İlk zaman zor gelir. Ne yapacağını bilemezsin. Zaman zaman zorlansan da evet onun annesi benim onu en iyi ben bilir ona göre davranabilirim dersin. Bunun için de onu en iyi ben idare ederim. Başkası bilmez anlamaz, anlayamaz sanki!!! Yahut tam tersi durum da söz konusu tabi!!! Bazı anneler de saldım çayıra kim nasıl bakarsa baksın tavrı içerisinde de olabilir. Bunlar uç noktalardan örneklemler. Ancak günümüz Türk toplumunun içerisine baktığımızda genellikle görüyoruz ki çocuklar tv –bilgisayar-tablet- cep telefonu(özellikle internet gezntileri) bağımlısı olmakla beraber bunlarla iletişim halinde olma durumu sanki çok üstün bir özellikmiş hissiyatı içerisinde bulunulmaktadır. Çocuklar daha yaşına girmeden ekran bağımlısı haline gelmektedir. Anne baba düğüne gidiyor çocuğu gözünün önünden ayrılmasın ve mızırdanmasın diye telefondan video ya da herhangi bir oyun açılıyor. Çocuk konuşmayı – paylaşmayı- başka çocuklar ile oynamayı geç öğreniyor. Ya da öğrenemeden büyüyor. Sonra bir anda değişen tanıyamadığımız laftan sözden anlamayan, asabi, bencil asosyal bir çocuk çıkıyor cikletten. Nasıl oluyor böyle o kadar da dikkat edilmişti değil mi? Özene bezene pamuklara sararak büyütülmüştü bu saygısız çocuk!!! Acaba nerede hata yapıldı? Elin çocuğu şirketler kurarken bu çocuk neden evde pinekliyor. Yaptığı hiçbir iş birşeye yaramıyor? Bunlar tabi çoğaltılabilir. Ama uzmanlar sürekli halde uyarıyor. Çocuklarımızı ekrandan koruyalım. Ekran bağımlılığı obeziteden, ruhsal hastalıklara kadar; zeka geriliğinden tembelliğe (özellikle sosyal pasifliğe) kadar pek çok eksikliğe sebep olmaktadır. Bu da ileri yaşlarda dirayetsiz bir karakter ile beraber mutsuz ve huzursuz bir karaktere dönüşebilmektedir. Bunun için kendisini tv karakterleri ya da bilgisayar oyun karakterleri ile özdeşleştiren bir çocuk büyütmeyin. Çocuğunuz anne babası olarak size benzesin. Yanlış anlaşılmasın bu demek değil ki tamamen iletişim araçlarından uzak tutun. Çünkü ortak oyunlar vs ile arkadaşları ile iletişim halinde olup sosyalleşmektedir. bunu engellemeden ayrıca çocukları bağımlı hale de getirmeden dengeyi kurmak gerekli.
Müsaade edin de çocuğunuz büyüdüğünde ekranda gördüğü karakterleri değil de kurduğu arkadaşlıkları, akrabalık ilişkilerini ve anne-babasını hatırlasın.
Not: Gençler az çok yorum beğeniyorsanız da yıldız bekliyorum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
CAN PARÇAM
RandomHerşeyden, herkesten korumaya çalıştığımız; gözümüzden sakındığımız çocuklarımızı acaba kitaplara göre mi, içgüdülerimize göre mi, büyüklerin sözlerine göre mi ya da çağ çok değişti tv programlarında bilgiler veriliyor zaten ona göre mi büyüteceğiz...