pov Sarah
ik word wakker van mijn wekker die het liedje 'All we wanna do' afspeelt. Meteen zit ik rechtovereind in bed en begeen luidkeels mee te zingen. Als het liedje is afgelopen denk ik aan hoe ik aan Iris ga vertellen dat ze meemag naar Rein zijn huis. Ik besluit het maar meteen op de fiets te zeggen zodat we onderweg naar school nog met elkaar kunnen fantaseren over hoe geweldig het zal worden. Als ik dit allemaal bedacht heb ga ik snel even douchen en aankleden zodat ik straks naar school kan. Dan ga ik naar beneden om te ontbijten. Zoals elke ochten zitten papa en mama daar met en kop koffie en zit papa de krant te lezen. Snel smeer ik een paar boterhammen met jam en eet ze op. Ik loop naar buiten en pak mijn fiets uit de schuur. Snel stuur ik nog even een whats-appje naar Iris dat ik eraan komt en dat ze maar vast naar buiten moet gaan.
Als ik bij het huis van Iris aankom staat ze inderdaad al buiten op me te wachten. Onderweg vertel ik meteen dat we naar Rein kunnen en dat mama ons wel wil brengen en ophalen. 'OMG, nu komt onze droom uit en kunnen we eindelijk ons idool ontmoeten!!' reageert Iris meteen enthousiast. 'ja inderdaad, ik hoop maar dat wij de enige zijn die bij Rein zijn anders is het nog niet leuk...' Verder proberen we vast een beetje een datum af te spreken voor het bezoek maar dat lukt nog niet zo goed omdat we bijna bij elke dag denken dat er ook nog heel veel andere mainiacs zijn. Toch spreken we af om op een vrijdagmiddag meteen na school te gaan en dan misschien - samen met Rein als hij wil- in Eindhoven ergens gaan eten.
Eenmaal bij school aangekomen houden we meteen onze mond dicht omdat anders iedereen mee wil en dat willen wij natuurlijk niet. Het eerste uur hebben we frans maar ik kan mijn aandacht er niet bijhouden omdat ik steeds moet denken aan vrijdag. 'Sarah, weet jij wat dat is in het frans?' vraagt de lerares frans aan mij. 'sorry mevrouw, ik was er met mijn gedachten niet bij.' 'nou, geeft niks nu wel beter op gaan letten hè' 'ja hoor' antwoord ik maar meteen dwalen mijn gedachten weer af naar Rein. Aangezien ik mijn gedachten er toch niet bij kan houden en wij een laptopklas zijn, ga ik maar wat leuke foto's van Rein (en de rest van Mainstreet) opzoeken. De rest van de dag gaat snel voorbij en voor ik het weet zijn we alweer uit.
Iris gaat met mij mee naar huis zodat we samen plannen kunnen maken over hoe we het vrijdag allemaal gaan doen en dan kunnen we samen aan mama vragen of ze het goed vindt dat we vrijdag gaan. 'Ik hoop echt dat wij de enige mainiacs zijn die vrijdag naar Rein gaan, maar wat doen we als er nog veel meer andere mensen zijn?' vraagt Iris aan mij. 'eehm, dan gaan we gewoon ergens anders heen en komen we later wel weer terug.' 'oke is goed.' Zo fantaseren we nog een tijdje door totdat we kunne eten. (Iris blijft bij ons eten) tijdens het eten begin ik het gesprek: 'mama?' 'ja, schatje?' 'ehm, iris en ik zaten te denken of we niet vrijdag al meteen naar Rein kunnen.' 'Ik zal er nog even over nadenken maar ik denk het wel hoor.' 'Oké, heel erg bedankt hè!' Dan val ik Iris om de nek en beginnen we te gillen van blijdschap.
het is ondertussen 20 uur en Iris moet naar huis. Ik probeer nog een beetje huiswerk te maken maar het lukt niet dus ga ik nog maar even een boek lezen en daarna slapen.
pov Iris
het is 20 uur dus ik ga maar eens naar huis. Als ik thuis kom zit mama op de bank tv te kijken. Meteen viel ik maar met de deur in huis en vertelde wat we vrijdag gingen doen. Mama keek eerst nog een beetje bedenkelijk omdat we Rein niet persoonlijk kennen. Later was ze toch wel blij voor ons en ging ik lekker naar bed. In bed lag ik nog lang na te denken over hoe knap Rein wel niet is. Toen viel ik in slaap
JE LEEST
love or not
FanfictionSarah en haar beste vriendin Iris gaan samen naar het huis van Rein van Duivenboden, volgens hun de knapste van de boyband Mainstreet. Als ze bij Rein zijn hebben ze het heel gezellig en ook later houden Sarah en Rein nog contact. Blijft dit een goe...