GRİ PARADOKSU

19 0 0
                                    

Bugün yine hayatı sorguladığım günlerden birindeyim. Doğru mu daha doğru ; yanlış mı daha doğru karar veremediğim için gri paradoksuna kapıldım. Netlikle şeffaflık aynı şey midir ?  Ben net bir insan olamadım ama her zaman şeffaf davrandım etrafıma ben hiçbir zaman siyahla beyazı ayırt edebilenlerden olmadım hep gri kaldım , hayat mı beni buna itti ben mi hayatımı bu yöne ilerlettim bilmiyorum. Bilirsem kendimi kaybederim diye korkuyorum. Yalnızım ben ne doğruyum ne yanlışım ne de kendi tarafı olan bir insanım. Ben hep ortadayım ortada kalmak nasıl bir şeydir bilir misiniz ? Orta hep yalnızdır. Orta hep karar vermek isteyen ama asla başaramayan , yön bulamayan , çıkar yol sağ mu sol mu ayırt edemeyen insanlarındır. Orta çok zordur. Kararsızlığın belirsizliğin içinde yüzmek zordur. Orta doğrunun mu daha zor yanlışın mı daha zor olduğunu bilmeyen ve asla öğrenmek istemeyenlerin yeridir. Orta aslında her şeyi çok sorgulayan ama asla öğrenmek istemeyenlerin kendilerine yurt edindiği bir mecradır. E diyeceksiniz paradoks bunun neresinde ? Gri başlı başına bir paradokstur. Kim beyazı seçerse seçsin onları bu yola iten yine siyahtır.  Ki her kim yine siyahı seçerse seçsin onları bu yola iten beyazın aydınlığıdır. Gri seçilmeyendir kendini seçtirmeyendir . Özgür olandır ve aslında özgür olamayandır . Kendi kurduğu dünyasında kendisine müebbet hapis yatırandır. Gri hem beyazdır hem siyah. Griler istediği zaman yön değiştirebilirler , ama diğerleri öyle mi ? Hiçbir siyahı beyaz yapamazken hiçbir beyazı da siyah yapamazsın .Gri yön değiştirmekten korkandır . Korkaktır evet gerçekten korkaktır. Bir o kadar da cesurdur. Herkes gibi olmamaya boyun eğmemeye karşı cesurdur. Beyazın aydınlığına , siyahın korkutuculuğuna kapılmayacak kadar cesurdur. Gri hep zıttır kendine bile zıttır. Gri olamazsınız , gri yaratılırsınız . Kendini bilmemektir gri olmak demek, kendini tanımamaktır , olduğun yeri kabullenmemektir , yaşadığın hayatı kurallarla dizginlememektir. Aslında en dizgin olanı da gridir . En çok kendini tanıyan da gridir . Gri hangi konuda beyaz olduğunu hangi konuda siyah olduğunu iyi bilir. Gri hayatta kendini tanıyan tek renktir. Çünkü hayat ve insan öyle bir şeydir ki kimseyi ne tamamen beyaz bırakacak kadar masumdur ; ne de kimseyi siyaha boyayacak kadar acımasız. Gri kalın..

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Aug 03, 2019 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

PARADOKSHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin