Bölüm 2

38 1 0
                                    



Şimdi ise zaman, izafiyet ve ışık konularına girmeden önce boyutlardan bahsedelim. İlk öncelikle boyutun kelime anlamını öğrenelim boyut: bir cismin bir yöndeki uzanımı, bir cismin en boy ya da yüksekliğinden her biri tabi bu sözlük anlamı şimdi yavaş yavaş kafanızı karıştırmaya başlayacağım korkmayın eğer odaklanırsanız ve beyninizin son kapasitesini kullanmaya çalışırsanız beni anlayacaksınız hatta kendiniz bile yeni fikirler bularak benim teorilerimi çürüte bilir ya da doğrulayabilirsiniz.

Evet insanlığın gözlemleye bildiği 3 boyut var 1,2 ve 3. boyutlar biz 3.boyutun organizmalarıyız ama her şeyi 2 boyutlu görüyoruz 1. boyutta sadece uzunluk vardır eğer 1. boyut canlı olsaydık dünyayı bir nokta olarak görürdük noktanın da bir boyutu olmadığı için hiç bir şey göremeyecektik ama etraftaki 3. Boyut şeylere dokunabilir miydik bundan emin değilim çoğunuz evet dokunabilirdik diyecektir ama neden emin değilim ? Bunu az sonra 4.boyutu anlatmaya başlarken açıklayacağım. Ben insanlığın bildiği 3 boyut var derken şunu demeye çalıştım uzunluk bir boyuttur, yükseklik bir boyuttur ve ende bir boyuttur. 1.boyutta sadece uzunluk, 2. boyutta uzunluk ve yükseklik boyutları olduğu için 2 boyutlu 3 boyutta ise uzunluk, yükseklik ve en 3 lemesi olduğu için 3 boyutlu denir. Bizim bildiğimiz 3 boyut var evet peki 4. Boyut ne ? 4. boyutda olsaydık etrafımızı 3 boyutlu görürdük bunun ne demek olduğunu anlayamaya bilirsiniz bu çok normal şuan etrafımızı 3 boyutlu görmüyor muyuz? Diye sorabilirsiniz fakat etrafımızı biz 2 boyutlu görüyoruz sadece 3.boyutlu olduğunu algılayabiliyoruz bununda sebebi ışıktır ışığın farklı açılardan yansımasıyla algılıyor beynimiz 3.boyutlu bir cismi. 

Bazı bilim insanları 4. boyuttaki bir cismin nasıl göründüğü tahmin ediyorlar cismin adını ''tesseract'' koymuşlar 3 boyutlu bir küpün içinde bir başka 3 boyutlu bir küp daha var görünüşü öyle ama sizi yanıltmasın bizler o cismi 2 boyutlu görüyoruz bu konu üzerinde ve evrenin oluşumundan öncesini çok fazla düşünürseniz arafta kalabilirsiniz mesela evrenin öncesini düşünün desem gözlerini kapatıp bana anlatmanızı istesem bana büyük ihtimalle etrafım kapkara dersiniz yada bembeyaz dersiniz ama yanlış evrenin oluşumundan önce renklerde yoktu hiç bir şey yoktu ve hiçbir şeyi hayal etmeniz imkansız hiçbir şeyi kimse anlatamaz veya çizemez hiçlik mutlaktır kimse için göreceli olmaz.

Bizim İçin Her ŞeyWhere stories live. Discover now