Prológus

62 3 1
                                    

A szíve legmélyén ürességet érzett évek óta. Hiába volt meg a pénz és a csillogás körülötte még sem érezte magát boldognak. Ma is felkelt, megitta reggeli kávéját aztán elindult dolgozni. Már egy hete szinte mindennap eső áztatja New Yorkot. Kék ballon kabátját és hatalmas fekete esernyőjét is vitte magával. A taxi már a ház előtt várt rá. Szólt a sofőrnek, hogy ma kicsit siessen. Fontos meetingek vártak rá az irodában, amikről nem késhetett el. Az elsőről elkésik akkor borul a többi vele együtt. Nem akart túl sokáig abban a hatalmas üvegkalitkában maradni. Úgy érezte magát ott, mint az állatkerti állatok. Be van oda zárva. Mindenki látja őt és ő is lát a világból egy kis darabot.

Mikor beért az irodába a kabátját és az esernyőjét a fogasra tette. A sofőr megtette, amire kérte így legalább 10 perccel előbb beért. Az asztalán várta a reggeli sonkás bagettje, amihez az asszisztense szeletelt egy kis paradicsomot meg uborkát. Az utolsó morzsáig megette, ízlett neki. Magában ismét hálálkodott, hogy Zoé az ő jobb keze. A meetingek előtt készített magának egy kávét is nehogy elaludjon a tárgyalóban.

Az első megbeszélése egy új íróval volt. Teli ambíciókkal, siker vággyal érkezett hozzájuk. Még tegnap esete elolvasta azt a kéziratot, amit a férfitől kapott múlt héten. Szerette előtte való nap elolvasni az írásokat, mert így frissebbek vele az élményei. Tetszett neki, amit olvasott. Úgy gondolta Paigenek adja ezt a megbízást így ő is részt vett a megbeszélésen. Azért adta neki, mert őt csak 99%-ban nyűgözte le a férfi írása, valami hiányzott neki. Holly csak azokat az írókat vállalta el személyesen, akiknek az írása annyira megfogja, hogy akár képes vele álmodni. A többit mondhatni lepasszolta a kollégáinak hadd szenvedjenek ők a másodlagos könyvekkel.

Mindent megbeszéltek a férfival. Innentől Paige dolga, hogy a maximumot kipréselje az ügyfélből. Siker storyt akar a kiadó, ami megrengeti az olvasókat. A világot nem fogja megváltani, de a new yorki emberek többségét megnyerheti magának. Jó talán itt Amerikában be fog futni vele és keres egy kis kenyérre valót. Jöhet a következő!

Legalább négy hasonló tárgyaláson van túl. Mindegyiket lepasszolta, egyik sem tetszett annyira neki, hogy foglalkozzon is vele. Megteheti, mert ő a főnök. Kemény évek, gyötrelmek árán hozta létre a kiadót. Az első nagy dobásuk Jason Borrow: Incomplete kötete volt. Közel 10 millió dollárt hozott a konyhára. Majd később még 3 könyve jelent meg Jasonnek és azóta se állt meg, már a negyediken dolgozik. Mindegyiket Hollyval dolgozta tökéletesre. Aztán nem rég fedezte fel Juliát. Az első regényén dolgoznak jelenleg, de úgy tippeli, milliókat hozhat ez is. A regényírók mellett pártfogásukba vettek vers, novella írókat is. Az első verses kötet, amit kiadtak Zack Qarttól 5 milliót ért. Azóta is viszik az emberek, ebből is mindig újakat kell nyomtatni.

Mikor visszaért az irodájába pont ezeknek az íróknak az első nyomtatványait nézte a falon. Mindegyiknek az első borítója bekeretezve ott lóg a falon. Még megjelenés előtt tudta, hogy kasszasikerek lesznek. Ehhez volt a legjobb érzéke Hollynak. Az egyik egyetemi professzora úgy fogalmazott vele kapcsolatban: „Holly az a nő, aki előbb felfedezi a tökéletes történetet, mint a hozzáillő férfit" Ebben volt némi igazság. Már 3 éve nem volt tartós kapcsolata. Sokat dolgozik, de nem munkamániás. A barátaival előszeretettel jár kocsmákba iszogatni, billiárdozni, de volt a karaoke estékre is volt már példa. Pont annyira szeretett szórakozni, mint dolgozni. Meg volt a tökéletes egyensúly.

A munka végeztével haza ment. Péntek volt így mindennél jobban vágyott az otthon melegére. Lakását igyekezett úgy berendezni, hogy minden igényét kielégítse Ötvözte a modern tárgyakat a régies dolgokkal. A konyhájában az acél szürke dolgok domináltak, amihez egy sötét barna faragott asztalt választott. Az asztalhoz tartozott négy szék is, amiknek a díszítése eltérő. Ezzel adva meg nekik az egyediséget. Nappalijának falán egy hatalmas tv lógott. Alatta egy fehér kis sorszekrény volt. Ezen tartott néhány szobanövényt, dvd-t és fényképeket. Hatalmas kanapéja volt, amibe imádott belesüppedni a téli napokon egy forró kakaóval. A dolgozó sarkában ismét visszaköszönt a régies stílus. Az asztalán tartotta a laptopját és mellette egy hagyományos írógépet. Azt még édesapjától kapta, amit a halála óta nem használt. Hálószobájában egy hatalmas ágy és egy fehér szekrénysor volt. A lakás e pontja még nincs teljesen berendezve hiszen nem rég költözött ide.

Mikor hazaért levette a magas sarkúját, ami egész nap szorította a lábát. Szegény lábak miket ki nem bírnak csak azért, hogy a nő szép legyen. Kabátját és esernyőjét is letette az előszobában. Ő maga megint a fürdőbe, hogy valami kényelmesebbre cserélje a kosztümjét. Nem szeretett volna rendelni így benézett a hűtőbe mi van otthon neki. Volt még neki egy adag steak, saláta keverék és egy zacskó krumpli. Ezekből készített magának vacsorát. Bízott abban van neki otthon még egy kis bora. Kinyitott egy üveggel. Nem szeretett egyedül az asztalnál enni így a kanapéra telepedett. Bekapcsolta a tv-t és ott fogyasztotta el az ételt.

Az ennivalót megette, a boros üveg teljesen kiürült. Ő meg ott aludt békésen a kanapén miközben a három hónapja meggyilkolt rendőr esetét boncolgatták a hírekben ismét. Még jó, hogy Holly elaludt. Teljesen megviselte a meggyilkolt rendőr halála.

Az íróWhere stories live. Discover now