W dzieciństwie...

896 42 20
                                    

Mamy ranek, Czkawka razem z Thalią udają się  w kierunku areny razem z 2 pełnymi koszami ryb. na miejscu czekali już na nich wikingowie.

(Cz)- Tu macie śniadanie zjedzcie je i zaczniemy nasze dzisiejsze lekcje.-  Czkawka od razu po tych słowach wsiadł na Szczerbatka i wzlecieli w przestworza.

(s)- Lubi być niezależny prawda?

(Th)- Słucham?

(S)- O jeźdźcu mówię, że wygląda na takiego, który lubi być nie zależny.

(Th)- Tak to prawda niestety nie miał w życiu łatwo. W dzieciństwie był bity i wyśmiewany przez swoich rówieśników, a jego własny ojciec nic z tym nie robił i nawet się tym nie interesował. NA dodatek osądzał go za to, że jego matka nie żyje jak by to wszystko była jego wina. Jedyne pocieszenie miał w tamtejszym kowalu on jedyny podobno go dobrze ze wszystkich traktował jak człowieka i normalną osobę,a nie jak rybi szkielet i nie wiadomo  kogo jeszcze. Traktowany był tak bo nie potrafił zabić smoka. Nie, że nie umiał tylko, że nie chciał. Z tego co mi opowiadał to podobno swojego smoka poznał gdy był jeden z napadów na wioskę przez smoki poszedł ze swoim wynalazkiem na najwyższy szczyt w wiosce i czekał na Nocną Furię, aby móc ją zabić i pokazać swojemu ojcu jak i całej wiosce, że jest kimś. Jednak wszystko poszło nie po jego myśli i smok spadł razem z siecią tylko, że spadł w głąb wyspy. Gdy powiedział to swojemu ojcu to ten go po prostu zwyczajnie wyśmiał. Następnego dnia sam wyruszył na oszukiwania Nocnej Furii. Znalazł ją samej głębi lasu. Cała splątana i niegroźna, mimo wszystko jednak się jej bał,a miał przy sobie tylko jeden marny scyzoryk, ale gdy w pewnym momencie smok otworzył oczy ... zobaczył w jej oczach samego siebie. Dlatego zamiast ją zabić przeciął więzy i ją wypuścił. po tamtym zdarzeniu spotykali się codziennie w jednym miejscu i poznawali się razem i bawili. Jeden o drugim dowiadywał się coraz więcej.  Jeździec opowiadał mu o wszystkich problemach jakie go spotkały kiedyś jak te na bieżąco,a smok go słuchać uważnie i w tych ciężkich chwilach pocieszał. Opowiadał o problemach jakie spotykały go na smoczym szkoleniu i jak w stosunku co do niego zachowały się dzieciaki  z wyspy. Opowiadał jak zmieniało się ich nastawienie do niego tylko dlatego, że stawał się na szkoleniu lepszy niż oni. Gdzie jego ojciec bardziej go szanował tylko właśnie, że był na szkoleniu najlepszy. Dlatego w momencie gdy ogłoszono, że to właśnie on ma zabić smoka nie wytrzymał psychicznie i uciekł na koniec świata wraz ze swoim jedynym przyjacielem. 

(S)- No dobra, ale jak poznał ciebie?

(Cz)- To już opowieść na inny moment. - Thalia razem z Stoikiem podskoczyli na głos Czkawki, który był na nimi.

(TH)- Długo tu stoisz?

(Cz)- Od momentu kiedy mówiłaś o Szczerbatku. Dobra zacznijmy już bo nigdy tego nie zrobimy- mówiąc  to skierował się do najbliższych klatek i wypuścił z nich 4 smoki. Zębacza,2 Gronkle , Koszmara  Ponocnika, Gruchotnika oraz Zębiroga Zamkogłowego.-  Na początek kilka informacji na ich temat bo nie wiem czy wszystko wiecie. Zębacz jest uważany za jeden z najpiękniejszych gatunków smoków. Dawniej zaliczany do , obecnie przedstawiciel . Jego ciało jest dosyć smukłe i opiera się na parze masywnych, długich łap, dzięki którym smok porusza się po ziemi. Na ich końcach wyrastają potężne, ostre szpony, zapewniające dobrą przyczepność i mogące bez trudu wyrwać przy lądowaniu smoka kawał ziemi. Tułów smoka kończy długi ogon, w całości pokryty szybko regenerującymi się kolcami, którymi smok może strzelać. Zębacz posiada ponadto parę stosunkowo dużych skrzydeł, dzięki którym może osiągać bardzo duże prędkości. W powietrzu jest szybki, zwrotny i bardzo dobrze manewruje.Głowa Śmiertnika jest wyjątkowo duża jak na smoczy rodzaj. Z tyłu ozdabia ją złożona z kolców "korona", charakterystyczny dla gatunku element wyglądu. Zębacz, jak wiele innych gadów, ma przodozgryz. Jego szczęka swoim kształtem przypomina nieco ptasi dziób. Paszczę wypełniają ostre, trójkątne zęby. Zwierzę wyposażone jest w duże nozdrza, które zapewniają mu świetny węch. Między nimi znajduje się sporych rozmiarów róg nosowy.Łuski smoka są krótkie, lecz szerokie i grube, a do tego niezwykle barwne. Według wielu Śmiertnik jest najpiękniejszym ze wszystkich smoków. Występuje w różnych , ale najczęściej spotykane są niebieskie, fioletowe i zielone osobniki.Nieoswojeni przedstawiciele Śmiertników najczęściej polują samotnie, rzadziej stadnie; migrują za to zawsze stadami. Są uważane za próżne smoki, lubią dbać o swój wygląd, wyróżniać swoją urodę. Uwielbiają, gdy ktoś się o nie troszczy, oraz gdy są w centrum uwagi. W okresie godowym Zębacze udają się do , gdzie składają swoje jaja. W jednym miocie jest ich zwykle po kilka.Zębacze jest dosyć łatwo wytresować. Wystarczy je uspokoić i zdobyć ich zaufanie, podchodząc od tyłu i gładząc pokaźne kolce na ogonie. Można też po prostu położyć dłoń na nosie uspokojonego, ufającego nam smoka. Zawsze dobrą pomocą w oswajaniu jest ofiarowanie ulubionego pożywienia, np. lub .Ujeżdżanie Śmiertnika Zębacza nie stwarza problemów. Ważne jest dobre porozumienie jeźdźca ze smokiem, nie tylko podczas lotu. Jego kolce mogą posłużyć jako drabina, gdy jeździec musi się gdzieś wspiąć - smok może wystrzelić je, by posłużyły jako uchwyty, lub zwiesić z góry ogon z już rozwartymi kolcami. Jeśli dotknie się tylnej części głowy smoka, pod "koroną", wystrzeli pojedynczy kolec ze swojego ogona.- I właśnie w tym momencie nasza droga Thalia się wyłączył i usiadła pod ścianą  rozmyślając  o tym jakie szczęście ją spotkało od momentu gry poznała Czkawkę. Tak zagłębiła  się w swoich własnych myślach, że nie zauważyła nawet jak wikingowie oswajali smoki. Obudziła się w momencie gdy podszedł do niej Czkawka. 

(TH)- Gdzie są wikingowie?

(Cz)- Posłałem ich na wyspę razem ze smokami, aby powiększyć ich więź,a teraz jaśnie pani się ruszy i  pójdzie ze mną polatać.- I tak też właśnie zrobili.

******************************************************

No moi drodzy mamy już kolejny rozdział i samej bardzo się on podoba, szczególnie początek. Mamy 923 słowa. Piszcie w komentarzach jak się wam podoba i do następnego.

Smoczy BratOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz