k a p i t o l a 1.

2 0 0
                                    

Vzhlížím svůj odraz v zrcadle a pročesávám si své dlouhé blonďaté vlasy. Zpomalím všechny pohyby těla a zadívám se do svých očí. Modré. Přesně takové, jaké měla mamka. Častokrát jsem slýchala tu ohranou větu : ,, Ty máš oči přesně jako mívala tvoje matka." Proč mívala? Bylo mi zrovna pět let a já se připravovala na zápis do školy, když k naším dveřím zavítala dvojice policistů, načež nám přišli oznámit její sebevraždu. Skočila ze skály a dopad nepřežila. Rádi jsme na tu skálu chodili, ještě jako úplná a šťastná rodina. Často se po nocích snažím vžít do její role a pochopit ten konkrétní důvod. Od doby co odešla, táta neskutečně zestárnul a neustále vypadá unaveně a nemocně. Všem nám tady mamka moc chybí.

Z mých myšlenek mě náhle vytrhne hlasitý zvuk zvonku. Jak nečekaně slyším tátův unavený hlas. ,, Bětko, pojď dolů otevřít. Asi ti přišla návštěva." Zahodím hřeben na stolek, naposledy se ohlédnu do zrcadla, popadnu kabelku ze skříně a běžím dolů otevřít. Než doběhnu ke dveřím, rozloučím se s tátou a ohlásím, že přijdu za 3 hodiny. Na chodbě skočím do pohodlných botasek a otevřu dveře.

,, Všechno nejlepší Betty!" Ivy a Marty stojí přede mnou s čokoládovým narozeninovým dortem a obrovskou číslicí 15. Stojím jako opařená a nenacházím žádná smysluplná slova, kterými bych zareagovala na situaci. Můj výraz byl v tu chvíli nejspíš velmi vtipný, protože se oba dva začali smát. Říká se, že smích je nakažlivý, čemuž já věřím, protože jsem se hned začala smát s nimi. ,, Děkuju." Obejmu oba své kamarády a sfouknu svíčku na dortu. S tátou narozeniny neslavíme. Máme stejný názor, že je to den jako každý jiný.

,, Tak co, jsi připravená na nejlepší film tvýho života?" ptá se mě Marty a u toho mi předává dort. ,, Jasně že jo. Jenom nevím co mám teď dělat s tím úžasným dortem." odpovím. ,, Nech ho zatím v lednici, a po filmu můžeme jít k vám a sníst ho." pohotově zareaguje Ivy. Najdu poslední volné místo v lednici, kterou tvoří převážně zavařené okurky, a vložím do něj svůj narozeninový dort. Můžeme vyrazit do kina!

osudKde žijí příběhy. Začni objevovat