aku : bai tae tae
taehyung : bai eun eun
lepastu dedua masuk rumah .
aku baling semua barang aku dan terus baring .
aku : hmm ..
ada orang ketuk rumah
namjoon : ji eun oo ji eun
aku : ye joon
namjoon : hai
aku : kau buat ape kat sini
namjoon : saje nak lepak dengan kau
aku : ouh , jemput la masuk .
aku dengan joon pun masuk .
aku gi dapur nak siap makanan . joon pun duduk di ruang tamu . dah siap semua aku pun bawak keluar makanan .
aku dengar ada org ketuk pintu , aku lari nak gi buka pintu tetiba aku terjatuh .
lepastu namjoon tangkap aku . aku tengok muka dia . posisi lama berkekalan sehingga ...
taehyung : song ji eun !
aku terkejut dan terus bangun .
taehyung masuk rumah ku dan menumbuk namjoon . aku pun menghalang dan menjerit .
aku : taehyung berhenti !
taehyung berhenti .
taehyung : why ?
aku : bagi i jelaskan dulu .
taehyung : takyah nak jelaskan apa ii , i fikirkan yang you ni lain dari perempuan yang kat luar sana . rupanya semua sama je .
aku : eh jaga sikit mulut you .
namjoon : sorry aku pergi dulu ye .
namjoon pun keluar rumah .
taehyung : kenapa you still taknak mengaku
aku : i nak ngaku apa , boleh tak pikir positif sikit !
taehyung : berduaan lelaki perempuan dalam rumah tanpa ikatan sah tu yang you suruh i think positive ?
aku : boleh tak bagi i jelaskan dulu .
taehyung : stop ! kita tak putus lagi sebab i nak pikir dulu tapi kalau kita masih couple jangan fikir i akan percaya you macam dulu i percayakan you . bai i pergi dulu .
aku : taehyung ..
suaraku masih tidak dapat melembutkan hatinya yang sedang panas baran . aku hanya mampu diam di dalam rumah seorang diri .
aku : mama papa bila nak balik . i miss you .
akhirnya air mata aku mengalir sedikit demi sedikit .
aku pun tidur dengan air mata yang sedang mengalir .
KEESOKKAN HARINYA
alarm berbunyi . aku terus bangun dan siap ke sekolah .
aku keluar dari rumah dan melihat kasut taehyung sudah takda bermakna dia sudah pergi .
aku : taehyung ..
aku pun berjalan seorang dengan muka yang seperti orang tak cukup tidur sedangkan aku menangis tak berhenti-henti semalam .
sampai sekolah aku terus masuk ke kelas untuk mencari taehyung . nampaknya dia takda . aku pun pergi dekat hwamin .
aku : hwamin , nampak taehyung tak ?
hwamin : baru tadi aku nampak dia dengan jimin jungkook . kau pahal muka macam orang tak tidur seminggu .
aku : ouh , nothing .
aku pun duduk dan terus buka buku dan membaca sedangkan takde apa yang ada dalam pikiran ku selain taehyung .
taehyung dan kawannya masuk dengan cg kai sambil membawa buku . cg kai meminta untuk mengagihkan buku kepada semua orang . aku tunggu taehyung bagi dekat aku last ii jimin yang bagi kat aku . aku pun bisik kat jimin .
aku : jimin , taehyung ada cakap pape tak pasal aku .
jimin : takde , cuma dia kata jangan kacau kau . dia kata kau curang belakang kau .
aku : what ! tolong cakap kat dia yang aku perlukan masa untuk terang dekat dia .
jimin : okey .
masa balik .
aku lari kat jimin .
aku : jimin ,taehyung cakap ape .
jimin : ouh dia cakap yang dia taknak alasan .
aku : taehyung .
aku menangis di depan jimin lalu jimin memujuk aku .
jimin : ji eun jangan nangis . maybe kau patut kejar dan terus jelaskan kat dia .
aku : idk la . aku nak cakap tapi dia taknak dengar .
jimin pun peluk aku . lepastu dia cakap .
jimin : i know him . dah gi cepat .
aku : thanks jimin .
jimin : welcome
aku pun cari taehyung dan nampak dia sudah ada di luar sekolah . aku berlari ke arahnya dan aku berhenti di tengah jalan kerana penat . tiba-tiba aku nampak lori sedang datang kepadaku . lepastu ada orang tolak aku . aku selamat then aku tengok muka dia . aku terkejut .
aku : taehyung !
taehyung : you dah gila ke apa duduk kat tengah jalan .
aku : im sorry taehyung . i nak bagitahu perkara sebenar sebenarnya namjoon ...
tidak sempat aku menghabiskan ayat ku . dia bercakap
taehyung : namjoon dah explain everything dan dia mintak maaf dengan i .
aku pun tengok muka dia
taehyung : i patut dengar penjelasan you dulu tapi hati i rasa cemburu sehingga i tak dengar penjelasan you .
aku : takpe lagi pun i yang salah sebab bagi dia masuk rumah . im sorry .
taehyung : im sorry too .
kitorang pun balik same ii .
BERSAMBUNG
YOU ARE READING
Crush In New School ♡ ! [MALAY VER] -TAE BTS
Romance"papa taknak pindah sekolah baru !" marahku kepada papaku . "jangan risau ji eun , sekolah baru ini akan membuat ji eun gembira . papa yakin !" kata papaku kepada ku dan bermula lah kisahku bertemu dengan jejaka tampan di sekolah baru ....