Inspektor se pousmál a pokynul hlavou k dívce. ,,Jaká vražda ?"
Dívka mlčela. Až po chvíli z ní vypadlo: ,,Ta u Zeleného nebe." Řekla tiše a sklonila pohled. Inspektor se na ní nechápavě díval. Pak se pousmál a usrkl ze svého hrnku horké kafe.
Dívka pokračovala: ,,Víte, tehdy bylo vše jiné, nové. Každý chtěl poznat lásku. Každý chtěl být zajímavý. A pak když se to stalo, nikdo to tolik neřešil." Inspektor semkl víčka k sobě a promnul si čelo. Pak se hluboce nadechl. ,,A co tě přimělo to říct ? A proč jsi to nenahlásila dřív ?"
Dívka se na něj s lehkým úsměvem na tváři podívala a vytáhla ze své tašky ležící u jejich nohou noviny. Chvíli listovala a pak je před inspektora položila na stůl.
Prstem ukázala na černé, tištěné písmo.
Pohřešuje se Mike Smilson.
Inspektor se bedlivě podíval a pak pokročil rameny. ,,A co to s tím má společného ?" Zeptal se.
Dívka přejela prstem po papíře až dolu, snad tím chtěla naznačit, aby inspektor četl dál. A on opravdu četl. Pak vykulil oči, rychle vstal ze židle a vyběhl ven z kanceláře. ,,Sandy zavolejte mi mého kolegu Alana Trevise, že mám pro něj nějaké stopy k tomu zmizení toho chlapce." Volal na svou sekretářku.
Noviny nechal na svém stole, kancelář dokořán otevřenou a dívku zanechal o samotě.
Když se později vrátil do kanceláře dívka byla pryč. Nerozuměl tomu. Sedl si opět za stůl a znovu si přečetl poslední slova novinového článku.
,,Naposled spatřen v místech Tábor Zelné nebe."
ČTEŠ
Devátý
Mystery / ThrillerTehdy, to léto...změnilo nás. Všechny. Něco nám zvalo, ale taky dalo. Lásku, pochopení. Ale dalo nám tu nejstrašnější nebo nejkrásnější zkušenost ? Smrt