prolog

497 10 0
                                    

"Vienna, urhmm petang nanti jumpa I kat taman.hurmm tempat yang I bawa Vienna first jumpa okey"Kata lelaki itu. Wajahnya kelihatan gusar.

"okey, but Ayyan nak jumpa vienna sebab apa?? Tanya Si gadis yang dipanggil vienna.pelik kerana teman lelakinya itu Mengajaknya keluar.

Sudah sebulan lebih mereka tidak keluar bersama. Alasan lelaki itu sebab dia busy. Agak gementar apabila lelaki itu mengajaknya secara tiba-tiba.

"petang nanti I bagitahu vienna "jawab Lelaki yang dipanggil Ayyan

"kalau macam tu vienna jumpa Ayyan pukul 3 petang"kata Vienna

"Ermm Ayyan pegi dulu,Ayyan ada latihan bola sepak and piano club.. See you this evening "kata Ayyan lalu melangkah pergi.Dengan cepat kaki panjang itu melangkah tanpa menghiraukankan si gadis.Tak tahan dia melihat wajah bersih itu seperti resah dan takut.

               *****************

Seorang gadis kecil molek sedang duduk di sebuah kerusi yang disediakan di taman itu. Kelihatan si gadis sedang menunggu seseorang orang.

Sudah 30 minit si gadis menunggu tetapi bayangan seseorang yang ditunggu belum tiba.

"er, sorry I ada hal you tunggu lama ke?? " tanya seseorang lelaki  tiba-tiba sehingga mengejutkan si gadis.

"ha.. Around 30 minutes"jawab Si gadis

"sorry "kata si dia..

"it's okay,Ayyan nak bagitahu apa.. Terkejut Vienna sebab Ayyan bawa keluar tiba-tiba.Yelah Ayyankan busy. "kata Gadis yang bernama Vienna

"about us"kata Si dia

"about us?? Why Ayyan ada masalah ke"soal si gadis gementar.
Takut kalau lelaki itu mengatakan sesuatu yang tidak diinginkan.

"i nak kita break"kata si lelaki dengan satu tarikan nafas.

Terkedu si gadis mendengar perkataan itu. Tak tahu nak memberi reaksi bagaimana. Terkejut of course. Tapi kenapa?? Itu persoalannya.

"Why Ayyan tiba-tiba macam ni?? Ayyan pernah cakap Ayyan akan kekalkan this relationship sampai bila-bila .Why you do this to me?? Apa salah Vienna??" soal si gadis menahan tangisan.

"Okey look, this year I Stpm and you masih lagi pt3.. Kita beza Vienna.umur i and u jauh beza. Lagipun I takkan lama,i here just 1year only"terang si Dia kepada si gadis

"But  2 year ago you tak kesah pun about umur. Dulu Ayyan pernah kata walaupun umur berbeza tapi Ayyan always love me,but I'm wrong semua janji Ayyan that tipu"kata ai gadis

"yeah it's true but now I not love you anymore. "kata si Dia

"why ??cause you have girl more nice than me?? Did she stella?do you love me? "soal si gadis dengan berani. Si gadis menatap wajah si dia yang penuh dengan resah dan gugup

"I'm done, I dah bagitahu we over, so I taknak ada kena mengena dengan you lagi.. I Leave. "kata si dia cuba menggelak soalan yang ditujukan kepadanya..
Kaki yang panjang itu melanggkah menjauh dari tempat itu.

Si gadis tidak dapat menahan air mata.tanpa dia sedar air jernih itu menggalir deras melalui pipi mulusnya. Masih ingat  kali pertama si dia membawanya ke taman itu dan menjadikannya sebagai kekasih. Namun kini taman itu sebagai pengakhiran hubungan mereka.

                ****************

Rumah ala-ala British itu riuh sengan suara si Gadis dengan Abang-abangnya.

"abang Jay janganlah ganggu carla.. Ishh.. Abang Hayden tengok kembar abang ni tak senonohlah.. Suka kacau Hazel"kata Hazel Irvienna memarahi Abangnya.

"Jay don't disturb your sister.How old are you?? "Marah si ayah

"Yelah Jayden tak kacau dah,sukakan mengadu"kata Jayden sambil mata tajam menikam wajah Hazel .si Adik hanya menjelirkan lidah tanda si abang kalah

"Hazel irvienna,jangan buat macam tu.. He your brother "marah si Ayah

"Okey dad"kata Hazel Irvienna

"ermm daddy pasal pindah pegi Malaysia tu,hrmm Hazel terima"kata Hazel Irvienna

"bukan Hazel taknak ke??"soal si Ayah

"Hazel terima,nak juga tengok tempat kelahiran mummy.Yelah my friend said Malaysia is awesome. Hazel nak juga tengok tempat menarik kat sana. Lagipun Hazel boleh sambung belajar kat sana. "Ujar Hazel Irvienna  panjang lebar

"hrmm good anak daddy,so kalau macam tu tommorow daddy uruskan pemindahan sekolah Hazel"ujar si Ayah

"yes, tak sabar nak tengok Malaysia. Oh my god i can believe it"ujar Hazel Irvienna gembira.Lupa sebentar dia tentang kejadian petang tadi.

"but Hay dan Jay tak boleh ikut buat masa ni. So maybe Hay dan Jay akan pegi Malaysia hujung bulan Ogos or September "jelas Hayden kepada mereka.

"Mummy tak kesah asalkan ni ha adik kamu ni happy "kata Si ibu

"Kalau macam tu Hazel pegi tidur. Tomorrow Hazel school and daddy akan hantar sebab uruskan pemindahan Hazel"kata Si Ayah.

             *******************

Sebulan sudah berlalu.Si Dia termenung di tepi tingkap melihat kegelapan langit.Entah kenapa sejak dia meminta kata putus dari si gadis hatinya tak tenang. Selalu saja rasa rindu ingin melihat wajah bersih itu. Sebulan sudah gadis itu pergi tetapi baru sekarang dia mengetahuinya.Hanya tersenyum tawar si dia,mungkin si gadis terlalu sakit hati dengannya.
Sedih kerana tidak sempat mengatakan selamat tinggal kepada si Gadis..

Rasa kosong dia apabila si gadis tiada di sisi. Kini dia telah kehilangan si gadis. Baru dia sedar akan hatinya masih mencintai gadis itu. Namun sudah terlambat kerana si gadis telah pergi. Tak dihiraukan kesejukan kota New Zealand itu, sudah terbiasa.

Teringat semula pertemuannya dengan si gadis. Selepas si gadis menjadi sebahagian daripada hidupnya,hariannya telah berubah. Sebelum mengenal gadis itu dia playboy. Namun hanya gadis itulah yang paling lama menjalinkan hubungan dengannya.
Menyesal kerana membuang si gadis.Baru kini dia menyadari hatinya amat mencintai si gadis.Adakah ini yang dirasakan si gadis apabila dia meninggalkan si gadis?? Dia bertekad selepas ini dia akan mencari si gadis.Itu janji dia.

Okey done ✔
Hey guys 👋
So ni story ke 2
Harap yang ni memuaskan anda semua.
Hrmmm Lya nak 20 ke atas vote after that Lya update chapter baru.
Keep reading &voting
Jangan lupa baca first Story Lya
😊
Any question boleh tanya

Q:korean drama Hollywood drama??

                  LOVE _LYA03

MRS.ZAYYAN(OG)Where stories live. Discover now