
'Mam?' begin ik. 'Ja, schat' 'mag ik voor mijn verjaardag misschien samen met Iris naar Waalre en dan naar het huis van Rein?' 'maar natuurlijk, schatje. Maar hoe wil je daar dan komen?' 'eehm, we zaten te denken dat jij ons misschien wel kon brengen?' 'oké is goed hoor vinden de ouders van Iris dat ook goed?' Ik kon mijn geluk niet op! Ik was zo blij. Maar ja, vonden de ouders van Iris het eigenlijk ook wel goed? 'Ik zal het morgen op school meteen vragen.'
Na het eten heb ik nog even tv gekeken en daarna ben ik naar bed gegaan. Natuurlijk kon ik niet slapen na het geweldige nieuws van mijn ouders. Ik heb van alles liggen verzinnen over hoe het zal kunnen gaan en uiteindelijk ben ik toch in slaap gevallen...
-------------------------------------
bedankt voor het lezen! ik hoop dat jullie het leuk vinden en zo niet laat dan je reactie achter over hoe ik het beter kan schrijven. ook als je zelf nog ideeën hebt, hoor ik dat graag!
JE LEEST
love or not
FanfictionSarah en haar beste vriendin Iris gaan samen naar het huis van Rein van Duivenboden, volgens hun de knapste van de boyband Mainstreet. Als ze bij Rein zijn hebben ze het heel gezellig en ook later houden Sarah en Rein nog contact. Blijft dit een goe...