ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ ЗА СПОЙЛЕРИ
Ако сте отворили тази част преди да сте прочели целия разказ, сега е моментът да я затворите. Върнете се отново тук след като стигнете до последната глава.
---- • ♡ • ----
За какви спойлери говоря аз в една клише история, ама айде...
Ако досега не сте разбрали какво точно представлява "Любов", нека поясня. Основната ми цел бе да създам история, в чиято основа седят купчина клишета, но предадени по възможно най-креативен начин, така че да създам оригинален сюжет. Не знам дали съм успяла да се справя - това само вие можете да кажете.
Любопитно ми е вие кои клишета уловихте? Споделете тук.
Малко по-надолу съм дала пълния списък с клишетата, които съм използвала (моля, не го поглеждайте предварително, ако имате желание да ги напишете).
Идеята за тази история ми дойде от изневиделица. Пусна корени в съзнанието ми и не ми позволи да мисля за нищо друго. Още същия ден се захванах с планирането на сюжета, писането и направата на корицата и останалите графични добавки към историята. Целият процес по създаването на "Любов" ми отне някъде около 12 часа - вече имах една напълно написана история, готова за публикуване. На следващия ден вече реших да я пусна (05.07.2019г.).
Цялата история е нещо като трагична пародия (да, знам тези понятия се изключват взаимно). Може да се нарече пародия, защото донякъде осмива всички онези клиширани истории. Трагична е, защото няма нищо забавно в нея. Живота на главната героиня е покъртителен. Именно затова се стига до пагубния ѝ край.
Ето и пълния списък на клишетата в историята:
1. Самото заглавие е клише
2. Резюмето не дава никаква информация за историята
3. Историята е под формата на дневник
4. Бележки на автора - навсякъде и по всяко време.
5. Коментари, които предават обективното мнение на читателите. (Ще си позволя да цитирам любимия си такъв коментар - "Nеееksttt")
6. Алармата сутрин
7. Описание на тоалета
8. Закъсняване за първия учебен ден
9. Новото момиче в класа
10. Новото момиче е най-добра приятелка на главната героиня
11. Зубърка, която обича да чете
12. Кучката на класа
13. Бад бой
14. Гууд бой
15. Нещо като любовен триъгълник
16. Гаджето на главната героиня ѝ изневерява с най-добрата ѝ приятелка
17. Спор с най-добрата приятелка
18. Спор и скъсване с гаждето
19. Много излишна драма
20. Лошото момиче се влюбва в доброто момче
21. Разбито сърце
22. Кофти родители
23. Купон
24. Тийнейджъри се наливат с алкохол и на никого не му пука
25. ИСТИНА ИЛИ ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВО!!!
26. Изнасилване
27. Бременност
28. Катастрофа
29. Изпадане в депресия (Не се подигравам с това сериозно психично заболяване по никакъв начин)
30. СамоубийствоИзневерявайки на клишето, се опитах да направя историята, колкото се може по-реалистична. Постарах се да предам ежедневието на една съвременна българска тийнейджърка, такова, каквото би могло да бъде и в действителността. Това според мен е най-голямото скъсване на типичното уатпадърско клише.
Да кажа няколко думи и за главната героиня - Любов. Още в самото начало тя казва: "Съществуването за човек е мъчително, когато не се е докосвал да чувството, чието име нося. Любовта е непозната за мен.". Никой не обича Любов. Дори и вие - читателите - не я обикнахте, така, както обичате герои като Хари Потър, Пърси Джаксън и др. Това беше и една от целите ми.
Няколко човека зададоха въпроса "Къде е Надежда?", когато за първи път представих сестрата на Любов - Вяра. В историята няма момиче, което носи това име, защото надеждата не съществува тук.
Не съм дала имена на родителите на Любов, защото за нея те са безлични. Присъстват тялом, но не и духом, също както и в живота на главната героиня.
Класът и класният ръководител на Любов са прототипи на моя випуск и моя класен (който също е учител по литература). Но героите Габриела, Димитър, Бързаков, Ивенина не са създадени по подобие на реални личности (всяко припознаване е случайност).
Искам да обърна малко внимание на края на историята. Сигурно някои си казват "Нямаше нужда Любов да се самоубива, просто трябваше да направи аборт.". Дори Любов да беше направила аборт, следите от случилото се остават в завинаги в съзнанието ѝ. Изнасилването ѝ причинява тежка душевна травма, с която сама не би успяла да се справи, а както знаем никой не я обича, никой не я подкрепя, никой не се интересува от нея. Затова няма значение, дали е могла да направи аборт или не.
Та, това беше "Любов". Надявам се историята да ви е харесала! Който иска, нека сподели цялостното си мнение за това мое нетипично произведение.
Благодаря!
DU LIEST GERADE
Любов (18+) | Bulgarian original short story
JugendliteraturЛюбовта е лъжа. Любовта е болка. Любовта е омраза. Любовта - това съм аз. ----- Жанр: Тийн фикция, Съвременен Възраст: 18+ Статус: Завършена НИТО ИСТОРИЯТА КАТО ЦЯЛО, НИТО ЧАСТИ ОТ НЕЯ МОГАТ ДА БЪДАТ ВЗАИМСТВАНИ!