Basic tudni valók:
Fut: 2016-
Évadok száma: (eddig) 3 +1 movie és egy OVA
Epizódok száma (évadonként): 12 (23 perc)
(+Van egy telefonos játék is.)Sztori röviden (AnimeAddictsról, és amúgy ez inkább egy bevezető):
A főszereplőt, név szerint Nakajima Atsushit kitették az árvaházból, így étlen-szomjan járja az utcákat. Az éhhalál kínozza. A folyóparton állva észrevesz egy férfit, aki éppen a folyóban fuldoklik, és úgy dönt, megmenti. A férfi nem más, mint Dazai Osamu. Róla és partneréről, Kunikida Doppóról kiderül, hogy egy különleges csoport, a Fegyveres Nyomozóiroda tagjai. Természetfeletti képességekkel rendelkeznek, és olyan ügyeket oldanak meg, amelyek túl veszélyesek lennének a rendőrség számára. Éppen egy veszélyes tigrist követnek nyomon, ami az idő tájt bukkant fel a környéken, amikor Atsushi megérkezett a városba. A tigris és Atsushi vélhetőleg kapcsolatban állnak egymással, és miután az ügy megoldódik, egyértelművé válik, hogy Atsushi és az Iroda jövője idővel egybeforr majd. Miután kiderül, miféle tigrist üldöz az Iroda, és bepillantást nyerünk a főszereplő szenvedésekkel teli gyerekkorába is, figyelemmel kísérhetjük Atsushi karakterfejlődését az egyre komolyodó fenyegetések közepette – ugyanis kiderül, hogy valaki vagy valakik hétmilliárd jenes vérdíjat tűztek ki Atsushi fejére, ami miatt a városi maffiaszervezet a fiú nyomában van.Naszóval. Beszélgessünk először a karakterekről. A karakter dizájn (itt inkább az alapjukról beszélek, pontosabban hogy hogyan hadználták fel) valami zseniális. Ugyebár a legtöbb (nagyjából az összes) klasszikus írókról van mintázva és a képességük az írók egy-egy művén alapszik, és olykor meglepően kreatívak. Ezenkívűl még egy-két dolgot is beleépítenek a karakterek személyiségébe az eredetiek személyiségéből/tulajdonságaiból, pl. Dazai mániákus öngyilkos és élete álma az, hogy kettős öngyilkosságot kövessen el egy gyönyörű nővel. És az eredeti Dazairól tudjuk, hogy nem egyszer kísérelte megölni magát és nem egyszer egy gyönyörű nővel. Maguk a karakterdizájnok se rosszak, van egy tök jó stílusuk a ruháknak, ami szerintem nagyon illik a hangulatához a sorozatnak, bár maguk a bodytypok szinte ugyanazok, de ez a legtöbb animében így van. A karakterek maguk is jól ki vannak építve, szerethetőek, van személyiségük, ami valamikor fejlődik is, mondjuk egy pár több screentimeot érdemelne. A történet egy basic bandaháborús-legalábbis-valami-olyasmi-sztori, tele árulással meg minden, és annak tökéletesen megfelel. Az animáció is tök jó, nem robban fel tőle az agyad, mert hogy úristenezdekurvakirály, de a harcjelenetek jól vannak meganimálva, a Bonestól (a stúdiójától) elvárható minőségű. A látvány néha brutál szép, leginkább az éjszakai látképek a városról, nagyon hangulatossá teszik az animét. Néha olyanok is elhangoznak, amiken el lehet gondolkozni, mert HáT tÖK deEP Is TUd LenNI. Valamikor olyan érzése lesz tőle az embernek, mintha egy klasszikust olvasna, de lehet hogy csak a karakterek miatt, ki tudja. Összeségében ez az anime jó. Nem rossz, de nem is a legjobb, viszont nagyon megéri belenézni.
Kiknek ajánlom?
Ha szeretnél egy szuperképeségekkel megtolt maffiás-árulós dolgot nézni, számodra ez egy tökéletes anime, tiszta szívvel ajánlom. Ha szereted az irodalmat, akkor kötelező megnézned.Egy kis utószó:
Na, hát írtam egy ilyen borzalmat, megesik. Még nem jöttem bele eléggé, de ha sikerül, ígérem, nem lesz ilyen rossz. Ha láttok bárhol, bármilyen hibát vagy nem fogalmaztam megfelelően, csak szóljatok!
أنت تقرأ
"Khritikák"
عشوائيHa valamit megnézek/elolvasok, írok róla egy 'kritikát', ami igazából csak egy vélemény/ajánló. Leginkább animékről lesz itt szó és más dolgokról ami rajzolt és mozog. (Lehet, hogy Wattpadról átköltözik egy külön oldalra, eléggé tervben van.)