Her Şeyden Habersiz İlk Tanışma

25 0 0
                                    

Esra yaşadıklarından pişmanlık duyarken bir yandan da yeni okula başlamanın sevincini yaşamaktaydı.Arkadaşları ve öğretmenlerinden ayrı olmakla ne kadar üzülse de maalesef ki şartlar bunu gerektiriyordu.Heyecanla yatağından kalktı ve yeni okul kıyafetlerini giydi.Saçını taramış ve toplamıştı.Çantasını da hazırlayıp mutfağa gitti.Yeni okulun ders programını biliyordu.Dün görüşmeye gittiği zaman ona bir kağıtla vermişlerdi.Mutfağa geçti ve kahvaltısını hazırladı.Annesi uyanmıştı,bugün Esra ile oda yeni okula gidecekti.Esra bu okulda öğlenciydi.Bugün biraz geç uyanmış ve uykusunu tam anlamıyla almıştı.Hazırlandı ve okul saatine yakın bir zamanda evden çıktı.Okulu evine uzaktı.Mecburen otobüsle gitmesi gerekiyordu.Otobüse binmek için  bir bayır çıkıyor ardından biraz da yürüyüp durağa ulaşıyordu.Otobüse bindiği zaman da 4 durak sonra okulda oluyordu.4 durak diyip geçmeyelim,arada yine 15 dakikalık mesafe oluyordu.Otobüsle tabiki.Otobüsten indi.Okulu bir bayırın tam yarısında kalıyordu.Şanslıydı.Eski okulu gibi bayır çıkmayacaktı,tersine okula gitmek için bayırdan inecekti.Annesi ile birlikte okula vardı.Annesi zilin çalmasıyla birlikte Esra'yı bıraktı ve gitti.Esra yeni bir başlangıçta ve yanlızdı.Biraz ürkek,biraz kendinden emin davranışlarla okul binasına girdi.Bu okul öğlenci olduğu için seçmeli dersler ilk 2 saatte yapılıyordu.Fakat Esra'nın bundan haberi yoktu.Ona söylenen sınıfa gitti ve en arka sıraya oturdu beklemeye başladı.Sınıfa bir kız gelmişti.Esra kıza,kız Esra'ya baktılar.Bir süre Esra tebessümle kıza seslendi.''Merhaba.Ben bu okula bugün geldim.Sınıfım burası gösteriyor,adım Esra,senin adın nedir?'' demesinin ardından kızdan cevap aldı.''Hoşgeldin,benim adım da İrem.Ama şöyle bir sorun var şuan seçmeli ders saatindeyiz.Yani senin kendi sınıfın 2 ders burada olmayacak.Bugün seçmeli dersin olarak ne var biliyor musun?'' Kızın böyle söylemesinin ardından Esra biraz panik oldu ve seçmeli dersini hatırlamaya çalıştı.Evet,hatırlamıştı.Bugün çarşamba günüydü ve çarşamba günleri onun beden eğitimi seçmelisi oluyordu.Kıza teşekkür edip bahçeye indi.Bahçede bir sürü kız vardı.Neredeyse hepsi Esra'ya bakıyordu.Esra ise bir kenarda masumca okula ve oynayanlara bakıyordu.Yanına bir kız geldi.Adı Rabia idi.

Rabia:Sen bu okula yeni mi geldin?

''Evet.Bugün başladım.Seçmeli dersim beden eğitimi.Öğretmenin gelmesini bekliyorum.''

Rabia:Aaa senin de mi seçmelin beden eğitimi.Benim de bugün beden eğitimi seçmeli dersim var.Bu arada memnun oldum adım Rabia.

''Teşekkürler,bende memnun oldum.''

Rabia: Hangi sınıfa geldin?

''7/G''

Rabia:Aaa o sınıftan olan arkadaşlarım var.Bekle seni onlarla tanıştırayım. Demesinin ardından o sınıftan olan Sıla ve Buse'ye seslendi.

Sıla duymamıştı ama Buse duyup yanına gelmişti.

Buse:Sen bizim sınıfa mı geldin?

''Evet.''

Buse:Hoşgeldin,ben Buse tanıştığıma memnun oldum.

''Bende teşekkür ederim.''

Buse Esra ile tanıştıktan sonra Sıla'ya seslendi.Sıla bu sefer duymuştu.Esra'nın yanına gelip pek samimi olmayan bir tavırla ''Ben Sıla'' dedi ve gitti.Esra memnun oldum diyecekti ama gidince biraz üzüldü.Sıla Buseyi'de alıp oradan uzaklaşmıştı.Biraz ileriye gidip konuşmaya başladılar.

Sıla: Sanki biraz gıcık birine benziyor.Pek sevemedim

Buse:Öyle deme hemen,bence çok tatlı bir kız.Daha ilk günü.İlk günden böyle şeyler yapma lütfen,kendini iyice yanlız hissetmesin.

Sıla:İyi bakalım öyle olsun.

Buse ve Sıla bir yandan konuşup öte yandan Esra'ya bakıyorlardı.Bir süre sonra öğretmen geldi ve herkesi sıraya soktu.Esra'nın yeni olduğunu farketmişti.

Öğretmen:Sen yeni mi geldin?

''Evet hocam.''

Öğretmen:İyi bakalım,hoşgeldin.Ben beden eğitimi öğretmenin Fatih,senin adın nedir?''

''Esra hocam.''

Öğretmen:Pekala Esra.Yanında beden eğitimi kıyafetin yok mu?

