BAB6

147 8 2
                                    

HOLA..

LET'S START........
HERE WE GO.. ^O^

Hazel irvienna..

Hanya itu nama yang tersemat di dalam hati lelaki itu. Dia ingin memilikinya namun adakah dia mampu.

Zayyan duduk termenung sambil menatap telefon yang mempamerkan wajah seorang gadis yang tersenyum,Rambut hitamnya disanggul bun tidak lupa dengan cermin mata bulat menampakkan kecomelan gadis itu.Gambar itu diambil ketika mereka masih mejalinkan hubungan sebagai kekasih.

Tika itu mereka berada di sebuah taman. Zayyan berjanji untuk membawa Hazel berjalan-jalan pada petang itu. Gambar itu diambil ketika Hazel Irvienna duduk sambil tidur. Petang itu dia lambat kerana membelikan gadis itu kacang almond kesukaan Hazel Irvienna.

Apabila Zayyan mengejutkan Hazel dari tidurnya terus Zayyan dimarahi kerana lambat 5 minit, tetapi Zayyan memujuk Hazel menggunakan kacang Almond yang dibelinya. Terus Hazel Irvienna tidak memarahinya lagi malah tersenyum gembira.

Jika dilihat dengan teliti, anak mata gadis itu berwarna Hazel, tersangatlah menawan.
Zayyan tersenyum melihat gambar itu. Jika ada orang yang melihat Zayyan tersenyum pasti orang itu menganggapnya gila.Nasib baik dalam bilik tidur je.

Dia menginginkan gadis itu tapi apakah daya gadis itu menolaknya. Teringat kembali kata-kata si gadis kepadanya ketika di kampus.
Gadis itu tidak mahu diganggu oleh dia lagi.
Nampaknya dia terpaksa akur akan gadis itu.

"Vienna,i miss you i'm so sorry. "kata Zayyan dalam tangisannya.Sungguh dia merindui Hazel irvienna.

Kalau itu yang Hazel Irvienna mahukan dia akan tepati,dia akan menjauh dari Hazel Irvienna. Tetapi jikalau Gadis itu memerlukannya dia akan datang, walaupun bukan sebagai teman lelaki kepada Hazel Irvienna.

"Hah.. I i i miss her so much, may god"rintih Zayyan dalam tangisannya.


************************************



















Isnin

Seperti biasa Hazel Irvienna masuk dalam dewan kuliah dengan berat hati. Bagaimana dia akan bersemuka dengan lelaki itu.

"Hazel.... Weh nape kau lambat dari biasa. "Tanya Lucy

"Kau tunggulah aku duduk dulu tak menyempat betul kau ni"kata Hazel Irvienna

"hehehe.. Sorry.. Ha jawablah"

"Traffic light tu punya pasal lah, lambat... Kalau takde orang nampak nak je aku patahkan tiang tu. "Kata Hazel memaki hamun traffic light yang membuatnya terlambat.Nasib baik lecture tu belum masuk.

5 minit kemudian..

Zayyan masuk kedalam dewan kuliah lalu membuat pemarkahan untuk setiap kumpulan yang membuat presentation pada minggu yang lalu.

Sebelum tamat Zayyan mengajar dia memanggil seorang pelajar untuk menolongnya. Kali ni dia mengabaikan Hazel Irvienna. Dari mula hingga tamat kuliah Zayyan hanya memanggil Bella untuk menolongnya.

Hazel hanya mendiamkan diri.

"Wehh.. Jom makan kat kafe bawah aku laparlah lepas ni kita balik. Boleh"Lucy memujuk Hazel makan tengah hari di Cafe U itu.

"Yelah"kata Hazel pasrah

"Wow.. Sedap juga makanan kat sini. "Dah jom duduk kat meja tu"ajak Lucy

Belum sempat mereka berdua duduk dikerusi itu terdapat suara gedik yang menegur mereka berdua.

"Wait...ni tempat kitorang so you berdua pegi berambus"kata Bella sambil mengibaskan rambutnya di hadapan Hazel Irvienna.

"Kau.. "

"Lucy.. Jangan gaduh. Tu ada meja kosong.Jomlah"kata Hezel memujuk Lucy. Dia malas nak gaduh. Dia nak balik and tidur

Lucy memandang tajam ke arah Bella and the geng.

Sedang mereka menjamu selera. Terdengar suara Bella memanggil Zayyan.

"Sir.. Come here.. Let join us"Jerit Bella dengan suara gedik.

Zayyan duduk bersebelahan dengan Bella.Ketawa yang kuat membuatkan Hazel berasa marah. Melihat Bella makin mendekati Zayyan, Hazel Irvienna bangun dari kerusinya diikuti Lucy. Tak sanggup dia melihat kegedikan Bella.
Zayyan hanya melihat gerangan itu tanpa menyapanya.

Lucy hanya mengikut Hazel. Pelik dia melihat Hazel Irvienna. Dari tadi senyap je. Dia letih kot.

"Eeeeee.. Nak je sekeh kepala Bella tu. Dahlah gedik nak mampus. "Marah Lucy. Hazel hanya menjadi pendengar.

"Ciey,boleh aku tumpang kau, kereta aku masih kat bengkel, rosak so abang aku hantar pi bengkel ."Lemah saja nada Hazel

"Weh, kau okey tak ni, bibir kau pucat je.Kau demam ke"Soal Lucy risau.Terus dilupakan kegedikan Bella.Yelah kalau Hazel demam pasti Hazel Irvienna memanggilnya dengan panggilan "Ciey"

"Okey je aku pening sikit. Boleh tak kau hantar aku. "Katanya lemah.

"Aku okey je. Dah jom masuk kereta, nanti pengsan pulak kau. Risaulah aku. Hazel kau bawa ubat tak"kata Lucy risau.

"Aku lupalah nak bawa. Aku ingat pening kejap je. Sorry susahkan kau"kata Hazel. Menyesal sebab tinggalkan ubatnya. Rasa bersalah pada Lucy.

"Takdelah, mana ade kau susahkan aku. You my bestie so apa salahnye kalau aku tolong kau. Lagipun aku bawa kereta hari ni so taklah susah sangat. Kau tidurlah dulu nanti kalau dah sampai aku kejutkan"kata Lucy dengan tulus.

Besyukur Lucy sebab daddy dia benarkan bawa kereta.






************************************





Okey done. ✔

Sorry sebab bab ni pendek.
Jangan lupa teka.☆  ⇨★
Sorry Lya lambat update.
Enjoy your reading.
2019⇨2020

Wish 4 me Spm next year.

Love u guys.












                LOVE_LYA03

MRS.ZAYYAN(OG)Where stories live. Discover now