A múlt felfedése

20 0 0
                                    


Az elmúlt hetekben rendszeresen találkozott Zackkel. A munkára sem lehet panasza, mert minden a megfelelő módon folyik. Anyukájával manapság rengeteg időt töltött. Hiányzott már Hollynak azok a tipikus anya-lánya programok. Szóval, semmi oka nem volt a panaszra.

Szombat este van, az eső esik odakint. Holly a kanapén ücsörög egy pohár borral a kezében. Egyik kedvenc filmét adják a tv-ben, Dear John. Ahogy nézi, a filmet úgy belé hasít egy érzés. Apjára gondol, ahogy az elmúlt hetekben minden nap. John-t meglövik az egyik jelenetben. Ekkor eszébe jutott apja esete. Nem tudta kiverni a fejéből a gondolatot. Ölébe vette a laptopját, ami eddig az asztalon hevert. Előkutatta azokat a dokumentumokat, amiket bácsikája adott neki miután lezárult a vizsgálat, nyomozás. Fájt neki olvasni ezeket és a képeket újra látnia.

Felkelt az eddigi helyéről és járkálni kezdett a lakásban céltalanul. Töltött magának még egy pohár bort. Gondolkozott, agyalt erőteljesen. Szinte már annyira, hogy néhány izzadságcsepp legördült a homlokán.

Odalépett az íróasztalához és leporolta az írógépét. Ekkor tudatosult benne, hogy le kell ülnie ismét írni. A storyja még nem igazán fogalmazódott meg benne, de már tudta miről akar írni. Elkezdett vázlatokat gépelni. Egész éjszaka ezeken dolgozott. Sőt már az első napsugarak behatoltak az ablakokon mikor befejezte. Annyira belemerült a jegyzeteibe, hogy észre sem vette azt, hogy három üveg bort megivott közben. Ránézett a telefonjára, vasárnapot mutatott. Úgy döntött elmegy, alszik pár órát.

Délután 3 órát mutatott már az óra. Felkelt, evett pár falatot és újra az asztalához ült. Újraolvasta azt, amit az este írt. A múlt felfedése – lehetne ez a címe. Aztán még vagy három lehetséges verziót felírt egy papírra. Még mindig nem tudja, miként fogja felépíteni az írását, ami nála ritka. Eddig soha nem volt ezzel problémája, de ezt annak tudta be, hogy már régen írt bármit is. Az elmúlt hónapokban csak olvasott és kijavította mások munkáját. Egyszerűen kijött a gyakorlatból.

Régen vett egy nagy táblát, amit most előszedett. Felállította az asztala mellett. Kinyomtatta a dokumentumokat és képeket, amiket próbált 3-4 fő részre bontani. Emellett ott volt az elő történet is. Ezt a táblára vázolta fel két nagyobb részben. Következtek a jegyzetei, ezeket párosította a két tömbhöz.

Mikor ezekkel meg volt ismét újraolvasta az egészet. Nem egyszer érezte úgy, hogy a jegyzetek sem elég jók. Akadtak olyanok, amiket teljesen újra írt vagy csak kiegészítette. Ezzel töltötte az egész napját. Észre se vette, hogy anyja, Zack és néhány ügyfele kereste őt telefonon annyira belemerült a munkájába.

Leült vacsorázni a kanapéra. Sütött egy kis húst, amihez párolt zöldségeket és készített még egy kis krumplipürét. Hova rakhattam le a telefonomat? Biztos kerestek már. Elkezdte keresni és végül az ágyában találta meg. Tíz nem fogadott hívás anyától. Ki fog akadni, amiért nem vettem fel. Azonnal vissza kell hívnom őt. Óóó Zack is keresett, meg néhány ügyfél. Nekik később válaszolok.

Mikor visszahívta anyját, aki legalább két percig azon rugózott miért csak most hívta vissza a lánya. Miközben ezt hallgatta csak forgatta a szemeit. Ne haragudj, dolgom volt! – próbálta ennyivel elintézni a dolgot. Jól van! A lényeg, hogy jövő hétvégén gyere haza! Összeül a család egy közös ebédre. Számítok rád! Tudom nem a kedvenced ezek az események, de kérlek, gyere el! Fontos lenne számomra és a családnak is. Nagyon régen, vagyis csak újságok címlapjáról láttak téged.

Kicsit hezitált a dolgon, sőt megpróbált kibújni alóla, de anyja most az egyszer nem hagyta magát. Rendben, ott leszek! Neked kell segíteni valamiben? Megbeszélték, hogy semmiben nem kell segíteni csak, hozzon finom borokat. Holly ehhez is remekül értett ezért is bízta rá ezt édesanyja. Régen látta már a családtagjait, talán a temetés óta senkivel nem találkozott. Nem igazán volt képes velük egy légtérben lenni. Úgy érezte, hogy csak feltépné a sebeit ezzel. Tudta jól, hogy az ebédnek úgy is eljön, az a része mikor elkezdenek apjáról beszélni, amire nem állt készen. Lehet még most sem, de anyjáért megteszi.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 07, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Az íróWhere stories live. Discover now