''Seçmeli derslerden pek bilgim yoktu.Geldiğim okulda beden eğitimi eşofmanları olurdu.Burada da vardır sanıp almadım hocam.''

Öğretmen:Burada eşofman takımımız maalesef yok.Bir dahaki derse kendin evden eşofman getirebilirsin.Bugün ilk gün diye bir şey demiyorum.Ama eşofmanın yok diye dersi kaçırma.Gel dinle 2 hafta sonra sınav olacak neler olacağını söyleyeceğim.

''Peki Hocam dinlemedeyim.''

Esra'nın bu okulda ilk tanıştığı öğretmeniydi Fatih Hoca.Sevmişti,cana yakın birine benziyordu.Çantasını bıraktı ve sıraya geçti.Öğretmen herkesi saydırdıktan sonra sınav hakkında bilgi vermeye başlamıştı.2 hafta sonra sınav olacaklardı.Sınav koşu ile başlıyor ve basketbol atışları ile bitiyordu.Bunları anlatmasının ardından herkesi serbest bıraktı.Çoğu öğrenci bir şeyler ile uğraşırken Esra bir kenarda durmuş seyrediyordu.Bunu farkeden Rabia Esra'nın yanına geldi.

Rabia:Sen  bizim okula neden geldin?

''Önemli bir şey değil,boşver daha sonra anlatırım.''

Esra yaşadığı olayı pek kimseyle paylaşmak istemiyordu.Sadece okuldaki müdür yardımcısı olayı biliyordu.Rabia ile sohbet eden Esra'nın yanına Sıla ve Buse geldi.Onlar da aynı soruyu sormuşlardı.Esra aynı cevabı verince konu başka şeylerden açıldı.Esra biraz mutlu olmaya başlamıştı.Başta pek sıcak karşılanmasa da şuan keyfi gayet yerindeydi.Tenefüs zili çalmış,ders bitmişti.Sıla ve Buse ile yeni sınıfına gitti.Sınıftaki çoğu kişi ona bakıyordu.Sena adında bir kız onu yanına çağırdı.Onunla tanıştı ve ders için bekledi.Ders Türkçe idi.Gelen öğretmen bayandı ve hamileydi.Yani bugün son dersiydi.

Öğretmen:Günaydın çocuklar,buyrun oturun bakalım.

Öğretmenin selamlamasıyla herkes sessiz bir şekilde ne olacağını bekliyordu.Öğretmen söze başladı.

Öğretmen:Evet çocuklar.Bugün sizinle son dersimiz.Malum ki bebek beklediğimden dolayı yarından itibaren sizinle olamayacağım.Doğum iznine ayrılıyorum.Yerime yeni bir öğretmen gelecek.Merak etmeyin geri kalmayacaksınız.Orada yeni birini mi görüyorum?

Öğretmen Esra'yı fark etmişti.Esra ayağa kalktı ve ''Evet hocam,merhabalar'' dedi.

Öğretmen:Merhaba,hoşgeldin.Yeni geldin sanırım. Dedi

Esra''Evet hocam.Bugün burada ilk günüm.'' dedi

Öğretmen Esra ile tanıştıktan sonra oturdu.Herkes oturmuş zili bekliyordu.Öyle böyle derken 2 ders geçmişti.Gel gelelim hayatını değiştirecek öğretmenle tanışacağı derse.Şimdiki 2 ders matematikti.Esra olacaklardan habersiz bir şekilde öğretmenini beklemeye başladı.Zilin çalmasıyla öğretmen gelmişti.Genç biriydi.Sınıfa geldi selam verdi ve yerine oturdu.Sınıf defterini imzaladıktan sonra bir soru yazdı ve sınıfta gezmeye başladı.Sıraların  arasında gezerken Esra öğretmene seslendi.''Merhaba hocam.Adım Esra.Ben bu sınıfa yeni geldim.Eski okulumda bu konudaydık.Siz hangi konudasınız?''demesinin ardından öğretmen cevap verdi.

Öğretmen:Merhaba Esra hoşgeldin.Benim adım Gökhan.Matematik dersi öğretmeninim.Evet biz de bu konudayız.Geri değilsin merak etme.Tekrardan hoşgeldin. Dedi ve yerine gitti.Esra öğretmenin gitmesinin ardından defterine baktı ve biraz tekrar yaptı.Öğretmen elleri cebinde sıraların arasında öylesine dolaşmaya devam ediyordu.Bunu gören Esra Sena'ya ''Ne garip öğretmen.'' dedi ve Sena'dan ''Evet,böyle genelde.'' cevabını aldı.Halbuki hayatını değiştirecek adamla ilgili biraz önyargılı davranmıştı.Öğretmen konu anlatımına geçti ve böylelikle ders bitmişti.Sonrasında ders beden eğitimiydi.Zamanın ne çabuk geçtiğini anlamayan Esra okul bitiminde eve doğru yol almaya başladı.Eve geldiğinde annesi kapıda karşılamıştı.''Nasılsın canım,nasıl geçti okul?'' dedi.Esra hemen cevapladı ''güzeldi,bir kaç kişi ile tanıştım,öğretmenlerim de gayet iyi''cevabını aldı.Bugün Esra biraz yorulmuştu.Yemeğini yedi ve uykuya daldı.Olacak olanlar asıl daha yeni başlıyordu.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jul 31, 2019 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

ÖĞRETMENİMİN AŞKINAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin