Kapitel 1

4.7K 77 77
                                    

Abigail | Chase

Søndag d. 1. december 2019

Jeg bevæger mig hurtigt mod toget, uroligt kigger jeg mig over skulderen, imens jeg ihærdigt prøver at dæmpe den normale angst der rumstere inden i mig, hver gang jeg går denne rute hjem. Mit arbejde er den eneste vej til at tjene penge til college for mig, og der er rare mennesker, så jeg bør slet ikke klage. Men turen hjem gør mig nu alligevel altid paranoid. Klokken er 01.00 på en søndag, så der er ikke andre end mig. Hvilket slet ikke hjælper i det store billede.

Jeg mærker noget hårdt under foden, som jeg skal til at træde ned på, jeg skynder mig at træde lidt længere, så jeg ikke rammer genstanden. Jeg kigger ned på den, en iPhone 7 ligger på jorden. Ejeren må have tabt den. Bør jeg tage den med hjem? Så jeg kan finde ud af, hvem der ejer den? Og aflevere den tilbage?

Det ville være det rigtige at gøre, så det gør jeg. Jeg bukker mig ned efter den og putter den i lommen. Jeg presser mit rejse kort mod den blå cirkel, hvor der står 'check ind' på. Derefter venter jeg på toget. Engang kom jeg et minut forsent, og blev nød til at gå hjem. Det holdte kun stille i få sekunder, nok fordi det kun er mig der benytter sit af toget på den her tid af døgnet. De fleste ligger og sover, fordi de skal i skole, på arbejde eller noget helt tredje.

"Hey se" jeg høre nogle hviske bag mig.

Fuck.

Jeg skynder mig at fiske min mobil op af frakkelommen og trykker ring.

"Hej?" Spørg en dyb stemme, "så har du endelig valgt at svare tilbage," hvem er det? Damit, jeg må have byttet om på telefonerne. "Nej mor, jeg er ikke steget på endnu, det er her først om 3 minutter," "hvad snakker du om? Hvem er d-" "hov, det er her nu, jeg går ind," jeg venter på at toget standser, før jeg hurtigt trykker på knappen med min frie hånd og træder ind. Jeg skal heldigvis kun to stop, så jeg bliver stående ved døren. Der er ingen andre på toget. Godt så. Hellere ingen end to. Jeg lægger hurtigt på og ånder lettet ud.

Der bipper en besked ind på mobilen, jeg går ind på den.

Søndag den 1. december 2019 ∙ 01.15

Bror (Chase): Hvem er du?

Mig: Hej. Jeg har fundet den her iPhone på gaden, og ville finde ud af hvem der ejer den, så jeg kan aflevere den tilbage. Du er først på kontaktlisten (og der står "Bror (Chase)" ved dig), så jeg kom ved et uheld til at ringe dig op, i stedet for at skrive.

Kun en halv løgn.

Bror (Chase): Jeg tror ikke, at du vil kunne aflevere den tilbage, min Bror er ret... hvordan siger man det? Flyvsk.

Mig: Er du sikker? Jeg ved ikke, hvad jeg skal stille op med den?

Bror (Chase): Behold den? En hver anden ville have slettet alt hukommelsen på den og beholdt den, måske solgt den

Mig: Jeg har ikke rigtig lyst til at sælge den/beholde den

Bror (Chase): Hvad hedder du?

Mig: Hvorfor?

Bror (Chase): Paranoia?

Mig: Du er vågen klokken lort om natten, ja, meget.

Bror (Chase): Hvem siger, at du ikke vækkede mig?

Mig: Ej shit! Det må du undskylde

Mig: Nej, nu hvor jeg tænker over det, er jeg ikke rigtig ked af det(:

Bror (Chase): Hårdt, mine følelser er totalt iturevne nu.

Bror (Chase): Hvor gammel er du? Siden du lige har sendt en "(:"

Bror (Chase): Please fortæl mig, at du ikke er en eller anden 13-årig

Mig: Ej chill, jeg fyldte 14 i går.

Han svare ikke.

Mig: HAAHAHAH, jeg er 21.

Bror (Chase): Jeg troede lige, pf

Bror (Chase): Så du er på college?

Mig: Andet år

Mig: Hvad med dig?

Bror (Chase): 23

Bror (Chase): men hvorfor er du vågen på det her tidspunkt af døgnet? Når du går på college?

Mig: Gamle mand

Mig: Jeg arbejder på kasino, min vagt slutter først klokken 01.30

Bror (Chase): Jeg er ikke gammel):

Bror (Chase): Cool

Mig: HA! Hvem er det nu der bruger "):"?!

Bror (Chase): Du virker meget overgiret, sikker på du ikke er 13?

Mig: You wish

Bror (Chase): *Vrikker med øjenbrynene*

Mig: Fudge af

Bror (Chase): Nu bander du heler ikke?

Mig: Du ønsker virkelig, at jeg er 13, ik'?

Bror (Chase): Inderligt, selv gud kan mærke det, selvom han er helt deroppe.

Mig: Gud mærker alt klaptorsk.

Mig: Hvis man altså tror på ham.

Bror (Chase): Ham? Hvem har sagt, at Gud er en 'ham'?

Mig: Kvinder får mens.

Bror (Chase): Tillykke?

Mig: Gud er en mand

Mig: For hvis ikke, ville det være mænd der havde mens

Mig: Logik for første klasse

Bror (Chase): Kendte man til menstruation i første klasse?

Jeg griner og lægger mobilen i baglommen, imens jeg stiger ud af toget. Jeg presser mit rejsekort mod den blå cirkel med orderne "check ud" på.

Jeg vandrer hurtigt hjem af med hætten trukket godt op om ørene.

Jeg vandrer hurtigt hjem af med hætten trukket godt op om ørene

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Første kapitel, dadaaaa

SKskksksksksksk.

Jeg kan bedre lide 2. Kapitel, så ja glæd jer

Min søster har føz i dag, tillykke til dig
(Jeg gav hende den bedste gave, muahahha)

Også købte jeg en gave til mig selv. Divergent serien, skskks.

Spørgsmål: Hvilken bog købte du sidst?

Udgivet; 7/10-19

Falling Hard|✓Where stories live. Discover now