JISUNG (3)

14 0 0
                                    

Chronosaurus

"Anak omma cantik sangat harini." Puji Pn Lee sambil menyikat rambut Hara.

"Yeppeo?" Tanya Hara. Pn Lee mengangguk sambil tersenyum.

"Kita nak pergi mana omma?" Tanya Hara.

"Harini ada orang nak buat surprise party buat Hara. Sebabtu Hara mesti berpakaian cantik." Terang Pn Lee. Tiba-tiba air matanya mengalir di pipi.

"Wae uro omma? Uro jima." Hara menyeka air mata Pn Lee.

"Anindae.. ada habuk masuk mata omma. Itu sahaja. Dah pergi turun bawah. Appa tunggu dalam kereta tu."

"Nae! Annyeong omma!" Ucap Hara lalu mencium pipi Pn Lee sebelum turun ke kereta.

En Lee memandu kereta pada waktu 7 petang ke stadium bola yang kosong.

"Hara sayang, jaga diri ye. Ada orang tunggu kamu dalam tu."

"Nae abeoji. Annyeong."

"Nae annyeong." En Lee memandang anaknya pergi dengan hati yang luruh.

Hara berjalan ke stadium itu sambil mendengar lagi 'chronosaurus' berulang kali dengan earphonennya.

Setelah masuk ke dalam stadium dia ternampak sebuah stage yang besar di tengah-tengah padang itu.

Dia berasa pelik tetapi ingin tahu dengan keadaan itu. Earphonenya dicabut.

Pembukaan lagu 'chronosaurus' dimainkan. Hara terkejut pada mulanya tapi kakinya melangkah mendekati stage itu.

Han berada ditengah-tengah di dalam barisan itu. Dihadapan stage terdapat sebuah meja makan kecil.

Dia hanyut dalam alunan lagu itu. Dia melihat kesemuanya yang berada di hadapannya.

Sampai chorus dia mula tersenyum sambil memandang Han. Han turut gembira waktu itu.

Tiba-tiba Hara terasa semacam. Nafasnya sesak buat sementara melihat mereka menyanyi.

Air matanya mengalir secara tiba-tiba. Dia memandang Han dengan matanya yang berair.

Dia tidak dapat berhenti menangis waktu itu seperti sesuatu sedang merasuknya.

Dia menyeka air matanya. Han memandang Hara tepat pada matanya.

"Han.. Hannie.." sebut Hara perlahan.

Han menyanyi bahagiannya dengan bersemangat mengharapkan Hara mengingatnya.

Hara kembali tersenyum. Dia kembali senyum sehingga lagu itu tamat. Dia kelihatan gembira dan tenang sekali.

"Mwoisseo." Kata Hara.

"Hara-ya.. bogoshippeosseo jinja. Saenggil chukahaeyo uri sarang. Saranghae." Ucap Han menggunakan mikrofon pada Hara.

Hara mengalirkan air mata sambil tersenyum pada Han.

Han segera berlari turun daripada stage dan memeluk Hara.

"Nado saranghae." Kata Hara sebagai balasan buat ucapan Han.

"Mungkin saya tak ingat banyak tentang kita. Tapi saya masih ingat suara, semangat dan kesungguhan awak. Saya cuba ingat sebelum ni tapi tak boleh. Gomawo Hannie."

"Mianhaesseo.. sebab saya awak-"

"Shh.. saya tak nak ingat apa2 pasal perkara tu. Saya nak ingat awak je Han Jisung." Mereka kekal berpelukan.

So thats it! The last part utk Jisung!! Hope you guys enjoy part utk Jisung ni! And manhi2 kamsahabnida yeorobun!!!

Stray Kids Short StoryWhere stories live. Discover now